Stulna Cyklar-Tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
boffe
Posts: 672
Joined: 11 Oct 2010 18:12
Location: Stockholm

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by boffe » 16 Dec 2011 16:41

Eskiboi wrote:Boffe, notera den ironiska smileyn... jag gillar det ni gör.
Jag såg den och ditt tidigare inlägg om ironi i någon annan tråd som rullar parallellt så allt är lugnt. :) <3 XOXO

Back to topic

User avatar
mjaou
Posts: 193
Joined: 04 Aug 2010 16:55

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by mjaou » 16 Dec 2011 18:24

Med tanke på att tre flaskor vin samt grannens skinnjacka också fattas efter närmare kontroll, rullar den nog som sprayad pundarhoj snart...Haha när försäkrinbgspengen kommer ställer jag mig gärna i kö på en fista Lo-pro, omväxling förnöjer och jag gillar med det ni gör, även om jag helst vill få tillbaka finstålet...

User avatar
happyman
Posts: 31
Joined: 22 Aug 2011 23:07
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by happyman » 23 Dec 2011 20:48

Hjälper min kompis som fick sin cykel stulen 23 december i Malmö. Cykeln var parkerad vid station Triangeln. Ramen var fastlåst med ett kryptonite mini-lås. Cykeln blev stulen efter två dagars ägande. köpt på blocket.
footie, raleigh ram

Image

http://ladda-upp.se/image.php?id=2719&size=full



om ni ser cykeln, hör av er till o768 83 99 8 åtta, eller skriv här! godjul

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 27 Dec 2011 15:44

Om det var den 23:e så kan jag ge er ett litet hopp om att cykeln högst troligt har blivit bortforslad av kommunen och kan återfinnas på ridspögatan 4 vid Jägersro.
Jag ska nämligen dit på torsdag själv och leta efter min transportcykel.
DEn 23:e hade de nämligen en razzia mot de kriminella cykelmarodörerna som på illegal väg parkerar sina cyklar utanför "cykelställen" !!!

Antingen så sätter man fast cykeln i deras ruttna cykelställ och får behålla framdäcket, eller så sätter man fast cykeln i en soptunna så stjäls den av kommunen.

Finns det någon annan stad i Sverige där detta förekommer? Att kommunen ber ett parkerings-företag åka runt och kapa upp lås på löpande band och sen kräver en ersättning för att man ska få tillbaka sitt gods? Plus att låset är fördärvat?

Detta kräver nog en aktion känner jag, jag ska börja sätta fast söndriga cyklar som de brukar hala upp ur kanalen runt hela stan. Vore skönt att få fästa en havstulpanbeklädd gammal solhaga på kommunhusets ytterdörr.

Jaa, så får det nog bli.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

User avatar
Kraft
Posts: 94
Joined: 05 Oct 2011 21:23
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Kraft » 27 Dec 2011 21:28

^Fy fan vilken bra ide!!! Säg till om du behöver hjälp med det haha!

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by ravelax » 27 Dec 2011 21:51

Bra jävla ruttet att ta nåns hoj lagom till jul, även om det "bara" var kommunen (väldigt skum praxis, av ovanstående beskrivning att döma).

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by atomlab » 27 Dec 2011 21:54

Image
Image

starbomb
Posts: 206
Joined: 09 May 2009 17:50
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by starbomb » 27 Dec 2011 23:07

definitivt kommunen som tagit den. Vet fler som blev av med dom där den dagen....

happyman wrote:Hjälper min kompis som fick sin cykel stulen 23 december i Malmö. Cykeln var parkerad vid station Triangeln. Ramen var fastlåst med ett kryptonite mini-lås. Cykeln blev stulen efter två dagars ägande. köpt på blocket.
footie, raleigh ram

Image

http://ladda-upp.se/image.php?id=2719&size=full



om ni ser cykeln, hör av er till o768 83 99 8 åtta, eller skriv här! godjul

Hojannes
Posts: 99
Joined: 27 Dec 2011 23:07

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Hojannes » 27 Dec 2011 23:30

inte, jag försöker här i hopp om att jag kan hitta min cykel.
Cykeln stals i oktober 2011 i Malmö centralstation.
Cykeln är en Giant Rapid. med vertikala droppar och halv kätting i vitt.
smalt Bull Horn styr svart med svart band.
broms på bakhjulet.

om du kan hjälpa mig hitta min cykel jag udlover 1000 kr för att få hjälp

Venlig hilsen Hojannes.
Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Jonatan F » 28 Dec 2011 19:29

merkur wrote:Så jävla skönt
Haha! underbart gör det! :D

Jag kör försäkringsklassad kedja och billigt hänglås (ingen ids bry sig i byhålemo) Sedan godkänt lås (fastskruvat ful sak) på bakhjulet. Kedjan drar jag från stället genom framhjulet till ramen.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 29 Dec 2011 16:34

happyman wrote:Hjälper min kompis som fick sin cykel stulen 23 december i Malmö. Cykeln var parkerad vid station Triangeln. Ramen var fastlåst med ett kryptonite mini-lås. Cykeln blev stulen efter två dagars ägande. köpt på blocket.
footie, raleigh ram

Image

http://ladda-upp.se/image.php?id=2719&size=full



om ni ser cykeln, hör av er till o768 83 99 8 åtta, eller skriv här! godjul

JAPP! den står ute på ridspögatan 4, var där idag och hämtade min hoj, jävlar va han ska få utstå den som jobbar där, de gav mig inget kvitto heller förrän jag bad om det och OBS OBS de tar bara emot cash, och har knappt växel, precis som en riktig pundarhälare.

