nästa visning?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

nästa visning?

Post by solomon » 09 Jan 2008 08:41

MASH visningen blev ju lyckad och det verkar finnas intresse. Funderade på vad man skulle kunna visa i framtiden och sprang bl a på den här rullen, Bootleg sessions:





Ev om man skulle kombinera visning med nån ute-pryl. Idéer, förslag, kommentar någon?
Har beställt ett ex av filmen och återkommer när (om) den dyker upp...

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 09 Jan 2008 09:57

Oh det skulle ju vara kanonkul, kanske till våren när det är lite trevligare väder ute och ha lite sprinttävlingar eller kanske i samband med en alleycat eller liknande.
Finns ju tusen möjligheter , eller iaf några.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 09 Jan 2008 10:24

Det låter ju strålande! Utomhuslekar är alltid roligt. Sen att Bootleg Sessions verkar vara en trevlig film gör inte saken sämre. MASH i all ära (arrangemanget var toppen!) men jag har sett mer exalterande filmer.
Cogs 'n Kegs

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 14 Jan 2008 16:41

Dök precis upp i brevlådan.... Avlägger rapport när jag kollat.
Image

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 14 Jan 2008 18:31

Var beställde du den ifrån, kostnad?

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 14 Jan 2008 18:41

solomon wrote:Dök precis upp i brevlådan.... Avlägger rapport när jag kollat.
Spännande! Då jag inte tyckte att Mash var allt för erotisk så tror jag mer på Bootleg Sessions efter de trailers jag sett.
Cogs 'n Kegs

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 15 Jan 2008 07:06

Jag, Erik och Carl-Henrik kollade filmen igår. Om man jämför den med MASH så var bootleg sessions mer trickbaserad, inte så mycket bränna-järnet-i-backar, och trafik action. Vilket har kanske sin förklaring att han som ligger bakom filmen är Burd Phillips som gör Trackstand v2.0, 3.0 etc filmerna.



Kändes ganska BMX inspirerad bitvis. Tycker filmen var bra, lagom ambitiös och den höll mig intresserad hela vägen igenom. Ska se vad det går att göra ang visning, tycker helt klart att det skulle vara skoj och köra något igen.

Den var rätt billig, degade 15d för filmen och 10d för frakten vilket blir typ 150kr med dagens valutakurs, och det tycker jag den var värd helt klart. De skickade den svinigt fort dessutom.

Kommentar Erik och CH?

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 17 Jan 2008 15:04

Bubblan wrote:Då jag inte tyckte att Mash var allt för erotisk så tror jag mer på Bootleg Sessions efter de trailers jag sett.
Jag tycker MASH är bättre i alla avseenden. Bootleg är en rätt underhållande film och det är kul att de kör på en klassiskt spot som Brooklyn Banks. Men jag satte inte direkt hjärtat i halsgropen när Burd för andra gången i filmen står still på sin cykel i 3 min..

Trackstand är inte riktigt min bag. Plus att det är en rätt trist produktion. Där ger MASH mycket mer valuta för pengarna med en fin booklet, snyggt foto, extramaterial som ibland är bättre än filmen och ett svinigt bra soundtrack!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 17 Jan 2008 17:18

carlhenrik wrote:
Bubblan wrote:Då jag inte tyckte att Mash var allt för erotisk så tror jag mer på Bootleg Sessions efter de trailers jag sett.
Jag tycker MASH är bättre i alla avseenden.
...
Men jag satte inte direkt hjärtat i halsgropen när Burd för andra gången i filmen står still på sin cykel i 3 min..

Trackstand är inte riktigt min bag. Plus att det är en rätt trist produktion. Där ger MASH mycket mer valuta för pengarna med en fin booklet, snyggt foto, extramaterial som ibland är bättre än filmen och ett svinigt bra soundtrack!
Jag är helt klart benägen att hålla med om att det kanske inte är allt för upphetsande att sitta och titta på någon som trackstand:ar i 3 minuter, speciellt inte om det är för andra gången. Så är det väl iofs med de flesta "action"-filmer som jag tittar på. Har jag sett en karl hoppa ut för samma stup, med samma skidor, för 5:e gången så vill typ stänga av. Gällande MASH så tyckte jag att det var kul att se den, men efter femtielfte skidden så började mitt snus att rinna och jag funderade på om jag skulle bemöda mig att springa iväg på toaletten. För om jag skulle missa den femtitolfte skidden så skulle jag nog överleva trots allt.

Jag håller med om att MASH har ett soundtrack som får ryssarna att blekna av avundsjuka, den är bra filmad med mera. Äh, tills jag sett Bootleg Sessions så ska jag hålla käften. Jag ber att få återkomma...
Cogs 'n Kegs

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 19 Jan 2008 18:28

Svårt att slå en film som har New Direction på soundtracket

Post Reply