Uppsalapolo & annat Uppsala relaterat

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
borna
Posts: 36
Joined: 20 Jun 2010 15:49

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by borna » 27 Jun 2010 21:11

Jag kan alla dagar i veckan! eller sommaren ut! blir mycket cyklande nu när jag blev av med körkortet idag :D

Någon som kan tänka sig sälja en billig fixie? gärna med en broms!

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 28 Jun 2010 08:46

borna wrote:Jag kan alla dagar i veckan! eller sommaren ut! blir mycket cyklande nu när jag blev av med körkortet idag :D

Någon som kan tänka sig sälja en billig fixie? gärna med en broms!
Tråkigt med körkortet.. men nu får du cykla istället! Vet inte om det finns så många billiga fixies över i Uppsala. Men håll koll på köp och sälj och var snabb om det dyker upp något!

Förhoppningsvis ses vi i veckan!

AND.ers, hur fungerade ditt dubbelbromshandtag? Förstod inte riktigt hur man skulle göra!

AND.ers
Posts: 343
Joined: 03 Feb 2009 20:38

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by AND.ers » 28 Jun 2010 10:09

På tal om polo så har jag tyvär emigrerat till nordligare breddgrader för sommaren.

Bromsen jag snackade om var tänkt att bli såhär.
Image

Hittade faktiskt en hel del som tänkt på samma sätt när jag googlade på "dual polo brake". Men om du ska bromsa med högerhanden så funkar ju en sån här http://www.alansbmx.com/product_info.ph ... ts_id=3080

borna, http://www.evanscycles.com/products/fuj ... e-ec022190 En riktigt väl beprövad billig fixie. Annars är det nog bara att börja leta på blocket efter en racerhoj och bygga själv.

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 28 Jun 2010 17:24

AND.ers wrote:På tal om polo så har jag tyvär emigrerat till nordligare breddgrader för sommaren.
Va fan! har du också dragit..
AND.ers wrote:Bromsen jag snackade om var tänkt att bli såhär.
[img]smart%20konstruktion[/img]
Ser bra ut! Nu fattar jag, tur att jag inte gjorde som jag trodde att du menade, det hade blivit helt galet!


Borna, köp denna och ett fixerat bakhjul så kan du ut och cykla nästan direkt! http://www.blocket.se/uppsala/Racer_282 ... ?ca=10&w=1 (Den är ganska liten men den kanske passar dig, vet inte hur lång du är..) Tror den borde fungera men kolla så att du kan skjuta bakhjulet fram och tillbaka bara så det går att spänna kedjan.. Ser ut som om man kan göra det på denna cykel, men det är en lite otydlig bild så jag vet inte hur det ligger till med det!

Pollax
Posts: 81
Joined: 06 Aug 2008 12:25

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Pollax » 28 Jun 2010 22:10

Jo då, några är kvar. jag är kvar i stan hela sommaren. Kan bli lite trångt med tid i veckorna pga jobb, men på helgerna ska det gå att klämma in en polo-match lite då och då.

Väl mött!

borna
Posts: 36
Joined: 20 Jun 2010 15:49

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by borna » 28 Jun 2010 23:40

Olle, tack för annonsen! Kul att du bryr dig! Men den rök lika fort som jag hann se inlägget :( Vad var det för cykel?

För övrigt så är jag runt 175! så, rätt liten ram kan jag tänka mig?

Blattin
Posts: 210
Joined: 02 Mar 2009 22:21
Location: Uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Blattin » 29 Jun 2010 00:17

Borna: jag tror inte den hade passat din längd, den såg skitliten ut typ damstorlek.
Martin

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 04 Jul 2010 13:45

På fredag drar jag norröver i nästan två veckor för att sedan dra söderöver en vecka...

Om ni vill spela polo innan augusti så måste klubborna hämtas hos mig innan lunchtid på fredag.

Jag kan även tänka mig hitta på något kul någon kväll nu i veckan.. Polo, cykel, öl och sånt!? Någon som är sugen?

Pollax
Posts: 81
Joined: 06 Aug 2008 12:25

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Pollax » 04 Jul 2010 20:14

Jag kan tänka mig lite polo, kanske på tisdag kväll?

Någon kvar som kan och vill?

