MIN CYKEL ÄR STULEN! HAR DU SETT DEN?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 28 Jul 2008 16:50

lenahoxter wrote:nu ska söder finkammas!
Om jag bodde i Sthlm skulle jag göra dig sällskap för den goda sakens skull. Nu slipper du mitt sällskap...

hkn
Posts: 13
Joined: 06 Jul 2008 21:38

Post by hkn » 28 Jul 2008 17:26

Jag tror att jag såg den där hojjen på Bondegatan igår. Den stog en bit längre in från La Cucaracha. Jag ska inte säga att jag är helt säker men jag hajjade verkligen till när jag såg din bild.

Hoppas den återfinns.

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Post by gerry » 28 Jul 2008 18:55

Såg två alkisar stå och slita i lite diverse skräpcyklar vid torget som ligger längs hornsgatan (där kaffebar ligger). De fick inte med sig några vad jag kunde se iaf men det kanske är polare med han/hon som snodde din hoj :)

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 29 Jul 2008 22:44

snart börjar det bli dags att sätta upp "cykel saknas" lappar i sofo. går efterlyst fortfarande?

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 29 Jul 2008 22:45

lenahoxter wrote:snart börjar det bli dags att sätta upp "cykel saknas" lappar i sofo. går efterlyst fortfarande?
Borde kunna starta en MMS-lista eller nåt. Stulencykel-bloggen borde också etableras bättre, det är ett bra initiativ.

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 30 Jul 2008 06:27

lenahoxter wrote:snart börjar det bli dags att sätta upp "cykel saknas" lappar i sofo. går efterlyst fortfarande?
Jag tänker att risken är att herr tjyv uppmärksammar detta och således dumpar cykeln eller gör sig av med den på annan väg. Så länge han cyklar runt på den i Stockholm finns det ju ändå en möjlighet att sno tillbaka den.

boe
Posts: 12
Joined: 31 Jul 2008 10:47

Spiuk Voltia

Post by boe » 31 Jul 2008 10:51

Image

Stulen från källare i hornstull. Finns bara tre av den här hojjen i sverige vad jag vet. Det här är en large, de andra är en XL och en medium, och ägs av JLarsson och Nolltid.

Den hade annat bakhjul och sadel när den blev stulen. Bakhjulet var ett silver dura ace lågfläns tracknav med svart/silver dt1.1 fälg, radialekrat/3kors, med ett rött michelin pro 2.
Sadeln var en lite klumpigare selle trans-am. Andra komponenter när den stals var ett framhjul med svart formula nav högfläns med svart/silver mavic ma3 fälg svarta ekrar.
On-one sadelstolpe, Dura Ace vevar (road). Guldmålat riserbar med svarta ourys.

Det blir skoningslöst den här gången till skillnad från sist: http://happymtb.org/forum/read.php/1/423989

User avatar
Nibbe
Posts: 321
Joined: 06 Jun 2008 13:49
Location: Stockholm

Post by Nibbe » 31 Jul 2008 11:06

Boe: Jäklar, fan vad trist. Hoppas den dyker upp.
I My Honda
Flickr
Image

FTF&M

Post by FTF&M » 31 Jul 2008 11:09

I´ll keep an eye out!


:evil:

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Spiuk Voltia

Post by Håkan » 31 Jul 2008 21:19

boe wrote:Stulen från källare i hornstull. Finns bara tre av den här hojjen i sverige vad jag vet. Det här är en large, de andra är en XL och en medium, och ägs av JLarsson och Nolltid.

Den hade annat bakhjul och sadel när den blev stulen. Bakhjulet var ett silver dura ace lågfläns tracknav med svart/silver dt1.1 fälg, radialekrat/3kors, med ett rött michelin pro 2.
Sadeln var en lite klumpigare selle trans-am. Andra komponenter när den stals var ett framhjul med svart formula nav högfläns med svart/silver mavic ma3 fälg svarta ekrar.
On-one sadelstolpe, Dura Ace vevar (road). Guldmålat riserbar med svarta ourys.

