Bike by Me!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Bernt
Posts: 2
Joined: 03 Jun 2010 21:16

Bike by Me!

Post by Bernt » 03 Jun 2010 21:21

Nytt svenskt företag där man kan bygga sin fixed genom ett par klick, nice :)

User avatar
snusmumriken
Posts: 288
Joined: 10 Apr 2010 13:15
Location: STOCKHOLM!!!

Re: Bike by Me!

Post by snusmumriken » 03 Jun 2010 21:25

bygga? snarare ändra färg på komponenterna :roll:

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Re: Bike by Me!

Post by M » 03 Jun 2010 21:42

Fult med smygreklam!

Ganska rolig text på sidan förresten...
Vår cykel finns idag i två olika storlekar.
Bike by Me Original (Medium)
Medium är ramstorleken för dig som är under 175 cm lång.
Bike by Me Original (Large)
Large är ramstorleken för dig som är över 175 cm lång.

Cykeln har nästan noll friktion på grund av den låga vikten och de stora racedäcken.
Jag lär ju ha en large eftersom jag är 197cm, undrar hur den passar :D
Står inga mått på ramarna heller...

User avatar
snusmumriken
Posts: 288
Joined: 10 Apr 2010 13:15
Location: STOCKHOLM!!!

Re: Bike by Me!

Post by snusmumriken » 03 Jun 2010 21:48

Nytt svenskt företag där man kan bygga sin fixed genom ett par klick, nice
Prova nåt sofo forum vetja. Kan du säkert kränga en del!

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Bike by Me!

Post by Hampan » 03 Jun 2010 21:54

Nja, det finns ju ingen info om komponenterna över huvud taget... tex. ramen o gaffeln, vad tusan är det? Är den verkligen så otight som det ser ut? Jag är skeptiskt, det handlar ju om lite mer än att kunna fixa crazy färgkombinationer.
_____________
Fista STHLM

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bike by Me!

Post by Ronny » 03 Jun 2010 21:55

Kitsch fixie
Мясо это убийство

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Bike by Me!

Post by Sönke » 03 Jun 2010 22:08

Det där är ser ut som Create cyklarna som jag sätt säljas på marknader i London och Paris för noll och ingenting. Skulle aldrig sätta mig på en av dessa cyklar. Ser ut som dom har 26" hjul?

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Bike by Me!

Post by boon » 03 Jun 2010 22:16

Det måste va ett skämt!
:shock:
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Bike by Me!

Post by Therese » 03 Jun 2010 22:24

Uni pack, Uni pack, Uni pack - blasch! Och medium kommer ju sakert passa ALLA under 175cm, jag ar 163 undrar hur det skulle se ut - pffft!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bike by Me!

Post by Bratt » 03 Jun 2010 23:30

På något sätt tycker jag lite synd om människorna bakom sidan. Men samtidigt så hatar jag dom lite också...

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Bike by Me!

Post by carlhenrik » 03 Jun 2010 23:44

Bernt wrote:Nytt svenskt företag där man kan bygga sin fixed genom ett par klick, nice :)
Hej Johan Formgren, välkommen till fixedgear.se! Kul att du hittat hit.

Den här tråden är ju ett uppenbart och skamlöst försök till lite gratis reklam. Vi har inga uttalade regler här på forumet, utan det mesta går bra och det som sätter gränserna är medlemmarnas etik och sunda förnuft. Blir det lite fel brukar någon säga ifrån, inte svårare än så. Du har redan fått lite värdefull feedback på din produkt. ⌘-p på det till chefen.

I dagsläget tar vi inte betalt om en butik eller cykelhandlare vill upplysa om sitt utbud via fixedgear.se, även om vi kanske borde. I ditt fall kommer det däremot att kosta om du vill att tråden ska försvinna, nice :mrgreen: .

PS. Hälsa Piotr och Frans att sidan ser fin ut, men att cyklarna verkar vara riktig skit.

AND.ers
Posts: 343
Joined: 03 Feb 2009 20:38

Re: Bike by Me!

Post by AND.ers » 03 Jun 2010 23:53

Kanske lägga ihop den här tråden med "Hur säljer jag en cykel dyrast?".

man blir lite ledsen i ögat när man ser sånt här.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Bike by Me!

Post by jon » 04 Jun 2010 00:51

Don't quit your dayjob..
I Dalarnas djupa skogar..

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Bike by Me!

Post by Nomis » 04 Jun 2010 06:13

carlhenrik wrote:
Bernt wrote:Nytt svenskt företag där man kan bygga sin fixed genom ett par klick, nice :)
....I ditt fall kommer det däremot att kosta om du vill att tråden ska försvinna, nice :mrgreen: .