Sen tycker jag faktiskt att man ska skicka det söndersågade låset med kvitto på utkvitteringen till gatukontoret och begära ersättning, Malmö ska profilera sig som en cykelstad jag tycker det finns bättre sätt att göra det på.

Riktiga cykelställ är ju en början. sen att åka kollektivt i Malmö/Skåne är ju också ett jävla hån, så nu slutar jag med det och köper en bil. Jag kan komma femton minuter försent till jobbet på bara tre mil lång tågresa till Svedala. Men jag kan åka från New Delhi ner till Mangalore och vara framme på minuten. Märkligt tycker jag.

Sen skriver de fel avgångar på perrongerna så alla ickesvenskar hoppar på simrishamn-tåget i tron att det ska till Köpenhamn som det står på perrongmonitorn.

I förrgår såg jag skåne(stasi)trafiken bötfälla en förståndshandikappad för att han inte hade köpt biljett innan han klev på tåget.

Jag blir upprörd rent ut sagt.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by abacaxi » 29 Dec 2011 21:42

men shit vad knas alltihop. man fick ingen varning klistrad på cykeln innan alltså? vad är det som är olagligt? att låsa fast i grejer eller bara att ställa sig på fel plats?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 29 Dec 2011 21:48

abacaxi wrote:men shit vad knas alltihop. man fick ingen varning klistrad på cykeln innan alltså? vad är det som är olagligt? att låsa fast i grejer eller bara att ställa sig på fel plats?

De menar att de kan vara i vägen för synskadade, att räddningspersonal kan ha svårt att komma fram.

Jag vet inte om du har varit i Malmö och sett spektaklet de kallar cykelparkering vid triangelns station, förövrigt tycker jag även det är märkligt att de bara smällde dit en station, men ingen bussanslutning, så man får gå till Södervärn eller Förstadsgatan för anslutande.

Folk ställer ju ändå cyklarna någotsånär på rad vid luftschakts-moduler, inte direkt som att de står rakt upp och ner mitt på torget,

OK Nog offtopic stulna cyklar var det, jag ska starta en tråd om mitt nyförvärvda förakt mot gatukontoret och skånetrafiken.
Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by abacaxi » 29 Dec 2011 22:10

holy crap, har varit mycket i malmö men inte sen ni nästan fått tunnelbana. jag trodde du menade nån busstation eller så vid triangeln. :-) förlåt, nu blev det ännu mer off topic.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Stulna Cyklar-Tråden

Post by olebole » 29 Dec 2011 22:22

merkur wrote:
Jag vet inte om du har varit i Malmö och sett spektaklet de kallar cykelparkering vid triangelns station, förövrigt tycker jag även det är märkligt att de bara smällde dit en station, men ingen bussanslutning, så man får gå till Södervärn eller Förstadsgatan för anslutande.
Planen är att busstrafiken på södra förstadsgatan istället ska gå på rådmansgatan när allt är klart. Jag skulle kunna tänka mig att nuvarande cykelparkeringslösning därföt är en tillfällig, om än undermålig, sådan.

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by jp » 30 Dec 2011 16:36

Har fått hämta ett par cyklar på ridspögatan också, den där skiten har de hållet på med i flera år, tydligen enklast för dem så, istället för att lösa "problemet" med cykelparkering. Man skulle ju kunna föreställa sig att de borde vara glada att så många cyklat... Men nä. Malmö profilerat som cykelstad är ett skämt, kallar de sig för det på riktigt?
Image

User avatar
merkur
Posts: 526
Joined: 06 Jul 2010 21:05
Location: MALMÖ!

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by merkur » 01 Jan 2012 13:38

Uttrycker mig dåligt i text nuförtiden.

hnrk
Posts: 51
Joined: 31 May 2008 21:28
Location: malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by hnrk » 14 Jan 2012 11:17

Image

Blev av med min NS-bike analog utanför triangeln, nedgången närmast möllan.
Den kanske har blivit bortforslad av kommunen men om fallet inte är så uppskattar jag om Malmö-folket kunde hålla ögonen öppna efter den. Det som skiljer från bilden är att det är ett orange backdäck, orangea cult handtag, frambroms med grön vajerhölje som går genom styrröret. 073-33 90 755 har jag, tackarrr

EDIT
Kommunen hade tagit den. Allt cyklar som inte står i ett cykelställ är lovligt byte för assistance kåren. Själv tyckte jag att jag respekterade skyltar om framkomlighet etc.
Last edited by hnrk on 16 Jan 2012 17:55, edited 1 time in total.

User avatar
iamlinus
Posts: 44
Joined: 16 May 2011 21:57
Location: Malmö
Contact:

Stulna Cyklar-Tråden

Post by iamlinus » 14 Jan 2012 13:44

Min fina vintercykel är också stulen. Inget fancy, men målade om ramen i satte på korg i höstas. Stals i slutet på december på norra Vallgatan i Malmö. :( Image

User avatar
Kraft
Posts: 94
Joined: 05 Oct 2011 21:23
Location: Malmö

Re: Stulna Cyklar-Tråden

Post by Kraft » 17 Jan 2012 20:36

Va fan kan man inte låsa sin cykel var man vill? Alla cykelställ är ju skit kassa att låsa i. Vem låser fast sin cykel i framhjulet????? Klart man låser den i en stolpe eller liknande så man iaf får med ram och bakhjul.

Klipte dem upp ditt lås också eller?

Post Reply