MIN CYKEL ÄR STULEN! HAR DU SETT DEN?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 15 Aug 2008 20:13

Härligt , härligt Martenn...

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 15 Aug 2008 20:36

martenn wrote:jag kan säga att lite rättvisa har skipats då boes spuik har blivit funnen och kommer åtlämnas till honom i morgon.
Yes!
Vilken skön avslutning på semestern; boe's spuik är funnen, Sönke har 650-discar (front), jag ropade hem ett par shamal trackhjul på ebay & retarden sitter som en smäck i kalendern. Tjoho!

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 15 Aug 2008 21:27

Det var ju roligt att höra att din hoj är tillbaka Boe. Hur? Hel?

/M

FTF&M

Post by FTF&M » 15 Aug 2008 23:17

please, do tell...

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 16 Aug 2008 02:32

det va ju såhär en solig fredag eftermiddag så skulle jag och min bror ut och testa den ny besikrigade bilen och han påpekar att de står en fixie parkerad vid det lilla torget beläget utanför stockholm, då jag kommer att tänka på att den cykel ser väldigt stulen ut då den har ett väldigt klen lås och jag åker hem till datorn för att se om detta stämmer då jag känner på mig att detta är denna cykel som blivit stulen för några månader sedan så rusar jag dit och kollar så att det stämmer vilket de gör och kollar så att dom kina krogen inte kommer efter med en stor köttkniv så tar jag cykeln och lägger benen på ryggen och kutar allt va en tröt lumpare kan göra, när jag kommer hem så letar jag rätt på boes nummer och överraskar honom med att jag har hans cykel hos mig och att den kommer återlämnar i morgon lunch.. det va ungefär så det gick till nu är jag dock väldigt försiktigt och låser in mina egna cyklar väldigt noga då de kan finnas tjyyvar i staden, /Mvh mårten
Det va så det gick ner hund...

cykeln ser precis ut som boes förklarade den för någon månad sedan :)

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 16 Aug 2008 07:20

Bra jobbat Mårten. EIF är ett tufft område.
Cogs 'n Kegs

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 16 Aug 2008 07:21

Fett, vilken hjälte du är.

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by bruse » 16 Aug 2008 07:32

Hjälte! Kan du inte leta upp min å Lenas också på en gång? Du verkar ha fallenhet för det här.

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 16 Aug 2008 10:09

Ja och jag blev av med min Kona Jake The Snake för ett litet tag sen, ta den på samma gång ;)

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 16 Aug 2008 10:55

Ingen som har hojtat egenmäktigt förfarande än? =)

Undrar ifall det dyker upp en tråd med att nån fått sin sprillans nya fixie som han/hon köpt begagnad stulen?
Hade ju varit lite intressant att få reda på ifall det var tjuven eller inte som använt cykeln efter stölden och det kanske gått att hitta fler stulna cyklar.
Men det är grymt att Boe fått tillbaka sin cykel, det skulle helt klart ligga högst upp på min prioriteringslista om nånting liknande hänt mig.

User avatar
Seb
Posts: 52
Joined: 11 Jul 2008 15:49

Post by Seb » 16 Aug 2008 11:42

Ingen som har hojtat egenmäktigt förfarande än? =)

Undrar ifall det dyker upp en tråd med att nån fått sin sprillans nya fixie som han/hon köpt begagnad stulen?
Det ska lära folk att sluta köppa stulna grejjor,

kanser
Posts: 48
Joined: 19 Feb 2008 20:05
Location: Mariatorget

skyll dig själv

Post by kanser » 16 Aug 2008 18:00

ärligt talat lena, skyll dig själv om du låser cykeln med ett rep... den där vajern kan i princip en sax klippa av. Om cykeln betyder något för dig är det väl läge att skaffa ett säkrare lås än en vajer...
Oavsett så hoppas jag att den dyker upp, brukade se den cykeln varje dag, håller mina ögon öppna på sthlms gator iaf.

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 16 Aug 2008 22:56

Ärligt talat kanser, är det nån idé att hacka och vara otrevlig mot nån som förlorat sin cykel, oavsett anledning?
Trist med sånna där inlägg...