Det blir skoningslöst den här gången till skillnad från sist: http://happymtb.org/forum/read.php/1/423989
Det är sånt som får mig att inte förvara cyklar och andra saker som jag är mer rädd om synligt i mitt förråd. Nu ska jag ner och låsa fast mitt extrahjulpar med en kedja, även om det är gamla skitgrejer.

Tråkigt att det finns sådana som inte klarar av att andra har saker de vill ha och därför måste ta dem.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Mark Anthony
Posts: 188
Joined: 15 Jun 2008 20:10

Post by Mark Anthony » 01 Aug 2008 09:35

Shit Boe, you mean someone broke into your storage and stole your bike? WTF! That's crazy man.

I had a bike once that I locked in the stairway on the 5th floor on Ringvägen, and came home one day and it was gone. My neighbor downstairs "found" the bike without wheels and said he put it in his storage place. I was happy to get it back (san wheels) but had my suspicions afterwards that he took it all along (he was also into bikes).

Anyways, it is probably someone in the same building as you (at least in my experience). Did your insurance cover it?

Lenahoxter, I too think I have seen your bike from time to time but as I am just reading this thread for the first time, I will be sure to keep an eye out for it (I too live in Söder). What's your phone number if I should see it, or how would you want anyone to inform you?

//Mark

boe
Posts: 12
Joined: 31 Jul 2008 10:47

Post by boe » 01 Aug 2008 09:45

Some of you know about my bike room, thats secured. This bike was stolen from another location.

Image

Freeskier
Posts: 82
Joined: 04 Aug 2008 18:40
Location: Östersund

Post by Freeskier » 04 Aug 2008 18:46

Tänkte dra lite uppmärksamhet till min cykel som stals i våras. Jag har varit ganska säker på att den kastats i Riddarfjärden, fram till idag!

Jag mötte nämligen min egen (f.d.) cykel på Götgatan/Medborgarplatsen idag!!!

Det är en ljusblå Fuji Roubaix med gul gaffel och rakt styre. Miche Pista-nav och MA3-fälgar...

Som tur är för den som satt på cykeln han jag inte reagera förrän det var för sent. Jag satt i bilen och av egen erfarenhet vet jag att det gör ont att bli påkörd...

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 04 Aug 2008 19:26

Jonas, skönt att den inte är slängd i sjön, hur såg cyklisten ut?
Ska hålla ögonen öppna!

:shock:


Freeskier
Posts: 82
Joined: 04 Aug 2008 18:40
Location: Östersund

Post by Freeskier » 04 Aug 2008 20:35

Det finns även en dubbelgångare till cykeln!
Den var bl a med i reportaget på svt, men det är inte samma cykel, även om dom är nästan identiska.
Min såg ut att ha alla klibbor kvar

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 04 Aug 2008 21:04

Freeskier wrote:Det finns även en dubbelgångare till cykeln!
Den var bl a med i reportaget på svt, men det är inte samma cykel, även om dom är nästan identiska.
Min såg ut att ha alla klibbor kvar
Fast denna dubbelgångare är väl inte en Fuji? Utan den som Sönke sålde, kommer inte ihåg vad den heter men den är från Polen.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 04 Aug 2008 21:08

Gromada
The Blood I bleed is Black indeed!

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 15 Aug 2008 19:37

jag kan säga att lite rättvisa har skipats då boes spuik har blivit funnen och kommer åtlämnas till honom i morgon.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 15 Aug 2008 19:39

Är det sant!? Berätta hur det hela gick ner, blir nyfiken nu..

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 15 Aug 2008 19:42

martenn wrote:jag kan säga att lite rättvisa har skipats då boes spuik har blivit funnen och kommer åtlämnas till honom i morgon.
Najs!
Detaljer tack... :)
I Dalarnas djupa skogar..

Post Reply