Stulna Cyklar-Tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 18 Jan 2012 00:05

De har en batterikap, men på tal om snodda cyklar så står det en tämligen fin kolfiber-ram som är slaktad på allt utom bakhjul vid Södervärnsplan Malme, tror det var en FUJI någon här som vet vems den kan vara? Och varför i helvete tar inte kommunen cykel-liken? När jag bodde vid värnhemstorget så byggde de om där hela sommaren, och där satt en asgammal pundarmålad giant mountainbike i en soptunna som de var tvugna att flytta för att kunna gräva, så soptunnan var borta i några månader sen var den tillbaka, inklusive cykeln som hängde kvar.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Håkan » 18 Jan 2012 13:23

merkur wrote:[...]Och varför i helvete tar inte kommunen cykel-liken? När jag bodde vid värnhemstorget så byggde de om där hela sommaren, och där satt en asgammal pundarmålad giant mountainbike i en soptunna som de var tvugna att flytta för att kunna gräva, så soptunnan var borta i några månader sen var den tillbaka, inklusive cykeln som hängde kvar.
Att soptunnan kommer tillbaks med cykel i och så är för att entreprenören som kommunen har anlitat för grävjobbet bara har betalt för att flytta bort tunnan och sedan sätta tillbaks den. Och då skiter de i om det är något innehåll i den eller inte. De ställer den på någon av sina uppställningsplatser och sätter tillbaks den när arbetet tillåter det.

Varför kommunen inte tömmer sina soptunnor är nog en fråga för Malmös trafikkontor och deras driftentreprenör (som tömmer soptunnorna) - förutsatt att det är kommunens soptunna.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by abacaxi » 18 Jan 2012 16:46

jag skulle nog inte kalla en fastkedjad cykel "innehåll". det måste ju varit jobbigare att flytta den med hängande cykel i släptåg än att klippa loss den? :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Håkan » 18 Jan 2012 22:42

abacaxi wrote:jag skulle nog inte kalla en fastkedjad cykel "innehåll". det måste ju varit jobbigare att flytta den med hängande cykel i släptåg än att klippa loss den? :-)
Helt klart, men tror inte de bryr sig så mkt när de har lastbil med kran att tillgå. De får ju inte betalt för att ta bort cykeln... ;)
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Håkan » 18 Jan 2012 22:44

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... eturn.html
A Cinelli Strato bike worth £5,500 was stolen from the London Bike Show on Sunday, January 15, and its owners are offering a £500 reward for its return.
The distinctive, one-off Cinelli carbon-fibre frame was equipped with Campagnolo Super Record groupset and Campagnolo Bullet wheels.
The bike was stolen on the final day of the London Bike Show at ExCeL (Sunday, January 15) at around 4pm.
A reward of £500 is being offered for the bike's safe return. Anyone with information regarding the whereabouts of the missing bike should email Andrew Spencer at Chicken Cycle Kit.
Undran: Har man inte koll på såna saker om man står på en mässa? Har hört talas om lås men det kanske inte folket på Cinelli har?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
happyman
Posts: 31
Joined: 22 Aug 2011 23:07
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by happyman » 20 Jan 2012 08:42

Malmöstads Cyckeltjuvar!!!

Vad bör man göra för att få stopp på detta? Någon slags gemensam aktion?

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 20 Jan 2012 08:50

Försåtsminering?

/Micke
Image Image Image Image

User avatar
Kraft
Posts: 94
Joined: 05 Oct 2011 21:23
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Kraft » 20 Jan 2012 09:36

P-lisan bleknade helt plötsligt i mina ögon!

Fishy
Posts: 100
Joined: 09 Oct 2011 19:56
Location: Göteborg

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Fishy » 05 May 2012 11:12

Hittade i Torsdags, 3/5, på Fridkullagatan i Göteborg ett hjul som var intryckt i ett buskage. Försökte lämna in det till Polisen hittegods men där ville dom inte ta mot det, så jag försöker här istället. Det var ett flip flop hjul, mer än så berättar jag inte....återfås mot beskrivning.

starbomb
Posts: 206
Joined: 09 May 2009 17:50
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by starbomb » 05 May 2012 19:26

happyman wrote: Malmöstads Cyckeltjuvar!!!

Vad bör man göra för att få stopp på detta? Någon slags gemensam aktion?
"man" ställer cykeln i cykelstället så är problemet ur världen, det är ett fåtal platser i stan detta gäller.