User avatar
Jaketoad
Posts: 217
Joined: 16 Sep 2009 19:03
Location: Uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Jaketoad » 08 Jul 2010 20:27

Verkar vara låg aktivitet i Uppsala under sommaren, har ni drabbats av värmeslag? Har inte sett en enda fixie i Kalmar ännu..man börjar längta hem! Ser fram emot intensivt polospel med ölpauser i augusti för en formtoppning alternativt svacka inför retard och polohelgen i gbg..Ha det bra!

Jaketoad

Pollax
Posts: 81
Joined: 06 Aug 2008 12:25

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Pollax » 08 Jul 2010 20:36

Mm, verkar lite dött. Rullade runt iaf 30 minuter idag runt stan..såg inte en cykel värd namnet. ;-)

Jag ska nog också ner till Ronde van Retaard. Antagligen bil från Sthlm, får se hur det blir med det. Kanske blir ett Uppsala-gäng?

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 09 Jul 2010 00:06

Jag har också planer på att åka till retaarden.. ledig fredag till tisdag den helgen vilket bådar gott samt en syster som ska plugga där i höst!

Sista chansen för klubböverlämning imorgon fredag kl12 sen drar jag norröver i nästan två veckor..

AND.ers
Posts: 343
Joined: 03 Feb 2009 20:38

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by AND.ers » 10 Jul 2010 19:28

Jag ska nog ner till retarden om jag har tid och nan att aka med. Har ett bra cykelstall om nagon har bil.

ps. Kan ju tipsa om att kika pa morgondagens etapp pa touren. Kommer sjalv sta och se den live med en kall bira i handen strax innan morzine. Exrapoang om man lyckas se mig i bild.

User avatar
Jaketoad
Posts: 217
Joined: 16 Sep 2009 19:03
Location: Uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Jaketoad » 12 Jul 2010 20:59

Anders: din jävel..klä ut dig till viking och ser jag dig bjuder jag på öl hela hösten!

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 20 Jul 2010 11:27

back in business i några dagar.. polospel ons, tors el fre?

Pollax
Posts: 81
Joined: 06 Aug 2008 12:25

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by Pollax » 20 Jul 2010 17:50

Torsdag? Kan inte imorgon..

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by pean » 21 Jul 2010 06:25

Jag kommer definitivt köra Retarden i höst, jag hoppas att åtminstone Olle och Anders kommer haka på. Det kommer bli sjukt kul.

För att förklara min frånvaro så har jag tagit en liten tripp till en annan västkust och besökt varenda cykelaffär i San Francisco jag kunde hitta för att plocka ihop sista bitarna till årets Retard-cykel.

Kommer hem igen om några dagar och har lite mer lediga dagar att som jag hoppas ägna åt cykel och cykling.

olle, är vår byteshandel fortfarande aktuell förresten?
Image Image Image Image

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 21 Jul 2010 20:51

pean wrote:olle, är vår byteshandel fortfarande aktuell förresten?
jag har drevet liggande här hos mig.. väntar bara på bytet!
Pollax wrote:Torsdag? Kan inte imorgon..
Torsdag funkar fr mig.. några fler människor bara så är jag på..

AND.ers
Posts: 343
Joined: 03 Feb 2009 20:38

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by AND.ers » 23 Jul 2010 21:25

Nu när anmälan till retarden är öppen så undrar jag bara. Åker vi bil eller ska man boka tågbiljett?. Kollade på sj.se och 558kr ToR är inte så farligt.

olle
Posts: 1304
Joined: 29 Jun 2008 21:15
Location: uppsala

Re: Polo i Uppsala & annat Uppsala relaterat - www.bikepolo.

Post by olle » 23 Jul 2010 23:45

AND.ers wrote:Nu när anmälan till retarden är öppen så undrar jag bara. Åker vi bil eller ska man boka tågbiljett?. Kollade på sj.se och 558kr ToR är inte så farligt.
nu är det betalt i varje fall.. får dock se om jag kommer iväg då det väntas barn i slutet av september..

På tal om bil så har jag en men din fina cykelhållare passar inte på den.. men det kanske behövs två bilar om vi blir många från Uppsala. Bra pris på SJ, men då måste man packa ner skiten i en låda och släpa på den...

Post Reply