Nädå inte alls. Hade jag lyssnat på Ronny hade det gått fortare!48/16 magnus wrote: ...
/Fredde
Nädå inte alls. Hade jag lyssnat på Ronny hade det gått fortare!48/16 magnus wrote: ...
En sak som jag funderar på är den korta banan samt att få upp hastigheten till första böjen. Undrar om det kan ställa till det för den som tänkt köra men väldigt höga utvxl. och längre vevar vilket tar längre tid att få cykeln i den tänkta hastighet? Kanske banan struktur gör att man få välja en högre kadens kombinerat med lägre utvxl och kortare vevar.Fredde wrote:Ha ha ha ja nu vill jag inte slå mig allt för hårt på bröstet men 1 kilometer till skulle nog vara görbart med mer rutin och planering. Det finns mycket att vinna på att ha mer info om varvtiderna och prognos på hur man ligger till.Ronny wrote:Bättre kan du Fredde än detta. Måste varit orutin och nervositet mer än din "maniska" fastnavsträning som fallerat. Cykeln är så pass aero som börjar fylla en riktig funktion mot 40km/h, så visst fan ska du klara av det.
@Indurain, körde på min Cannondale Capo med Conti Competition 19mm bak (som satt på när jag köpte disken) och GP4000 22mm fram. 9bar.
Har skrivit en RR här om man vill läsa mer: http://blog.fredde.se/?p=4703" onclick="window.open(this.href);return false;
/Fredde
49/14 hade inte varit några problem att starta på med 170-vevar, tyngre utväxling har jag ingen aning om.Ronny wrote:En sak som jag funderar på är den korta banan samt att få upp hastigheten till första böjen. Undrar om det kan ställa till det för den som tänkt köra men väldigt höga utvxl. och längre vevar vilket tar längre tid att få cykeln i den tänkta hastighet? Kanske banan struktur gör att man få välja en högre kadens kombinerat med lägre utvxl och kortare vevar.
Tänkte på hastigheter mot och över 45km/h och vad det krävs. Falubanan är extrem om man jämför den med de tider som satts på andra velodromern. Längre banor med mindre lutning ger möjligheter till längre vevar och högre utväxlingar.atomlab wrote:Det ger alltså väldigt mycket på klockan den tiden det tar att komma upp till 40km/h.
Att egentligen ha långa vevar som ger mer kraft större delen utav loppet gör inget om man ändå inte är tillräckligt snabb i starten?
Ronny wrote: Du kan väl fråga Fredde var jag sa till honom efter sitt förra försök istället för dina trollposter. Vill du återigen ha en diskussion forum etik?
Men du måste väl stärka ditt lilla självförtroende av att alltid försöka kompromettera någon och alltid vara den gode magnus, alltid så jävla pk.48/16 magnus wrote:Ronny wrote: Du kan väl fråga Fredde var jag sa till honom efter sitt förra försök istället för dina trollposter. Vill du återigen ha en diskussion forum etik?
Det där var väl knappast någon trollpost, Det var bara en grej som jag reagerade på när jag läste tråden, Det handlar såklart inte om "forum etik" och du behöver verkligen inte berömma någon för min skull
@fredde: Vad sa Ronny till dig efter ditt första försök?
/M
Ronny wrote: Men du måste väl stärka ditt lilla självförtroende av att alltid försöka kompromettera någon och alltid vara den gode magnus, alltid så jävla pk.
Lugn i kojan nu!48/16 magnus wrote:@fredde: Vad sa Ronny till dig efter ditt första försök?
När jag skrev "Vissa är mer missunnsamma än andra " så var det inte för att jag trodde att Ronny var elak mot dig. Jag försökte skoja det ska jag aldrig prova igenFredde wrote:
Ronny och jag skämtar ibland.......
Kram på er!
/Fredde
Det var nog mest för att jag råkade ha ett 45mm Bontrager/HED och inget av ovanstående.Jonas.F wrote:Fett Fredde!
Men jag undrar med det seriösa banbygget du gjort av capon varför du inte körde hed 3, IO eller varför inte diskhjul i fram?
Banans korta längd kanske kräver ökad acceleration ur kurvorna eller
Gruppköp? kan vi fylla en container kan vi säkert få ett bra pris,Ronny wrote:tillverkas fortfarande i Ryssland