Cykla i regn.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Cykla i regn.

Post by Linkert » 29 Jul 2010 17:28

Hur populärt är detta egentligen bland fastnav, eller "fastnavsägare".

Älskar och hatar det samtidigt. Det är jävligt uppfriskande, men jag är orolig för att vatten ska tränga in någonstans och orsaka djävulskap inuti Apollonia.
En annan aspekt jag älskar är när man kommer hem och det är varmt :)

Någon som brukar tänka "Yes! Nu blir det åka av!" medan regnet faller?

Edit: tror fan jag drar ut nu haha..

xoel
Posts: 33
Joined: 08 Jul 2010 21:54

Re: Cykla i regn.

Post by xoel » 29 Jul 2010 18:04

Hej hej! min första post!

Jag har inget emot regnet i sig. Det är bara så jävligt att bli blöt o få tunga kläder, bör investera i ett regnställ kanske?

Hur håller ni er torra?

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykla i regn.

Post by Sector » 29 Jul 2010 18:23

Jag tycker det är super när det börjar regna om man redan är ute. då kan man se fram emot att komma hem till en varm och torr lägenhet. men att titta ut genom fönstret och se det spöa ner gör mig inte skitsugen på att dra ut på en runda.
"Skidda bör man, annars dör man"

User avatar
speed
Posts: 32
Joined: 18 Apr 2010 21:06

Re: Cykla i regn.

Post by speed » 29 Jul 2010 18:51

Jag gillar och cykla i regn , håller mig torr genom en mammut jacka och ngra random byxor . Det jag gillar med regnet är att det känns som det går fortare :) , en nackdel är dock att bromssträckorna blir något längre:(
Speed , thats the thing for me:)

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykla i regn.

Post by Linkert » 29 Jul 2010 19:35

xoel wrote:Hej hej! min första post!

Jag har inget emot regnet i sig. Det är bara så jävligt att bli blöt o få tunga kläder, bör investera i ett regnställ kanske?

Hur håller ni er torra?
Välkommen!

Hålla sig torr? Haha, nene. Kom hem nu, ser ut som att jag badat med kläderna på.
speed wrote:Jag gillar och cykla i regn , håller mig torr genom en mammut jacka och ngra random byxor . Det jag gillar med regnet är att det känns som det går fortare :) , en nackdel är dock att bromssträckorna blir något längre:(
Jo, det kan nog också vara en faktor för mig, att känna hur regnet piskar mot ansiktet. Riktig fartupplevelse. ;)

Apan
Posts: 26
Joined: 26 Jul 2010 16:51

Re: Cykla i regn.

Post by Apan » 29 Jul 2010 19:42

Linkert wrote:
xoel wrote:Hej hej! min första post!

Jag har inget emot regnet i sig. Det är bara så jävligt att bli blöt o få tunga kläder, bör investera i ett regnställ kanske?

Hur håller ni er torra?
Välkommen!

Hålla sig torr? Haha, nene. Kom hem nu, ser ut som att jag badat med kläderna på.
+1
Det roliga med att cykla i regn är ju att bli blöt! jävligt skönt att komma hem och ta på sig torra kläder sen med!
ANVÄND HUVUDET, ANVÄND HJÄLM

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykla i regn.

Post by Martin Lang » 29 Jul 2010 20:11

Regn i rätt kläder, helt okey. Gärna under sommaren. Cykla efter det har regnat = Guld!
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fv02
Posts: 92
Joined: 23 Aug 2009 22:25

Re: Cykla i regn.

Post by Fv02 » 29 Jul 2010 20:34

Ahh äntligen någon som tycker som mig, älskar regn...lagomt med regn då. Om det stormar/ösregnar är det inte kul alls, men om det bara faller lite...likt en dusch...prima.

Sorlig video, men läckra fixie klipp i regn, för er som inte redan sett det.
Cykla i regn kan nog vara en form av meditation :)


User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykla i regn.

Post by Martin Lang » 29 Jul 2010 21:16

Fv02 wrote:
Sorlig video, men läckra fixie klipp i regn, för er som inte redan sett det.


+1

Mycket bra rulle.
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykla i regn.

Post by Linkert » 29 Jul 2010 21:18

Fv02 wrote:Ahh äntligen någon som tycker som mig, älskar regn...lagomt med regn då. Om det stormar/ösregnar är det inte kul alls, men om det bara faller lite...likt en dusch...prima.

Sorlig video, men läckra fixie klipp i regn, för er som inte redan sett det.
Cykla i regn kan nog vara en form av meditation :)

Den där videon ger mig gråt i halsen varje gång jag ens tänker på den :o Men helt klart riktigt snygga bilder från regncykling.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Cykla i regn.

Post by Busken » 29 Jul 2010 21:57

tjabba, här kommer jag med en liten annorlunda vinkling på det.

Du kan inte hålla dig torr när det regnar, i alla fall inte om du cyklar ordentligt. A och O är således att vara varm och bekväm. Vid cykling i regnväder rekomenderar jag en kombination av ull, neopren och goretex. Goretex skor med neopren överdrag, cykelbyxor av tjockare modell med windbreaker tyg och långa ben, ull underställ och en tunnare regnjacka med ordentliga ventileringshål samt cykelkeps så håller du dig bekväm långt ner under minusstrecket. Vid varmare regnväder så skalar man bara bort de lager som behövs. Skärmar är också viktiga för trivseln samt ett par handskar så man inte mister greppet om styret...

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Cykla i regn.

Post by Jonatan F » 30 Jul 2010 21:17

Problemet med regn är all skit det drar med sig...
Vägsalt, lera, sand
och allt det tar med sig bort igen,
kedjeolja, bromskraft, grepp...
Det gör mig väldigt ängslig så fort det börjar regna och jag kör racerspettet...

Vinterns projekt blir en vinter/höst/cx-hoj :)
Har man inget projekt har man inget liv :)

Fv02
Posts: 92
Joined: 23 Aug 2009 22:25

Re: Cykla i regn.

Post by Fv02 » 30 Jul 2010 22:51

Våga vägra stänkskärm ;)

callenilsson
Posts: 14
Joined: 21 Jun 2010 22:50
Location: Vasastan, Stockholm

Re: Cykla i regn.

Post by callenilsson » 31 Jul 2010 11:18

Cyklade från Djurgården till St.eriksplan i spö regn runt 5 tiden imorse efter en lång krog runda. Riktigt jävla mysigt faktiskt! Fylle cykling i regn = a big fucking plus in my book!
Ride, drink and die

User avatar
baddi
Posts: 38
Joined: 22 Apr 2010 21:43

Re: Cykla i regn.

Post by baddi » 31 Jul 2010 16:19

personligen hatar jag det! Finns inget värre än att komma hem med en nerstänkt vit cykel som sedan ska behöva putsas upp varenda gång:P utan stänkisar blir de ännu värre.. Brukar ta en annan cykel vid regn!

Fv02
Posts: 92
Joined: 23 Aug 2009 22:25

Re: Cykla i regn.

Post by Fv02 » 31 Jul 2010 22:31

Pyssla om cykeln = terapi :)

Post Reply