Kom och cykla i Köpenhamn

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
hejdå

Kom och cykla i Köpenhamn

Post by hejdå » 17 Jul 2008 19:09

Välkomna alla fastnavs, fixie, track, velodrom och bane-cyklister till en cykeldag i Köpenhamn! Lördagen den 2:a Augusti går eventet av stapeln, tid avgör vi lite längre fram (och om det är någon intresserad). Jag tänker mig att det blir en avslappnad hyfsat sightseeing och upplevelse inriktad cykeltur. Inplanerade är stopp för fika/tricksande och bad. Vi kör förbi svenskfavoriter som Christiania, Nyhavn, Christiansborg och Rosenborgs slott! Turen blir nästan exakt två mil och jag antar att den får köras i hyfsat lugnt tempo eftersom att det förmodligen bara är jag som hittar. När vi är färdigcyklade har vi cyklat oss ända fram till min innegård, där tänder vi grillen, mättar våra magar och släcker törsten med dansk-vann (jag menar alltså öl). När vi är mätta och strupen är väl fuktad kan vi så i grupp bestämma oss för om vi vill cykla vidare in i natten, eller låta stålhästarna stå för att promenera till någon av kvartertets många barer.

hojta till i tråden om ni är intresserade! Jag bjuder på guidning och det finns ett limiterat antal sovplatser (två alltså) om det behövs, men jag har ett stort vardagsrums golv som man mer än gärna får sova på om man vill. Utöver det så är det ju bara att ta med sig hojjen på tåget och sedan kliva av på CPH C.

Karta finns på: http://poppelgade.blogspot.com

ps. någon som vet hur man bäddar in en karta här? ds.

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 18 Jul 2008 16:00

fan vilken trevlig dag det där kommer bli! Pista Malmø kommer givetvis i ett okänt antal över bron och invaderar den stora stadens gator. Lite nattcykling (med vätskestopp) tycker jag är ett måste!

hejdå

Post by hejdå » 18 Jul 2008 17:20

uppdatering: när jag sprang in på TBS idag för att införskaffa lite material så frågade den korte och trevlige snubben som jobbar där mig varför inte köpenhamnarna har blivit inbjudna på fixie-king.dk, jag kom med en lam bortförklaring om att jag inte fått något aktiveringsmail ifrån deras administrator ännu.

- pjatt! svarade han på det, "du må då lave en flyer og kom ned her med!"

om jag orkar så blir det helt enkelt en samnationell händelse!
Last edited by hejdå on 19 Jul 2008 12:11, edited 1 time in total.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 18 Jul 2008 17:26

Jag är där!

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 18 Jul 2008 18:43

fixa en ett fixedgear.sk-forum så kan ni där nere hålla på med erat tjafs utan att behöva göra oss som har närmre till polcirkeln än till köpenhamn avundsjuka... :evil:

snö har ni ju knappt heller på vintern så ni kan glida runt med 23mm-däck året runt. Ni är säkert snygga, rika och lyckliga också.

äsch jag är bara bitter för att jag ska jobba helg... förlåt.

edit: jag har i alla fall 20km till jobbet = 80km i helgen! alltid nåt att glädja sig åt.

hejdå

Post by hejdå » 19 Jul 2008 12:15

vigorelli wrote:fixa en ett fixedgear.sk-forum så kan ni där nere hålla på med erat tjafs utan att behöva göra oss som har närmre till polcirkeln än till köpenhamn avundsjuka... :evil:

snö har ni ju knappt heller på vintern så ni kan glida runt med 23mm-däck året runt. Ni är säkert snygga, rika och lyckliga också.

äsch jag är bara bitter för att jag ska jobba helg... förlåt.

edit: jag har i alla fall 20km till jobbet = 80km i helgen! alltid nåt att glädja sig åt.
äsch, var inte en sån surster! ta ett tåg bort ifrån de smältande polarisarna och kom ner hit till resten av världen. Kan ju vara skönt att komma ifrån den stockholmska änglisgheten och ytligheten ett par dagar. Du får sova på min soffa, jag bjuder på frukost och kontinetal deprogramming...

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 20 Jul 2008 00:08

Håll i hatten Köpenhamn, Malmö&Lund!
Jag har bokat en tågbiljett nu, dels för att hälsa på ett syskon i Lund och dels för att det vore kul att hänga med. I'm in! :)
Om det finns plats sover jag gärna över, om det är trångt kanske man kan klämma in sig skavfötters med någon? (hö hö)

Den 30e Juli tar jag Intercitytåget (vilket är det "cykeltillåtna tåget" OBS: man måste köpa en s.k cykelbiljett till) anländer i Malmö klockan 14:00. Finns det någon i Pista-klubben som har eftermiddagen över för en repa i stan / kan barnvakta min cykel över natten tills torsdagsträffen? Om ni har en träff då. Det vore toppen. Att hänga med på en torsdagstur står högt på önskelistan.

Har hört att man får ta cykel på pågatåg vilket inte skulle göra det något problem att ta den till Lund heller.
Här finns mer info om cykel på tåg med SJ http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=222&a=75662&l=sv

Det kommer bli kul att ses hörrni!
Hör av er tillbaka via PM, jag åker bort nu och är tillbaka nästa helg.

hejdå

Post by hejdå » 20 Jul 2008 09:35

Väl mött geschwindten, hos mig finns det en soffa att sova i, vilket gör att det nu bara finns en ledig luftmadrass kvar!

