Stulna Cyklar-Tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Lukas » 17 Jun 2011 19:18

Min vän Peter fick idag sin Specialized Langster stulen i Malmö idag. Mattgrå, loggan ser ut som Specializeds men det står Spiritualized. Ser du den lås den gärna och ring mig - Noll 7 tre 2061552.

Den ser ut så här typ:
Image

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 17 Jul 2011 22:02

Samlar ihop åt oss som håller ögonen öppna men inte orkar leta på hela forumet så fort vi ser något på stan;
blancoberg wrote:Hej!
Min cykel vart stulen idag på förmiddagen. :cry: Den stod låst och parkerat på torsgatan 19 vid Steriksplan och vart stulen någongång mellan 10-12 idag.

Det är en nishiki roadmaster 09 med rakt styre, bruna handtag, citrongula däck och helt strippad på broms, stänkskärmar etc.

På bilden fattas handtagen och det är fel färg på däcken.
Skulle bli oerhört tacksam för tips ifall ni har sett den någonstans.

Image
Image Image Image Image

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 17 Jul 2011 22:03

vsrios wrote:Min cykel är stulen! (visste att det skulle komma). :P

Ok, Jag var och åt middag hos en vän, parkerade cykeln på hans innegård, låste backhjulet vid tio tiden.

Sedan när jag skulle hem vid 01.15 var den BORTA!!!!!!!

Var på Wargentinsgatan/ Fleminggatan, Kungsholmen.

btw. har/hade en svart flat bar nu.


Image

fckem ...

fckrs .. .. ..
Image Image Image Image

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 03 Aug 2011 17:43

andré wrote:Hejsan, detta kanske inte är rätt ställe att posta på men iaf..
Kom hem från semestern igår och hittade cykellåset uppklippt i förrådet.
Om du/någon ser cykeln (Inte så svår att missa då den är turkos) så hör gärna av er PM eller andre@mail.se eller ring så fort du ser den :wink: 0704410501

Image

Image
Last edited by Jultomten on 09 Aug 2011 14:27, edited 1 time in total.
Image Image Image Image

matti
Posts: 44
Joined: 16 May 2008 10:41
Location: sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by matti » 03 Aug 2011 20:00

Image

Nishiki Trim master, SS. Ser ut som på bilden, barnstolen var dock inte monterad. Den yttre shimano 600 framklingan är avsågad, så det är små stumpar av den kvar på vevpartiet.


Stulen utanför skarpnäcks t-bana (ja, jag vet, smart att lämna den där, men den var iaf fastlåst i en lyktstolpe :( ), försvann nångång igår (tisdag 2/8) kväll. 070 - 689 06 97 om nån ser den.


ja, och: HELVETES FAN

Shifty
Posts: 2
Joined: 27 Apr 2010 21:07

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Shifty » 04 Aug 2011 18:40

Bah...
Min röda Motobecane racer, som jag jobbade en halv sommar på att få fräsch, blev stulen igår kväll mellan 0:00 och 1:00, 10 meter framför Trädgårdens entré. Låst i bakhjulet så ngn lyfte bort den (Mistake I)

Det är alltså en röd Motobecane Super Mirage med omlindat vitt bockstyre, långa vita bromsvajrar, fast med moderna hjul med få ekrar med röda dekaler (Shimano R500).

Har tyvärr ingen bild (Mistake II) men den ser alltså ungefär ut så här, men mycket fräschare och mer vitt och inga korgar - http://bit.ly/ns7Who

barbafarfa
Posts: 166
Joined: 11 Mar 2011 20:23
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by barbafarfa » 04 Aug 2011 22:07

Shifty wrote:Bah...
Min röda Motobecane racer, som jag jobbade en halv sommar på att få fräsch, blev stulen igår kväll mellan 0:00 och 1:00, 10 meter framför Trädgårdens entré. Låst i bakhjulet så ngn lyfte bort den (Mistake I)

Det är alltså en röd Motobecane Super Mirage med omlindat vitt bockstyre, långa vita bromsvajrar, fast med moderna hjul med få ekrar med röda dekaler (Shimano R500).

