OT-fotbollsvm

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

OT-fotbollsvm

Post by dtb » 13 Jun 2010 19:37

vem vinner?

jag tror Italien kammar hem det den här gången också.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by ArvidSvensson » 13 Jun 2010 19:41

Jag har tippat 2-1 i alla matcher. Vem vinner då?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: OT-fotbollsvm

Post by Ronny » 13 Jun 2010 20:02

Italien. Fast hoppas på England.
Мясо это убийство

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: OT-fotbollsvm

Post by Andye » 13 Jun 2010 20:07

Jag hoppas innerligt att dom där djääävla tutorna förbjuds.

Sedan så hoppas jag att Tyskland vinner för dom spelar så
fyrkantigt och vackert.
--------->>><<<<--------------

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: OT-fotbollsvm

Post by 48/16 magnus » 13 Jun 2010 20:09

Jag önskar att jag var intresserad av fotboll det verkar kul, och jag har försökt bli intresserad för att flera av mina polare är sålda på det.
Men det går bara inte, det går inte.
Men att spela fotboll är roligt, på midsommar. :wink:

/M

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: OT-fotbollsvm

Post by dtb » 13 Jun 2010 20:19

fast just nu spelar tyskland riktigt vackert.

ronny: england kommer aldrig att vinna vm, någonsin.

chrobin

Re: OT-fotbollsvm

Post by chrobin » 13 Jun 2010 20:20

dtb wrote:fast just nu spelar tyskland riktigt vackert.

ronny: england kommer aldrig att vinna vm, någonsin.
+1

ollek
Posts: 364
Joined: 19 Aug 2009 01:56
Location: GBG/STHLM
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by ollek » 13 Jun 2010 20:22

Efter att ha tippat alla matcher har jag kommit fram till att det blir Brasilien - Tyskland i final. Tyskland vinner med 2-1.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by ArvidSvensson » 13 Jun 2010 20:35

ollek wrote:Efter att ha tippat alla matcher har jag kommit fram till att det blir Brasilien - Tyskland i final. Tyskland vinner med 2-1.
Vänta nu, Brasilien - Tyskland blir 2 - 1. Hur funkar det? Lottas det vem som "står längst till vänster" eller framgår det av någon tabell?

ollek
Posts: 364
Joined: 19 Aug 2009 01:56
Location: GBG/STHLM
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by ollek » 13 Jun 2010 20:50

ArvidSvensson wrote:
ollek wrote:Efter att ha tippat alla matcher har jag kommit fram till att det blir Brasilien - Tyskland i final. Tyskland vinner med 2-1.
Vänta nu, Brasilien - Tyskland blir 2 - 1. Hur funkar det? Lottas det vem som "står längst till vänster" eller framgår det av någon tabell?
Brasilien - Tyskland blir alltså 1-2.

Jag har tippat alla matcher i något excel-dokument som räknar ut hur det blir i åttondels, kvart, semi, final osv efter gruppspelet. Har alltså tippat resultat på alla matcher.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: OT-fotbollsvm

Post by Jonatan F » 13 Jun 2010 21:01

Äm.. hörde jag någon klaga på att jag var ot aldelles nyss?
Äh, jag ska hålla käften nu, börjar till och med gå mig själv på nerverna :roll: :wink:
Har man inget projekt har man inget liv :)

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: OT-fotbollsvm

Post by Kneecap » 13 Jun 2010 21:11

48/16 magnus wrote:Jag önskar att jag var intresserad av fotboll det verkar kul, och jag har försökt bli intresserad för att flera av mina polare är sålda på det.
Men det går bara inte, det går inte.
Men att spela fotboll är roligt, på midsommar. :wink:

/M
+1 Fast jag har fan inte försökt seriöst iofs..
Andye wrote:Jag hoppas innerligt att dom där djääävla tutorna förbjuds.
Jag funderade allvarligt på att ha en sån under Reetarden, men för din skull så lämnar jag den hemma..

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by svennelainen » 13 Jun 2010 21:15

48/16 magnus wrote:Jag önskar att jag var intresserad av fotboll det verkar kul, och jag har försökt bli intresserad för att flera av mina polare är sålda på det.
Men det går bara inte, det går inte.
Men att spela fotboll är roligt, på midsommar. :wink:

/M
Här tänkte jag skriva att jag håller med dig, men sen såg att du skrev att det verkar kul. Nej Mange-Pange-Puff, fotboll verkar inte ens kul.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by ArvidSvensson » 13 Jun 2010 21:24

Jonatan F wrote:Äm.. hörde jag någon klaga på att jag var ot aldelles nyss?
Äh, jag ska hålla käften nu, börjar till och med gå mig själv på nerverna :roll: :wink:
Sorry, du ha helt rätt. Du har två rätt faktiskt, dels mitt stenkastande i glashus och dels att du ska hålla käften ett tag.

