Kom och cykla i Köpenhamn

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
hejdå

Post by hejdå » 26 Jul 2008 17:17

En vecka kvar nu, dags för lite uppstyrning. Vädret är ju glimmrande den här helgen så vi får blindt hoppas på att det blir samma nästa helg. jag tänker mig att vi möter upp klockan 14.00 på centralstationen i köpenhamn. Sedan cyklar vi, badar, cyklar mer, grillar och cyklar lite mer!

Ett vägarbete har pajjat telestationen hemma så internet är svårtåtkomligt just nu, men jag ska nog lyckas sitta här någon timme om dagen när jag är på arbetet :twisted:

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 26 Jul 2008 18:26

Antecknar det!

Det kommer bli så kul. Jag längtar dit. Tackar, bockar och bugar för vänligheten.
Ser mycket fram emot torsdagsturen med!

Kommer vara i Skåne t.om den 11e Augusti så nog ska vi kunna klämma in någon mer tur. 8)

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonatan S » 27 Jul 2008 11:27

SimonBusk wrote:En vecka kvar nu, dags för lite uppstyrning. Vädret är ju glimmrande den här helgen så vi får blindt hoppas på att det blir samma nästa helg. jag tänker mig att vi möter upp klockan 14.00 på centralstationen i köpenhamn. Sedan cyklar vi, badar, cyklar mer, grillar och cyklar lite mer!

Ett vägarbete har pajjat telestationen hemma så internet är svårtåtkomligt just nu, men jag ska nog lyckas sitta här någon timme om dagen när jag är på arbetet :twisted:
Hej Simon. kan du ringa mig på 0704 45 01 07 när du ser det här. hej svejs. Jonatan

hejdå

Post by hejdå » 30 Jul 2008 11:49

Vi närmar oss, vädret är fortfarande strålande, aftonbladet hävdar dock att det ska regna i sverige på lördag. Vilken tur att vi då inte ska befinna oss i sverige! Kom och cykla i köpenhamn istället! Vi möts upp klockan 14.00 på hovedbanegården här i köpendanmark, cyklar ett tag. Jag står för en potatissallad och två kassar öl. Ta med vad som önskas att grillas (vegetarianer skall uppmärksammas på att grillen används flitigt till kött, om det är ett störande moment så medtag folie). Har ni några frågor finns jag här, på mailen (simonbusk@gmail.com) eller på telefon +4531962558! Väl mött!

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 30 Jul 2008 15:36

Längtar redan efter lördagen, ska bli grymt trevligt! Vet inte riktigt hur många Pistas som följer med men det lär väl spikas imorgon på torsdagsrundan. Ses på lördag!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 31 Jul 2008 01:44

Jag hatar att behöva göra detta men...
Sorry...
Image

Men som tur är så kan ju prognoser svänga rätt mycket på 3 dagar.
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 31 Jul 2008 10:44

danmarks meterologiska institut varnar också för regn, det har dom gjort varje dag i en vecka nu iofs. Vi får helt enkelt se hur det blir, börjar det regna så får vi väl söka skydd på en bodega och dricka lite öl istället!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 31 Jul 2008 11:16

Äsch, Jon är grinig för att han är bortrest! Det är inga problem att cykla i regn (fast det kommer ju inte regna). Inga problem att sitta inne och dricka öl i regn heller iofs :D

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 01 Aug 2008 02:15

Som sagt prognoser har en tendens att ändra sig:
Image
Som ni redan märkt är jag tillbaks i stan...
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 01 Aug 2008 20:15

VIKTIGT: är det någon som har en låsrings-manick? jag slet sönder min egen när jag skulle dra åt låsringen aldeles nyss... ska kika ner på tbs imorgon, men jag är inte helt säkert på att de har några inne så om någon sitter inne på en, ta den gärna med! Annars blir det dangerous biking från min sida...

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 02 Aug 2008 00:31

Jag sitter inte på någon sån, men förhoppningsvis hittar vi en.
Söker en 9mm (finns de?) eller 8mm insex-nyckel för att dra åt vevarmarna med.

Om någon skulle ha undgått det - läs om tiderna för frukostmötet på Solde på: http://www.pistamalmoe.org

Simon, vi blir med andra ord ett gäng som kommer tidigare än kl 14 imorgon. Ska vi som kommer då mötas upp litet tidigare? Sänder ett sms från stationen i Malmö el. dylikt om när vi beräknar vara framme.

Hoppas någon lyckas sova gott inatt, det är fan stekvarmt!
Med samma värme har vi vilda västern imorgon, rock n roll!!! :D

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 02 Aug 2008 01:50

Ser ut som att det blir att ta med hela verktygslådan...
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 02 Aug 2008 09:47

väder i köpenhamn är varmt, fläckvis molnighet och en ljum bris. Bra väder för cykling. Jag har en 8mm insexnyckel och en vevarmsavdragare till dig. Kan vara en god ide att dra av vevarmen och sätta dit den ordentligt om den knäpper eller knakar. Jag har läst att det kommer några 1337 (hehehehehe) så jag är på stationen då! Nu ska jag sätta potatsien på kokning, gå och köpa öl och sen en ett låsringsverktyg! Just det, DMI lovar att det inte ska regna, solen ska skina. Mer moln fram mot kvällen och sedan stjärnklart runt tretiden inatt!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 03 Aug 2008 10:21

Vilken dag, vilken dag!