Har tyvärr ingen bild (Mistake II) men den ser alltså ungefär ut så här, men mycket fräschare och mer vitt och inga korgar - http://bit.ly/ns7Who
Det skulle hjälpa väldigt mycket om du skrev vart cykeln blev stulen.

Shifty
Posts: 2
Joined: 27 Apr 2010 21:07

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Shifty » 04 Aug 2011 22:30

Sorry, Trädgården som i Trädgården Under Bron, Hammarby Slussväg, i Stockholm.

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 15 Aug 2011 10:59

klasolsson wrote:Fick min VISP stulen någon gång de senaste tre veckorna. Har varit borta på semester så jag vet inte tidpunkten mer exakt. Den stals från min innergård på Frejgatan i Vasastan i Sthlm.

Om någon ser min VISP på stan eller på blocket så hör gärna av er!

nollsjunoll tre 960760
klas1981 (AT) gmail punkt com

Så här ser den ut (vanligt hjul fram dock):

Image

Den är helt bombad med klistermärken, fixed/fixed med 17/20T bak, Schwalbe Marathon både fram och bak, kolfibergaffel med KCR-klistermärke mm mm...

Tråkigt, nu står man utan polohoj och retardhoj. Fan.
Image Image Image Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by klasolsson » 15 Aug 2011 11:26

Hade för mig att jag sett denna tråden innan, tack Jultomten!

palle
Posts: 2
Joined: 19 May 2008 19:14

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by palle » 18 Aug 2011 16:04

Min Nishiki Single Speed blev stulen i cykelrummet på Flintbacken i Stockholm.
Den har dock handbromsar och en vintage Ideale-sadel. Hittelön.

Image

Hellas
Posts: 8
Joined: 10 Dec 2010 13:16

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Hellas » 20 Aug 2011 14:01

Någon stackare stal igår min Kirk Precision som jag just renoverat färdigt. Cykeln är så unik att jag har svårt att tänka mig att den ens kan cyklas en dag på utan att det kommer till min kännedom. Jag vill bara göra processen så kort som möjligt. Denna är den enda svenska Kirk jag känner till så ser ni en är den med största sannolikhet min. Delarna är i viss mån unika de med -mest påtagligt Cinelli Exa styret med matchande Exa ändpluggar.

Tips som leder till att cykeln hittas kommer att premieras öl-ledes.

Henrik Jakobsson 0708840601

Image

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Otto » 20 Aug 2011 16:09

Hellas wrote:Någon stackare stal igår min Kirk Precision som jag just renoverat färdigt. Cykeln är så unik att jag har svårt att tänka mig att den ens kan cyklas en dag på utan att det kommer till min kännedom. Jag vill bara göra processen så kort som möjligt. Denna är den enda svenska Kirk jag känner till så ser ni en är den med största sannolikhet min. Delarna är i viss mån unika de med -mest påtagligt Cinelli Exa styret med matchande Exa ändpluggar.

Tips som leder till att cykeln hittas kommer att premieras öl-ledes.

Henrik Jakobsson 0708840601

Image
Kan vara bra att säga vart den stals.

Sen vill jag inte pissa på din parad. Men det är garanterat inte den enda Kirken i sverige då den producerades här. Kommer upp på Blocket lite då och då.

Poängterar bara så att inte någon åker på smisk.
fixeradlins wrote:
andersson wrote:Hittade dessa på blocket men båda var sålda efter föesta dagen, fina delar och crazy ram
Image
Såg en orange sån på Karl Johansgatan i helgen, nån som vet mer om dom?

Hellas
Posts: 8
Joined: 10 Dec 2010 13:16

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Hellas » 20 Aug 2011 18:13

Bra poäng att inte slå ner Kirk-förare helt slumpvis. Den som för fram en Campagnolo-bestyckad, dekallös vit sådan med Benotto-fälgar, Cinelli Exa-styre, Blå Unicanitor-sadel, Spidel-pedaler och Modolo bromshandtag bör dock se sig för ordentligt...

