MIN CYKEL ÄR STULEN! HAR DU SETT DEN?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Seb
Posts: 52
Joined: 11 Jul 2008 15:49

Post by Seb » 17 Aug 2008 17:13

Så här ska man föröka gömma på sin cykel, kanske i sadeln på något hemligt sätt :)

http://www.neureka.se/index.php/produkt ... king/gps-t
"Just put put dildos on your handelbars and get it done with"

"does these handle bars make my butt look big"

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 17 Aug 2008 21:17

haha! några av de rymningsbenägna gamlingarna på äldreboendet jag jobbade i sommar hade spårsändare som inte var större än ett armbandsur som de hade på armen och som kunde aktiveras när de stack, lite lättare att gömma kanske... ;)

User avatar
Seb
Posts: 52
Joined: 11 Jul 2008 15:49

Post by Seb » 17 Aug 2008 21:35

mrtn wrote:haha! några av de rymningsbenägna gamlingarna på äldreboendet jag jobbade i sommar hade spårsändare som inte var större än ett armbandsur som de hade på armen och som kunde aktiveras när de stack, lite lättare att gömma kanske... ;)
Soft (!) vart får man tag på sådana?
"Just put put dildos on your handelbars and get it done with"

"does these handle bars make my butt look big"

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 17 Aug 2008 21:42

vet inte riktigt, och jag fick för mig att det var nån sorts radiosändare med begränsad räckvidd...så kanske inte lika effektivt som gps!

Blattin
Posts: 210
Joined: 02 Mar 2009 22:21
Location: Uppsala

NISHIKI ROAD MASTER, UPPSALA

Post by Blattin » 26 Jun 2009 11:25

Image

Stulen i trappuppgången till Sernandersväg 15 natten 25/6 mellan 22:50 och 23:05. Om någon ser den eller hör talas om att den säljs var snäll och ring mig, 0736422060. Cykeln hade en annan svart sadel, olindad kapad bock, GP4000 fram och rött Schalbe blizzard bak. Annars som på bild.


ÅTERLÄMNAD!
Last edited by Blattin on 26 Jun 2009 16:21, edited 1 time in total.
Martin

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Post by måns » 26 Jun 2009 12:32

Har precis sett en Specialized Langster, kromad ram med Schwalbe-däck i mitt trapphus. Vad jag såg verkade den olåst och dessutom var dörren till huset på vid gavel, så i preventivt syfte tänkte jag uppmana ägaren till att flytta cykeln till ett säkrare ställe alt. låsa fast den i något.

Skulle det nu vara så hemskt att det är en stulen cykel kan ägaren kanske skicka ett PM med mer information så kan jag gå ner och kolla ytterligare detaljer.

Eller så är jag bara paranoid.. Men jag själv skulle aldrig lämna min cykel på det sättet iallafall.


edit; om ägaren i fråga surfar omkring på detta forum dvs; annars kanske nån här känner till cykeln på annat sätt.

alltmojligt
Posts: 353
Joined: 16 Jul 2008 13:34
Location: Stockholm

Post by alltmojligt » 26 Jun 2009 13:59

måns wrote:Har precis sett en Specialized Langster, kromad ram med Schwalbe-däck i mitt trapphus. Vad jag såg verkade den olåst och dessutom var dörren till huset på vid gavel, så i preventivt syfte tänkte jag uppmana ägaren till att flytta cykeln till ett säkrare ställe alt. låsa fast den i något.

Skulle det nu vara så hemskt att det är en stulen cykel kan ägaren kanske skicka ett PM med mer information så kan jag gå ner och kolla ytterligare detaljer.

Eller så är jag bara paranoid.. Men jag själv skulle aldrig lämna min cykel på det sättet iallafall.


edit; om ägaren i fråga surfar omkring på detta forum dvs; annars kanske nån här känner till cykeln på annat sätt.
Jag ser olåsta cyklar i trappuppgångar lite då och då. Ofta väldigt fina fixed gear-cyklar t.o.m. Själv är jag alldeles för nojig för att lämna cykeln utan att den är fastlåst i något.

User avatar
mantono
Posts: 118
Joined: 06 May 2009 15:18
Location: Stockholm

Post by mantono » 26 Jun 2009 14:52

Man skulle ju kunna göra en mailinglista för olika områden som statsdelar, t.ex Södermalm (hela Stockholm är för stort) och mindre städer. Skulle man på ett lätt och smidgt sätt kunna bli uppmärksammar på när en cykel blir snodd.

Annars kan jag kanske göra en hemsida dit man kan rapportera cykelstölder. Tanken men stulencykel-bloggen är ju god, men utförandet är väl inte det bästa vad jag har förstått. Är något ostrukturerad (saknar geografiskt sortering) och verkar inte på något sätt sätt vara automatiserad.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Post by Prince of the rodeo » 29 Jun 2009 14:31

Finns gps spårare som är mindre än en tändsticksask med några mils räckvidd, vet inte dock hur mycket dom små rackarna går på :)

User avatar
Nibbe
Posts: 321
Joined: 06 Jun 2008 13:49
Location: Stockholm

Post by Nibbe » 29 Jun 2009 18:18

I My Honda
Flickr
Image

Post Reply