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 03 Aug 2008 11:26

Ja, fan vilken grym dag det var igår! Rundan ut till Dragør var perfekt. Jag har fortfarnde ont i revbenen efter fyllevurpan men det var det värt :D Bilder kommer upp på bloggen senare

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 03 Aug 2008 13:22

Tack som fan för en härlig lördag Simon!
Och för att vi fick låna den fantastiska DIY-toaletten placerad på ett podium...
I Dalarnas djupa skogar..

hejdå

Post by hejdå » 03 Aug 2008 13:52

hehehe, ja det var en fantastisk dag! jag, emma och aron har ätit en lång och mättande frukost-brunch-lunch och nu ska vi ut och lufta cyklarna. Sen blir det glass i solen, efter det får aron åka hem med godset från tbs och sen slänger jag upp bilderna jag tog! Och tack för en grymt trevlig dag! Stor pepp på turen till trelleborg och velodromen nästa helg!

hejdå

Post by hejdå » 03 Aug 2008 17:53

Det var en underbar lördag vi spenderade tillsammans, mycket cyklande, mycket cykelsnack, mycket struntprat och många öl blev det. Footdown samt sprintande hann vi också med! Dagen började med att väckarklockan brutalt slet mig ur drömmar om skiddande, jag steg upp ur sängen slog upp datorn och möttes av det här:
Image

Malmö-killarna + Arons morgon såg ut så här:
Image
Lite trevligare såg det ut som!

Jag gick igång med att städa upp i lägenheten, plocka undan verktyg som låg och skräpade, flytta in böcker i bokhyllan, diska och koka potatis. Han springa förbi TBS och köpa en låsrings åtdragare samt pinna förbi konsum och köpa grejer till grillningen. Väl hemma sätter jag mig ner för att pusta en sekund, mobilen pinglar till och det är pista killarna som står nere vid TBS två timmar för tidigt! Min entusiasm över den oplanerade schemaändringen gick inte att ta miste på!
Image

Image
Image
Vem var det som sa att fastnavs cykling och öl går hand i hand?

Image
Image
Efter viss förvirring om platser och tider samt deltagare kom vi till slut iväg, första delen av rundan gick igenom de gamla horkvarteren, nu upprustade för att rika jylländningar ska kunna köpa dyra lägenheter med narkomaner i trappen. Vi gled i alla fall i lagom tempo igenom det hele, för att susa över dybbølsbro och möta den nya köpenhamnska arkitekturen med öppna armar. Härifrån gjorde vi en snabb sväng igenom christianshavn, kikade på ingången till christiania och lämnade hasch-doften bakom oss. Iväg till operan för kanelgifflar, kakor, öl och footdown. (till vänster i bilden på martin ser man en enormt suddig ubåt som var ute och körde i kanalen, crazy!)

Image
Som jon sa "tokyo 2009, det är bara att börja spara..."
Image
Över refshale-halvön & genom kövermarken spurtade vi, längs med amager strandvej och fram till badplatsen. Priset till årets badpojke gick till kristoffer som badade som gud skapade honom. Inte ens glömda badkläder stoppade honom från att deltaga i festligheterna.

Image
Image
Image
Image
Efter badet sög det självklart i glass-tarmen, jag som reseledare förslog då att vi skulle ta en tur ut till pensionärs-drömmen Dragør och få oss varsin fløde-is ifrån hansen mejeri. På turen ut så fick jag ormbettspunka, vi sprintade i motvind på enorma raksträckor, vi såg ett flygplan och körde lite olaglig grusvägskörning längs med stranden. Väl framme var humöret på topp, det käkades gräddglass med extra grädde + sylt & gräddbulle, svulligt värre!

Image
Image
På den övre bilden kan ni se hur mina reseledar tendenser tog över medans jesper mekade fast sitt bakdrev, med bestämd min förklarar något som förmodligen var fruktansvärt oviktigt för den glada gruppen. Resten av vägen hem var lika delar ligga på rulle, manisk sprint och hög march-fart. Vi tog oss igenom köpenhamns gator som ett väl samansvetsat och svettigt gäng. Ungefär fem mil i benen kändes fint när man kom hem.

Image
Image
Efter lite om och men fick vi igång grillen, korv, kyckling, fisk och potatis-sallad åt vi. Aron var ambitiös nog att göra grönsaks-spett till oss alla men tyvärr var det ingen hungrig cyklist som fick i sig så mycket grönt. Resten av kvällen spenderades med öl och gemytligt hygge. Min kära fästmö och sambo Emma var kvällens räddare som gjorde potatis-sallad medan vi var ute och cyklade och sen tyckte det var jättekul att jag drog hem 8 svettiga snubbar i våran lilla två. Hur som helst så tog ölen till sist slut, maten var uppäten och det var dags för dangerous night ride! Martin fick betala ett högt pris för våran alkoholmarinerade stadsfärd, men lyckligtvis överlevde han. En nattlig "öva på tricks" och footdown session han vi med innan det var dags att skicka hem malmö grabbarna. Allt i allt en mycket lyckad dag!

Image
som bonusbild slänger jag in en lycklig aron som ska cykla över sundet med godset som inköptes på TBS...

STORT tack till pista malmø och aron för en otroligt grym dag, kväll och natt! Velodromen i trelleborg nästa helg blir en minst lika episk tur! (och tack jon för slangen)
Last edited by hejdå on 03 Aug 2008 22:43, edited 1 time in total.

Stenqvist
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2008 19:54
Location: Malmö
Contact:

Post by Stenqvist » 03 Aug 2008 22:08

Otroligt inspirerande bilder!

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonatan S » 03 Aug 2008 22:14

Det ser hemskt trevligt ut. Jag hade gärna varit med.

Post Reply