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 06 May 2012 00:23

starbomb wrote:
happyman wrote: Malmöstads Cyckeltjuvar!!!

Vad bör man göra för att få stopp på detta? Någon slags gemensam aktion?
"man" ställer cykeln i cykelstället så är problemet ur världen, det är ett fåtal platser i stan detta gäller.
Och om någon lyfter bort din hoj för att ställa sin cykel i cykelstället? Double fucked!! sen har säkert en fraggel hunnit fram och sno framdäcket på din hoj innan kommunen kommer och lassar upp den på entreprenadbilen.

Idiotiskt är det, inget annat.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jultomten » 07 May 2012 09:03

Verkar som någon städat bort lite vrak, trevligt!

/Micke
Image Image Image Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by klasolsson » 07 May 2012 09:47

Min polare fick sin SS stulen i lördags, 5/5, vid Hornstull i Stockholm. Cykeln var en Nishiki och såg ut så här (lånad bild från föregående ägare) fast med Biltema bak- och framhjul, Contidäck, svarta OURYs och en svart Turbomaticsadel.

Image

Håll gärna ögonen öppna. Räkna med några goda öl i hittelön!

Ring mig så förmedlar jag kontakt. Nollsjunoll tre 960760.

// Klas

erikstraightup
Posts: 116
Joined: 13 Feb 2010 12:25
Location: Bagarmossen

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by erikstraightup » 07 May 2012 18:54

Har din vän en stor rock(typ, kan inte det där modet) och en beige/grå mössa? såg den runt 15-15:30 i rålis på skate bbq'n tror jag.
Freedom will be defended...at the cost of civil liberties.




www.RUCKUS.se

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by klasolsson » 08 May 2012 08:06

erikstraightup wrote:Har din vän en stor rock(typ, kan inte det där modet) och en beige/grå mössa? såg den runt 15-15:30 i rålis på skate bbq'n tror jag.
Fan att jag inte såg detta tidigare. Nope, det var inte han du såg! Det var troligen tjyven! :evil:

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by john the man » 08 May 2012 08:09

klasolsson wrote:
erikstraightup wrote:Har din vän en stor rock(typ, kan inte det där modet) och en beige/grå mössa? såg den runt 15-15:30 i rålis på skate bbq'n tror jag.
Fan att jag inte såg detta tidigare. Nope, det var inte han du såg! Det var troligen tjyven! :evil:
LET'S GET THE FUCKER
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by klasolsson » 09 May 2012 07:15

john the man wrote:
klasolsson wrote:
erikstraightup wrote:Har din vän en stor rock(typ, kan inte det där modet) och en beige/grå mössa? såg den runt 15-15:30 i rålis på skate bbq'n tror jag.
Fan att jag inte såg detta tidigare. Nope, det var inte han du såg! Det var troligen tjyven! :evil:
LET'S GET THE FUCKER
Update, cykeln är hittad! Tack till Bubblan som spottade den i Sjöstaden. Dumma är att klåparn som snodde den har låst fast den i en bro. Men, det har Bubblan också så det rör sig ingenvart. Idag åker min polare dit med en bultsax.

Image

PS...det var visst inte tjyven som du såg i Rålis :wink: (inte om det var 15-15:30 på lördag, cykeln blev stulen på kvällen)

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by ravelax » 09 May 2012 08:21

Bor man i Sjöstaden har man väl för fan råd att köpa en egen cykel? Så jävla fräckt att först stjäla en cykeln, och sen själv låsa den som om det var ens egen... Tur att det bara var kabellås!

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by abacaxi » 09 May 2012 12:01

var den låst när den snoddes? finns gott om puckon som tror/tycker att de hittat en cykel om den varit olåst, och som dessutom tror att hittegods tillhör upphittaren. jag har råkat ut för att en person har lämnat in min cykel till polisen när jag hade den olåst, det kostade 100:- i hittelön att få tillbaka den. sjukt onödigt men tur i oturen att personen hade en halv hjärna i alla fall.

[bostadsmarknadspolitik] för övrigt är sjöstaden full av folk som inte har råd att köpa bostadsrätt och som varit tvugna att ta svindyr nyproduktion från kön för att slippa sova under bron, så de har inga pengar kvar. ingen med pengar behöver väl betala 11.000 i hyra? [/bostadsmarknadspolitik] :-)
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Bratt » 09 May 2012 19:36

Varför lämnade du din cykel olåst?

Post Reply