Jag gillar hur du tänker...smart..

Bernt
Posts: 2
Joined: 03 Jun 2010 21:16

Re: Bike by Me!

Post by Bernt » 04 Jun 2010 06:44

Goo morron!

Konstigt, mitt första svar försvann?

Shit, mycket ilska i den här tråden, någon som känner Jante? Fixedgear.se är grymt, inte för någon reklam, utan för att här hänger de mest hårdnackade kritikerna. Själva är vi ödmjuka lärljungar. Tack so far för tråden, det är bra att få veta vad vi är tunna på. Keep it comin´

/Bernt-Johan

Ps. Det är 700 hjul, och man ler som ett barn när man cyklar på den :)

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Bike by Me!

Post by vigorelli » 04 Jun 2010 09:30

Är det bara jag som tycker att det är roligt och inspirerande när någon sätter igång något sånt här? Det är väl uppenbart att cyklarna inte riktar sig till oss här på forumet, och ang. smygreklam så hade det kanske kunna lagts fram snyggare, men det handlar väl snarare om att visa att det finns en ny sida där cyklar säljs? Reklamen blev ju inte särskilt lyckad hur som helst...

Fortsätt kräng hojjar! Men lägg till spec! vad är det till exempel för utväxling? :shock:

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Bike by Me!

Post by boon » 04 Jun 2010 10:07

Är det DinScooter.se som ligger bakom denna sida?
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

chrobin

Re: Bike by Me!

Post by chrobin » 04 Jun 2010 22:31

vigorelli wrote:Är det bara jag som tycker att det är roligt och inspirerande när någon sätter igång något sånt här? Det är väl uppenbart att cyklarna inte riktar sig till oss här på forumet, och ang. smygreklam så hade det kanske kunna lagts fram snyggare, men det handlar väl snarare om att visa att det finns en ny sida där cyklar säljs? Reklamen blev ju inte särskilt lyckad hur som helst...

Fortsätt kräng hojjar! Men lägg till spec! vad är det till exempel för utväxling? :shock:
+1

Får lite Happy vibbar över reaktionerna. Jag har cyklat på många "skit" hojar genom mina dagar och det är väll inget fel med det. Huvudsaken är väll att man cyklar, och här är en firma som försöker möjligöra det för fler till ett OK pris. Om man ska cykla från Kungsholmen till Södermalm så tror jag att dom här cyklarna fungerar alldeles utmärkt. Och det är väll fan bättre att cykla på en skitcykel än att ta tunnelbanan. Sen att den annars kanske okreativa kunder får möjlighet att välja och skapa sin egen cykel ser jag bara positivt på. Se det som en instegs cykel. Om man tycker det är kul kommer man ju ganska snabbt vilja byta upp sig.
Eller är det bara jag här på forumet som inte har börjat med en NJS cykel eller bancykel?

/ ChRobin

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Bike by Me!

Post by Indurain » 04 Jun 2010 22:46

Ramarna beställs från kina?.
Rule #242 - More is good ... all is better.

johanonabike
Posts: 3
Joined: 23 Jun 2010 13:10

Re: Bike by Me!

Post by johanonabike » 23 Jun 2010 13:22

Tja!

Tack för ros och ris. Vi har sparkat Bernt-Johan. Jag heter numera bara Johan och går i marknadsföringsskola :).

Ber även om ursäkt för sent svar på den här tråden. Dels har jag pluggat vett och etikett samt haft fullt upp med att förbättra sidan.

Vi har precis lagt upp specar och fått upp de första bilderna på produkten på vår sida. Det kommer komma mått på allt inom kort, men this is so far. Vore grymt om ni kände för att ge lite konstruktiv feedback på grejerna.

Företaget bakom bikebyme är mycket riktigt Dinscooter Sverige AB, enligt oss själva är vi pionjärer som förändrade mopedbranschen rätt så radikalt, får se hur vi lyckas med cykelbranschen. Och ramen kommer från en fabrik i Kina, faktiskt en av de största som producerar mycket åt den inhemska marknaden. Vi skulle vilja beskriva dem som den kinesiska motsvarigheten till Monark, Crescent och Skeppshult (men självklart är vi ju partiska i vår inställning). Vi kommer dock aldrig vara knutna till en leverantör, utan försöker hela tiden hitta det bästa utifrån material, funktion och pris.

Hoppas ni gillar sidan, och ger oss tips på vad vi kan göra bättre.

Kärlek och cykeltramp /Johan

Post Reply