Cykeln stals på Närkesgatan på Södermalm utanför Boulehallen mellan 23-01 mitt framför rökande hipsters som bevistade Grolsch Blockpartyt på Högkvarteret. Personen i fråga klippte upp låset och lämnade olåst kvar en perfekt Crescent Pepita som den var låst ihop med så tjyven var uppenbart ute efter just min hoj.

//Henke 0708840601

skrotnisse
Posts: 27
Joined: 02 Apr 2008 16:50
Location: mörka småland

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by skrotnisse » 21 Aug 2011 17:28

Någon i Jönköping som blivit av med en 80-talsracer nyligen?

Såg en ligga slängd i en grässlänt bredvid trottoaren när jag var ute och gick i morse. Skicka ett PM med lite kännetecken om den är din eller om du tror dig veta vems den är, så meddelar jag var den låg någonstans. Om ingen gör anspråk på den här i tråden senast ikväll, så går jag och hämtar den och lämnar in den på hittegods.

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 27 Aug 2011 22:25

http://www.bikepedia.com/QuickBike/Bike ... odel=Aloha 1.0&Type=bike

stulen vid persborgs station i Malmö dock i maj, låg inne en post förut men den försvann efter kraschen.

Finns många signalement på den bland annat ett veck i sadeltyget efter fabrikationsfel.

Pengar finns till den som hittar den.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 13 Sep 2011 14:23

Frej wrote:Hej,

Förra veckan var nån framme och plockade min fixie utanför V-dala. Antar att den knappast kommer synas i Uppsalatrakten men jag tänkte att jag ändå slänger upp en bild och hoppas på fortuna.

Image

Hör av er eller slå den som cyklar!
Image Image Image Image

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 27 Sep 2011 09:40

hjalle wrote:Min fina Puma blev stulen på min uteplats vid liljeholmen. Någon gång senaste dagarna. Låst så klart, men dumt nog inte fastlåst.

Image

Om nån ser något: O7O-68 32 455
Image Image Image Image

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 27 Sep 2011 09:42

someone_great wrote:Min fixe blev precis stulen utanför Fältöversten i Stockholm. Det var på Erik Dahlbergs allé. Den var låst men inte fastlåst. Sprang in o handlade, den var borta när jag kom tillbaka tio minuter senare

Den var helt nybyggd så jag har ingen aktuell bild men den såg ut som här nere fast med den stora skillnaden att det satt en guldfärgad Velocity fälg på framhjulet. Sadeln var svart o den hade riser styre. Annars såg den ut typ exakt som på bilderna nedan.

Om ni ser den så snälla hojta till på min mobil

0709249297

Tack på förhand!
/David

Image
Image
Image Image Image Image

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 27 Sep 2011 09:45

Wiktor wrote:Hej som rubriken lyder min Dolan har blivit stulen detta hände utanför min lägenhet någon gång mellan fredag kl 18 och lördag kl 11 nu i helgen (23-24 sept).
Jag bor på svärdlångsvägen 53 i årsta ca 1 min från pendeltåg/tvärbanestationen.
Det är alltså en Dolan Pre Cursa mattsvart strl 58 inköpt i våras på Norvelo, Vevparti och trampor är vita av märket BLB, kapat riserstyre med vita grips som täcker hela styret. Hjulparet är ett sson flipflop låg flens silvriga nav samt ekrar, vit sadel (oxygen tror jag det står på den)

Image

Gick inte så bra att bädda in bilden men hoppas ni kan klicka!

Det som skiljer sig från bilden är andra straps av märket Zelda, Sen har jag satt på några klistermärken 1 childstore 1 apple logga 1 686 på gaffeln.

Vore grymt tacksam om ni stockholmstrakten håller ögonen öppna när ni är ute och hör av er ifall ni ser något!

Mvh Wiktor 073 073 01 72
Image Image Image Image

Post Reply