^^^ Hoppsan, glömde visst en smiley där

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: OT-fotbollsvm

Post by Andye » 13 Jun 2010 21:27

Kneecap wrote:
48/16 magnus wrote:Jag önskar att jag var intresserad av fotboll det verkar kul, och jag har försökt bli intresserad för att flera av mina polare är sålda på det.
Men det går bara inte, det går inte.
Men att spela fotboll är roligt, på midsommar. :wink:

/M
+1 Fast jag har fan inte försökt seriöst iofs..
Andye wrote:Jag hoppas innerligt att dom där djääävla tutorna förbjuds.
Jag funderade allvarligt på att ha en sån under Reetarden, men för din skull så lämnar jag den hemma..
Såklart du ska ta med en till retaarden , är ju där den hör hemma!
--------->>><<<<--------------

Donjel
Posts: 18
Joined: 20 May 2010 18:36

Re: OT-fotbollsvm

Post by Donjel » 13 Jun 2010 21:36

ollek wrote:
ArvidSvensson wrote:
ollek wrote:Efter att ha tippat alla matcher har jag kommit fram till att det blir Brasilien - Tyskland i final. Tyskland vinner med 2-1.
Vänta nu, Brasilien - Tyskland blir 2 - 1. Hur funkar det? Lottas det vem som "står längst till vänster" eller framgår det av någon tabell?
Brasilien - Tyskland blir alltså 1-2.

Jag har tippat alla matcher i något excel-dokument som räknar ut hur det blir i åttondels, kvart, semi, final osv efter gruppspelet. Har alltså tippat resultat på alla matcher.
Det där var lite intressant, har nämligen även jag tippat alla matcher i ett excel-dokument... Kan det vara samma?

ollek
Posts: 364
Joined: 19 Aug 2009 01:56
Location: GBG/STHLM
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by ollek » 13 Jun 2010 22:00

Donjel wrote:
ollek wrote:
ArvidSvensson wrote:
ollek wrote:Efter att ha tippat alla matcher har jag kommit fram till att det blir Brasilien - Tyskland i final. Tyskland vinner med 2-1.
Vänta nu, Brasilien - Tyskland blir 2 - 1. Hur funkar det? Lottas det vem som "står längst till vänster" eller framgår det av någon tabell?
Brasilien - Tyskland blir alltså 1-2.

Jag har tippat alla matcher i något excel-dokument som räknar ut hur det blir i åttondels, kvart, semi, final osv efter gruppspelet. Har alltså tippat resultat på alla matcher.
Det där var lite intressant, har nämligen även jag tippat alla matcher i ett excel-dokument... Kan det vara samma?
Det är säkert samma, även fast jag kan tänka mig att det cirkulerar ett ex antal varianter runt om på internet!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: OT-fotbollsvm

Post by Bubblan » 13 Jun 2010 22:19

ollek wrote:...
Jag har tippat alla matcher i något excel-dokument som räknar ut hur det blir i åttondels, kvart, semi, final osv efter gruppspelet. Har alltså tippat resultat på alla matcher.
Kan det vara denna fil? Nu blottar jag mina okunskaper inom fotboll som sport, det har gått mindre bra ännu så länge. Men jag hoppas mycket på Chile, det är där jag kommer att göra stora pengar.


Sen skulle jag även vilja dubbelcitera Arvid. Jag klipper och klistrar, ett citat från en tidigare tråd, och ett från denna tråd.
ArvidSvensson wrote:
ArvidSvensson wrote:Sorry, du ha helt rätt. Du har två rätt faktiskt, dels mitt stenkastande i glashus och dels att du ska hålla käften ett tag.
^^^ Denna post samt kakans betalplan, "IF al els fails... ring Farmor", är bland det bästa som postats på fixedgear.

Tack!
Cogs 'n Kegs

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: OT-fotbollsvm

Post by 48/16 magnus » 13 Jun 2010 22:30

svennelainen wrote:
48/16 magnus wrote:Jag önskar att jag var intresserad av fotboll det verkar kul, och jag har försökt bli intresserad för att flera av mina polare är sålda på det.
Men det går bara inte, det går inte.
Men att spela fotboll är roligt, på midsommar. :wink:

/M
Här tänkte jag skriva att jag håller med dig, men sen såg att du skrev att det verkar kul. Nej Mange-Pange-Puff, fotboll verkar inte ens kul.
Ärligt talat knäskål och svennelainen. Jag tycker inte att det verkar kul, jag skrev det bara för att vara inställsam :wink:

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Re: OT-fotbollsvm

Post by geschwindten » 13 Jun 2010 23:01

Deutschland Uber ALLES!!!

Hoppas att det blir något riktigt spännande i år.
Förra gången satt man på händerna när Tyskland som aldrig förlorat en straffläggning skulle spela mot Italien som aldrig vunnit en...!

det bästa laget kommer vinna i år och det är Tyskland - das fussball land der welt!

Post Reply