VISA: Dagens eller gårdagens bild!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Post by gerry » 04 Mar 2009 14:25

calavera wrote:
krille P wrote:haha det där är mia...själv är man med på Mallmskilnadsgatan 39.

kom ihåg det där. Under sommaren så åkte det runt en röd volvo 240 (tror jag det var) runt i stan med någon konstig mojen på taket..
Kollade nere vid sturefontänen, där sitter lite boxare och några ryssar.
sturefontänen?

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 04 Mar 2009 14:27

gerry wrote:
calavera wrote:
krille P wrote:haha det där är mia...själv är man med på Mallmskilnadsgatan 39.

kom ihåg det där. Under sommaren så åkte det runt en röd volvo 240 (tror jag det var) runt i stan med någon konstig mojen på taket..
Kollade nere vid sturefontänen, där sitter lite boxare och några ryssar.
sturefontänen?
fontänen vid stureplan?

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Post by gerry » 04 Mar 2009 14:37

Jonis! wrote:
gerry wrote:
calavera wrote:
krille P wrote:haha det där är mia...själv är man med på Mallmskilnadsgatan 39.

kom ihåg det där. Under sommaren så åkte det runt en röd volvo 240 (tror jag det var) runt i stan med någon konstig mojen på taket..
Kollade nere vid sturefontänen, där sitter lite boxare och några ryssar.
sturefontänen?
fontänen vid stureplan?
hittade nu :)

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 04 Mar 2009 16:17

Jonatan S wrote:
calavera wrote:
krille P wrote:haha det där är mia...själv är man med på Mallmskilnadsgatan 39.

kom ihåg det där. Under sommaren så åkte det runt en röd volvo 240 (tror jag det var) runt i stan med någon konstig mojen på taket..
Kollade nere vid sturefontänen, där sitter lite boxare och några ryssar.
Det tog ett par sekunder innan jag förstod vilken sorts ryssar och boxare du menade. Innan dess fattade jag ingenting. Kul!
Fan jag fattade inget alls först ... satt och snurrade på kameran sedan efter ett tag trillade poletten ner :)

Hägg
Posts: 77
Joined: 30 Oct 2008 10:45
Location: Västerås
Contact:

Post by Hägg » 04 Mar 2009 19:18

Lite silverlod, zinkfärg och en liter lagerfett senare... kanske ett fall för fula komponenter & cyklar-tråden och inte fixerad (än) men definitivt rolig. Har fått ny sadel och blivit av med aphängarstyret till fördel för ett container"fynd" med vacker rostpatina för att matcha resten av cykeln.
Image

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Post by Patch » 04 Mar 2009 19:45

Trendsetter!
Image
Image

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 05 Mar 2009 17:26

såg ett bud med den här tidigare i veckan... satt ett flipflopnav på om jag inte minns fel...

Image

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 05 Mar 2009 17:36

År inte det där Ronin´s nya hoj?

hejdå

Post by hejdå » 05 Mar 2009 17:44

jag har lånat en sån där bullit i ett par veckor, den jag har lånat är iofs kittad med carbon-delar och xt växlar men den kör jävligt fint. lätt som en fjäder och snabb samt kvick! Bäst lastcyklen jag någonsin kört...

krille P
Posts: 46
Joined: 16 Feb 2009 12:37
Location: sthlm

Post by krille P » 05 Mar 2009 17:58

helvete vilket as...tror att calavera måste förklara detta lite närmre

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 05 Mar 2009 18:26

SimonBusk wrote:jag har lånat en sån där bullit i ett par veckort...
ja du har ju nära till ursprunget, för det är väl danskar som designar den?

hejdå

Post by hejdå » 05 Mar 2009 18:38

mr fredo wrote:
SimonBusk wrote:jag har lånat en sån där bullit i ett par veckort...
ja du har ju nära till ursprunget, för det är väl danskar som designar den?
jopps harry vs larry heter dom (eller deras affär i alla fall) ligger ner på gatan från mig, har dock aldrig varit inne. Cyklarna kostar liksom aldeles för mycket för att ens tänka på det!

