Stulna Cyklar-Tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Wiktor
Posts: 20
Joined: 03 Apr 2011 20:14
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Wiktor » 27 Sep 2011 10:17

Tack tomten!

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 13 Oct 2011 08:25

petterandfriends wrote:Hej!

Min ganska nya Wabi Lightning, orange, ramstorlek 58, bockstyre, utväxling 46/18, frihjul blev just stulen i Linköping. Jag tror att det är den enda i Sverige och mycket sannolikt den enda i Linköping. Om ni ser en, hör gärna av er: 0738 055818

eller ännu hellre, lås den och hör sen av er.

Image

Tack på förhand

Petter Willner Hjelm
Image Image Image Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by klasolsson » 13 Oct 2011 11:45

klasolsson wrote:
kid24 wrote:Man kan alltid hoppas på det bästa, förhoppningsvis.
Kan f.ö tänka mig att det blir väldigt trassligt med försäkringsbolag att få någon resonabel ersättning för just så dyra cykelrelaterade saker så är svåra att bevisa.
Jag fick en cykel stulen i somras, en VISP köpt på eBay. 50% av delarna var köpta på nätet, resten beggade av folk här på forumet. Jag hade som tur var (vi får väl se) sparat alla PayPal-transaktionsemail så jag bifogade samtliga och en tabell på alla grejer och inköpspris. Dessutom har jag fotodokumenterat hela bygget, bifogade även bilder/länk till min flickr.

Nu har jag skickat in det till försäkringsbolaget så nu är det bara att vänta och se. Jag skrev att jag ville ha hela beloppet då jag anser att cykeln var "unik" och att det hade tagit mig lång tid att få rätt delar osv...vi får se helt enkelt. Jag berättar mer när jag fått svar.

Hepp!
Ok, har varit på semester ett par dagar men är nu hemma och hade fått ett brev från mitt försäkringsbolag - Länsförsäkringar.

Jag hade, som jag skrev i ett annat inlägg (se ovan), sammanfattat allt jag köpt (både privat och från nätet) i ett dokument som jag bifogade polisanmälan och försäkringsblanketten. Totalt hade jag lagt ca 6000kr på min VISP, sen drog de 1500 i självrisk och sedan skrev de ned värdet med 50% för att mitt lås inte var godkänt (Kryptonitevajer+ABUS hänglås). Alltså, om jag förstod det rätt så hade jag fått tillbaka allt, minus självrisk, om låset jag hade varit av godkänd typ.

Från och med nu ska jag bara använda mig av godkända lås!

Slutet någorlunda gott, allting någorlunda gott.
Last edited by klasolsson on 13 Oct 2011 14:10, edited 1 time in total.

User avatar
lugosi
Posts: 300
Joined: 27 Sep 2011 06:56
Location: Sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by lugosi » 13 Oct 2011 12:08

Vet att mitt ABUS bygellås i varje fall var godkänt när jag köpte det.. men det var minst 10 år sedan. Finns det någon lista nånstans att följa?

Edit: det här med att fråga saker som jag likagärna kan googla efter... jag får slå mig själv på fingrarna och inse att jag blivit det jag hatar.

Svaret verkar (förhoppningsvis) komma till http://www.stoldskyddsforeningen.se/cer ... produkter/ någon gång. Tills dess får man ringa och fråga. Jahopp.

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by carlhenrik » 13 Oct 2011 13:54

Kryptonite Evolution™ Mini-5 verkar vara godkännt i Sverige. Sitter en liten SSF-logga under 'test certifications'.

http://www.kryptonitelock.com/Products/ ... 0&pid=1100

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Teodor » 14 Oct 2011 00:55

Har blivit av med min sunkiga (Crescent) Powerbike från cykelstället i Olofshöjd/Göteborg. Som på bilden, fast med en möglig brun sadel i Unicanitor-stil, svartspräcklig ram med blåspräcklig gaffel, samma styre, mavichjul och Deore LX-komponenter har jag för mig, inga skärmar, Välanvänd.
Image

Ingen stor förlust, men tänkte ge mig i kast med att göra om den till en vinterfastnavare häromdagen och då var den inte kvar längre. Vore fint om nån ville hålla ett öga öppet!

Tack!

User avatar
Strindberg
Posts: 233
Joined: 27 Aug 2009 11:39
Location: Strindberg

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Strindberg » 18 Oct 2011 14:54

Cykelstölder verkar vara på uppgång? Riktigt trist för er som förlorat era cyklar!

Kan ni som har fått sin cykel snodd (och har lust) uppge vad ni haft för lås och hur ni låst fast cykeln? Vore intressant och få nån slags statistik över eländet.

Bobby
Posts: 6
Joined: 18 Jul 2011 22:20
Location: Sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Bobby » 18 Oct 2011 18:13

^ bra idé när tjuvarna inte ens bryr sig om det är mitt på blanka dagen..

CarlBachmann
Posts: 31
Joined: 17 Jan 2010 20:11
Location: Stockholm
Contact:

Tjejens hoj stulen!

Post by CarlBachmann » 05 Nov 2011 17:34

Image

En mintgrön cykel av märket Visom försvann idag i närheten av Hötorget mellan 15.30-16. Storlek 52 och i perfekt skick. Vore mycket tacksam för alla tips. Hittelön utlovas!