En flyer är på gång så att fixie-åkarna i köpenhamn också kan få vara med på hallabaloet!

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 20 Jul 2008 23:33

Fan vad trevligt med finbesök inför Köpenhamn och torsdagsturen. Jag PM:ar dig lite telefonnummer till oss Pistamänniskor! Välkommen till Malmö! :D

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Post by christofer » 21 Jul 2008 07:44

Fan vad trevligt! Efter fem långa veckor i jönköpings cykelensamhet låter det ju hur trevligt som helst med en cykeldag i Cph.

(Ni ska se mina lår, efter all backträning i jönköping :wink: )

hejdå

Post by hejdå » 21 Jul 2008 08:29

krille-k wrote:Fan vad trevligt! Efter fem långa veckor i jönköpings cykelensamhet låter det ju hur trevligt som helst med en cykeldag i Cph.

(Ni ska se mina lår, efter all backträning i jönköping :wink: )
offe, is that you?

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Post by christofer » 21 Jul 2008 09:53

SimonBusk wrote:
offe, is that you?
Ja, det är jag, även om det är ett namn man inte hör så ofta nu för tiden!

hejdå

Post by hejdå » 21 Jul 2008 13:14

krille-k wrote:
SimonBusk wrote:
offe, is that you?
Ja, det är jag, även om det är ett namn man inte hör så ofta nu för tiden!
det förflutna ska får vara det förflutna, hädan efter ska jag så kalla dig för krille-k

User avatar
christofer
Posts: 72
Joined: 03 Mar 2008 23:02
Location: MALMØ
Contact:

Post by christofer » 21 Jul 2008 15:42

SimonBusk wrote:
krille-k wrote:
SimonBusk wrote:
offe, is that you?
Ja, det är jag, även om det är ett namn man inte hör så ofta nu för tiden!
det förflutna ska får vara det förflutna, hädan efter ska jag så kalla dig för krille-k

Eller bara Christofer, annars känner jag mig som en kriminell tonåring.
Ser fram emot cykelturen!

Gustaf
Posts: 43
Joined: 15 Apr 2008 14:52

Post by Gustaf » 22 Jul 2008 15:22

Det bliver godt!

Glädjer mig redan denna vecka.

/Gustaf

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 22 Jul 2008 21:09

SimonBusk wrote:
vigorelli wrote:fixa en ett fixedgear.sk-forum så kan ni där nere hålla på med erat tjafs utan att behöva göra oss som har närmre till polcirkeln än till köpenhamn avundsjuka... :evil:

snö har ni ju knappt heller på vintern så ni kan glida runt med 23mm-däck året runt. Ni är säkert snygga, rika och lyckliga också.

äsch jag är bara bitter för att jag ska jobba helg... förlåt.

edit: jag har i alla fall 20km till jobbet = 80km i helgen! alltid nåt att glädja sig åt.
äsch, var inte en sån surster! ta ett tåg bort ifrån de smältande polarisarna och kom ner hit till resten av världen. Kan ju vara skönt att komma ifrån den stockholmska änglisgheten och ytligheten ett par dagar. Du får sova på min soffa, jag bjuder på frukost och kontinetal deprogramming...
okej.. Falun & Linköping kanske inte anses vara så väldigt "norrut", men det händer inte mycket inom fixed gear-kretsar här. Ibland står det folk och kollar på cykeln när man ska hämta upp den på stan. det är väl allt egentligen. lite avundsjuka sådär.

från och med idag ska jag se till att folk kommer att vallfärda till de orter jag befinner mig i för att cykla. Nu ska jag göra något för fixed gear-sverige.

tack för erbjudandet föresten, men det blir krånlgigt med jobbet den helgen...

/klas

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonatan S » 23 Jul 2008 00:19

Kanske, kanske kommer jag att vara i Skåne kring då. I så fall kommer jag gärna med. Jag kan sova på golvet.

J.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 23 Jul 2008 01:27

vigorelli wrote:från och med idag ska jag se till att folk kommer att vallfärda till de orter jag befinner mig i för att cykla. Nu ska jag göra något för fixed gear-sverige.
Ska vi säga att 2009 så går Retarden i Falun?
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 23 Jul 2008 07:50

Jonatan S wrote:Kanske, kanske kommer jag att vara i Skåne kring då. I så fall kommer jag gärna med. Jag kan sova på golvet.

J.
Jonatan, jag har en luftmadrass till övers, en luxusmodell ifrån jysk! Utöver det så finns det numera två liggunderlag och ett tält!

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 23 Jul 2008 14:54

jon wrote:
vigorelli wrote:från och med idag ska jag se till att folk kommer att vallfärda till de orter jag befinner mig i för att cykla. Nu ska jag göra något för fixed gear-sverige.
Ska vi säga att 2009 så går Retarden i Falun?
Det finns en hel del klassisk cykelmark här. Kan till och med ta sig till Sollerön och Skeer-backarna utan att trampa ihjäl sig. Backarna uppe vid lugnet är ju rätt fina också. Ingen FG-terräng direkt...

Post Reply