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 17 Aug 2008 09:53

skönt första inlägg du gjorde kanser.


välkommen till forumet. :shock:

Lena, om du vill så har jag två ramar stående som inte är jättefina, men de är gratis.
Bilder finns i köp/sälj. i en tråd.

pm om du vill ha en av dem ,

User avatar
gaisan
Posts: 227
Joined: 11 Apr 2008 13:07
Location: GBG 413

Post by gaisan » 17 Aug 2008 10:26

Mina vaksamma grannar räddade en av mina cyklar som slarvigt nog har stått ute ett tag. Tjuvarna tog sig igenom låset med en vinkelslip eller vad de nu använder mitt på dagen (kl 11). Lyckligtvis han de inte få med sig cykeln så det blir bara ett nytt lås för min del.

Image

Just nu känns ett lite tjockare wire-lås som ett bättre alternativ. Vinkelslip borde inte funka lika effektivt på dem tycker jag.

Aron
Posts: 191
Joined: 16 Jun 2008 23:32
Location: Stockholm

Post by Aron » 17 Aug 2008 10:31

Fyfan, mitt på dagen också... Verkar ju knappt gå att låsa cykeln alls these days.

Är det någon som vet var man kan köpa kedjelås som är lite mindre än motorcykellåsen?
Hittade ett abus på aspudden cykel, men då måste man ha hänglås till och hänglås är ju lätt som fan att knipsa...

martenn
Posts: 87
Joined: 15 Jun 2008 21:44
Location: stockholm

Post by martenn » 17 Aug 2008 11:37

jag köpte clasolhssons fetta kedja den e ganska grov och så kapade jag bort 2 länkar så kunde man ha den lagom runt midjan, e ganska tungt dock om man har det i en väska å inte runt midjan.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 17 Aug 2008 12:50

Jag har en Classekedja över om nån behöver och vill komma billigt undan. Använd ett par veckor, så halva priset för den, 90kr.
Image
Fast det står Clas Ohlson med vitt på nylonbeklädnaden. Hänglåset har dold bygel, dvs mycket svårare att ta med bultsax.

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Post by gerry » 17 Aug 2008 13:05

Vill bara tipsa om den här filmen som visar hur lätt man knäcker de biffiga kedjelåsen, t.o.m de som man låser sin fina motorcykel med.

Skrämmade lätt.

[youtube][/youtube]

User avatar
Seb
Posts: 52
Joined: 11 Jul 2008 15:49

Post by Seb » 17 Aug 2008 15:33

Men så där är det med allting ger nån sig fan på att sno dinna grejjor så kommer dom att göra det och det finns inget man kan göra åt det .. tyvär. Det man kan göra är ju att lässa din lite bättre än ala andra så det är störe chans att dom går på andras cyklar.

Jag har ett tips för att inte få cykeln snod, lås den aldrig, det har fungerat för mig (ta i trä)

Polisen prioriterar ju inte direkt cykel stölder och strafen är låga. Så jag förespråkar att ge tjuven en räjäl näsbränna så han tänker sig både en och två gånger innan han snor en cykel igen. Samma tänk som att repa bilar som står farligt parkerade i cykel banan.

Men om man ska hoppa på någon så måste man göra det metodiskt om du inte ska bli straffad själv. Se till att första slaget räknas, så du inte åker på däng själv (nästan alla slagsmål avgörs på första slaget. Sen ska man ha sin story klart för sig och hela tiden kunna rätfärdiga allt för polisen i efter hand typ: "Han tog ett steg mot mig och sträkte sig efter något dolt i fickan, jag trode att det var en kniv, jag blev fruktansvärt rädd och därför slog jag till honom med låset i huvet, då sträkte han upp händerna för att strypa mig så jag dängde honom igen blablabla" så håller man på så där man har 100 plus hos polisen etfter som det är någon som har försökt sno din cykel.

Hade en liknande situation med en dum jävel som försökte ta sig in i min lgh.
"Just put put dildos on your handelbars and get it done with"

"does these handle bars make my butt look big"

Post Reply