Jag har väldigt svårt att se varför SVT inte skulle lägga fokus på brakeless grejen. Jag tror inte att dom skulle vara intresserade annars. Finta dom och sätt på bromsar på hojarna innan ni ska filma

(lite för sent nu ser jag)
Det är ju lite problematiskt med uppmäksamheten i media och bromsgrejen.
Det är ju massor med folk i Stockholm och alla andra städer som cyklat runt utan bromsar dag efter dag från morgon till kväll år efter år utan att varken köra ihjäl någon eller bli ihjälkörda. Det är ganska svårt att förklara att det inte är så farligrt men att det går med lite vettig körstil borde väl vara bevisat vid det här laget.
Jag kan inte se att det har vait till någon fördel med mediauppmerksamheten på sistone.
Det har alltid funkat bra förut, ingen har brytt sig men nu har polisen har börjat dela ut böter pga skriverierna.
Fimvisningar, tävlingar, jams, hojhäng, polo, forumsnack, katter, cykelturer mm är bra för fixedscenen.
Ytliga reportage med fokus på att det är olagligt att inte ha några bromsar är möjligtvis kul för den som vill vara med i tidningen/ tvn.
Jag är övertygad om att den s.k fixed gear kulturen gangnar cykelkulturen i stort.
Jag tror "fixie trenden" har rekryterat fler cykelentusiaster sista åren än alla cykelklubbar tillsammans
Jag hoppas såklart att jag har fel och att reportaget med Petter, Hiwatt och c/o blir jättebra och nyanserat.
/M