Tel: 0708 23 86 81 alt. sofie.schersten@lowebrindfors.se

gittan
Posts: 13
Joined: 13 Jul 2009 21:53
Location: Malmoe

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by gittan » 16 Nov 2011 07:58

stulen i Malmö inatt: grå gitane 80-talsram typ 52 i strl, ss, mavic fälgar och riserstyre med rosa gummihandtag. min ögonsten. återkommer under dagen med bild. ring om du ser nån jeppe försöka kränga den, 0736598035

Raxo
Posts: 76
Joined: 16 Nov 2011 18:20
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Raxo » 16 Nov 2011 19:28

Stulen SS, Götgatan Sthlm idag em.
Min unika ss stals idag, om någon har sett den ring 073 876 58 91
Svår att vara diskret med.

Image

kaisa
Posts: 1
Joined: 16 Nov 2011 22:29

Racercykel stulen i Göteborg

Post by kaisa » 16 Nov 2011 22:37

Min älskade racercykel blev stulen idag utanför Chalmers. Eftersom den var en av mina käraste ägodelar som jag lagt mycket tid, pill och kärlek på så tänkte jag be er alla att hålla ögonen öppna om den mot förmodan skulle finnas kvar på stan. Tyvärr har jag ingen bra bild på den utan bara en bild jag tog förra gången jag hade punktering...

Image

Liten spec:
Ram: Miyata Nine-Twelve Cr/Mo, svart-grå med guldig text. "groteskt stor" enligt en kompis, skulle gissa på 60 cm. När jag såg den sist var den tejpad med klargul tejp över hålen där bakbromsvajern går genom ramen och för att skydda där bakskärmen skavde på ramen.

Växelgivare och växlar: Shimano-600 Arabesque

ImageImage

Bromsar: Grön-metallic Shimano-600
Svarta styrlindor, bromsvajrarna lindade under styrlindorna
Vita trampor och metallkorgar med vit läderstraps.

Veloform-byggda hjul på Mavic-fälgar. Punka på bakdäcket sist jag såg den...

Hittelön och evig tacksamhet om den hittas!
Ring på 0703-212946 eller maila kaisa.thorell@gu.se om ni skulle se den

syra
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2008 15:42

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by syra » 17 Nov 2011 02:43

Image

stulen på söder i sthlm, allt är rätt så custom på den så inte så lätt att smälta in i mängden med.
självmordsfixerad. cykeln såg ut som på bilden, minus blocklås.
pm om nån vet nåt.


mvh

User avatar
Hoven
Posts: 304
Joined: 19 Jan 2010 20:25
Location: Örebro
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Hoven » 23 Nov 2011 21:48

Hej,

Min polares vita eightinch scrambler strlk 54 utan dekaler med vita komponenter och riser styre blev idag stulen i Visby. Vita eightinch vevar, vita hjul och gatorskin däck.

Inte för att det är många gottlänningar här men gör ett försök ifall någon ser något liknade! Ska se ifall jag kan få upp en bild på den.

Tack!

User avatar
mjaou
Posts: 193
Joined: 04 Aug 2010 16:55

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by mjaou » 15 Dec 2011 20:36

Fick precis min Eddy Merckx corsa cx stulen. Den har en ovanlig färgsättning som kanske är motorolas enligt ronny, blå, vit samt röd.

Image
Cykeln stulen i Hökarängen söder om Stockholm, de jävlarna har brutit sig genom tre lås för att ta bara den cykeln, inte någon annan cykel eller andra folks skit.

Det sitter sachs new success åttaväxlat med ergopower på, suntour superbe pro vevparti, Mavicfälgar, gipiemme aerostolpe och selle ialia slr-sadel med ormskinnsmönster. En liten ding på toppröret, ifyllt med nagellack.
Blå styrlinda bytt mot svart, Biltemaskärmar på!

Färgsättningen finns det inte många av och om ni ser en liknande merckxs ring mig!

nollsjusex 241 fem 3 69 eller ta den,

Skulle vara så satans skönt att får tillbaka den.

//Claes

User avatar
Jonathan
Posts: 333
Joined: 29 Jan 2010 22:44
Location: Umeå

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jonathan » 16 Dec 2011 09:42

Tre lås?! Herregud...
Håller självklart ett öga öppet!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Ronny » 16 Dec 2011 09:48

Bedrövligt med alla dessa stulna cyklar. Skulle inte förvåna mig att något snille går loss med sprayburk på eddyn....
Мясо это убийство

User avatar
Eskiboi
Posts: 869
Joined: 28 Mar 2010 17:57
Location: Nkpng/Sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Eskiboi » 16 Dec 2011 10:20

Och sågar i ramen, svetsar på trackends och bygger om den till en lo-pro... :wink:
The concept of time has been revised and improved...

User avatar
boffe
Posts: 672
Joined: 11 Oct 2010 18:12
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by boffe » 16 Dec 2011 12:49

Eskiboi wrote:Och sågar i ramen, svetsar på trackends och bygger om den till en lo-pro... :wink:
Är det här en pik mot FISTA STHLM? :shock: Bara för att klargöra i så fall så sysslar vi INTE med tjuveri!

User avatar
Eskiboi
Posts: 869
Joined: 28 Mar 2010 17:57
Location: Nkpng/Sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Eskiboi » 16 Dec 2011 15:19

Boffe, notera den ironiska smileyn... jag gillar det ni gör.
The concept of time has been revised and improved...

Post Reply