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 05 Mar 2009 20:42

krille P wrote:helvete vilket as...tror att calavera måste förklara detta lite närmre
Visst, det är en av två nya packcyklar (från Larry vs Harry) som vi på Ronin kommer att cykla på. Båda kommer att vara fixed tills vi känner att det inte funkar, eller att de av oss som inte cyklar fixed vill ha nånting annat. Provade den idag. Helt klart en annan cykelupplevelse, så mycket längre hjulbas och den svänger ju långt ifrån lika kvickt som man är van vid. Men ändå förvånansvärt smidig. Det går dock inte att skidda eller skippa, eller det krävs lite mer av en, jag fixar det inte än. Trackstanda är också betydligt svårare. =)

Älgen
Posts: 75
Joined: 20 Feb 2008 20:39

Post by Älgen » 05 Mar 2009 22:59

Ja blev lite smygkär i denna =)
Image

hejdå

Post by hejdå » 05 Mar 2009 23:04

calavera wrote:
krille P wrote:helvete vilket as...tror att calavera måste förklara detta lite närmre
Visst, det är en av två nya packcyklar (från Larry vs Harry) som vi på Ronin kommer att cykla på. Båda kommer att vara fixed tills vi känner att det inte funkar, eller att de av oss som inte cyklar fixed vill ha nånting annat. Provade den idag. Helt klart en annan cykelupplevelse, så mycket längre hjulbas och den svänger ju långt ifrån lika kvickt som man är van vid. Men ändå förvånansvärt smidig. Det går dock inte att skidda eller skippa, eller det krävs lite mer av en, jag fixar det inte än. Trackstanda är också betydligt svårare. =)
aha, så det det var DIG ryktet gick om. fick höra i veckan att det var två svenskar som hade köpt 2 larry vs harry hojjar och skulle köra fixed på dom! Jag tänkte att det låter helt tokigt i en stad som stockholm och tänkte att det måste ha vart de finska buden som också kör å dom cyklarna som menades, men där ser man! Jo, det är bra cyklar, jag är framförallt förvånad över den lätta vikten och möjligheten att trampa upp hastigheten jämfört med andra lastcyklar...

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 05 Mar 2009 23:05

Älgen wrote:Ja blev lite smygkär i denna =)
[img]bullit[/img]
Du får väl testa den vi har nån dag framöver.

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Post by Kneecap » 05 Mar 2009 23:17

Att döpa nånting med den lacken till JPS är fan hedersvärt..

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 05 Mar 2009 23:18

SimonBusk wrote:
aha, så det det var DIG ryktet gick om. fick höra i veckan att det var två svenskar som hade köpt 2 larry vs harry hojjar och skulle köra fixed på dom! Jag tänkte att det låter helt tokigt i en stad som stockholm och tänkte att det måste ha vart de finska buden som också kör å dom cyklarna som menades, men där ser man! Jo, det är bra cyklar, jag är framförallt förvånad över den lätta vikten och möjligheten att trampa upp hastigheten jämfört med andra lastcyklar...
Nja. Nästan, det är ägarna till Ronin som köpt cyklarna. Andreas som testade dom, tyckte att i låga farter så hade man bäst kontroll med fixed. Han nämnde idag att han cyklat upp för Luntmakargatan till Apelbergsgatan och det hade funkat, men det blir väl ännu mer en kompromiss när det gäller utväxling, när man ska orka uppför med last och kunna hålla duktig fart i rusningstrafik. Man tar ju lite mer plats än med sin vanliga cykel.

Men jag tycker det är rätt väg att gå, ju mer som transporteras med cykel dessto bättre!
Vet också att det är 2 cyklar på väg till Dublin. Och det blir cargorace på ECMC i Berlin!

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 05 Mar 2009 23:28

Andreas in action uppför Östgötagatan.

Image

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 05 Mar 2009 23:34

calavera wrote:
SimonBusk wrote:...
...
Han nämnde idag att han cyklat upp för Luntmakargatan till Apelbergsgatan och det hade funkat, men det blir väl ännu mer en kompromiss när det gäller utväxling, när man ska orka uppför med last och kunna hålla duktig fart i rusningstrafik.
...
Sheet, det är en kort men respektabel backe. Min bil orkar knappt upp för den.
Cogs 'n Kegs

Post Reply