Det blev fel
Re: Det blev fel
Mina Fulcrum-hjul har aeroekrar runt hela hjulet utom två ekrar som är vanliga. Enligt Fulcrum är det för att balansera vikten från skarven i aluminiumfälgarna. Misstänker dock att luftmotståndet gör mer skada än vikten gör nytta.
Har man inget projekt har man inget liv
-
- Posts: 70
- Joined: 06 Dec 2013 11:48
Re: Det blev fel
Haha, ja! Skyndafynda. Usch
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
- peteholmberg
- Posts: 529
- Joined: 25 May 2012 13:26
- Location: Sthlm.12648
Re: Det blev fel
Men liksom, vad är den gjord av? Känns som att det blir extremt tungt om det är solid plast, och extremt flexigt om det är plaströr... Styrrörsvinkeln och den raka gaffeln är ju inte särskilt tilltalande heller. Samt remdrift, samt varken bromsar eller clips/remmar... En cykel av och för folk som inte kan något om cyklar, helt enkelt.
Re:
Snarare fyrkantsprofil i ändarna?
"... super tough helicopter windscreens and then in the canopies of jet fighters, the transparent plastic is said to be strong enough to withstand 'major shocks'" & "... an advanced polymer which combines high impact resistance, lightweight properties and a gentle flexibility that usually would only be expected on an old Italian steel frame". Tjenare...
"... super tough helicopter windscreens and then in the canopies of jet fighters, the transparent plastic is said to be strong enough to withstand 'major shocks'" & "... an advanced polymer which combines high impact resistance, lightweight properties and a gentle flexibility that usually would only be expected on an old Italian steel frame". Tjenare...
Re: Det blev fel
Och även om det skulle stämma kvarstår frågan: Varför?
Re: Det blev fel
Den hade ju varit tuff med bättre geometri och om den håller vad den lovar.
Re: Det blev fel
Jo iofs. Men det är ju en helt annan typ av belastningar i en cykelram än i en semisfärisk huv (typ atmosfäriskt tryck, g-krafter, vibrationer (som tas upp av hela infästningsomkretsen) samt frontalkrock med en svan i 900 knyck). "gentle flexibility" låter också väldigt obehagligt och som en hyggligt missvisande association till italienska stålramar.
- end of rant -
- end of rant -
Re: Det blev fel
vorsprung durch technik
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: Det blev fel
Allt är kanske inte fel men jag får en känsla att den är lite svår att ställa in för någon med lite längd. Och om man ska ligga och kolla på iPaden som antagligen kommer bli blötare än på 30 meters djup i stilla havet så kommer man få svårt att få ner nog med luft.
- russ_meyer
- Posts: 1755
- Joined: 11 Dec 2011 15:41
- Location: Västra Frölunda
Re:
Jag är böjd att instämma här... Jag menar, för att vara en motionscykel är den ju bra mycket snyggare än de flesta... F.ö. lär väl målgruppen vara de som har råd att svetta sönder en iPad i veckan.russ_meyer wrote:^ tolkar mer bilden som "måla inte lökiga växtmönster på parkettgolvet"
Re: Re:
Jag var övertygad om att det var något slags koncept.. men kundgruppen verkar vara de som har råd att svettas en iPad i veckan med priset på 8600€. exklusive ipad hållare som bara kostar 900€.ravelax wrote:Jag är böjd att instämma här... Jag menar, för att vara en motionscykel är den ju bra mycket snyggare än de flesta... F.ö. lär väl målgruppen vara de som har råd att svetta sönder en iPad i veckan.russ_meyer wrote:^ tolkar mer bilden som "måla inte lökiga växtmönster på parkettgolvet"