Dagens soundtrack

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Dagens soundtrack

Post by Sector » 19 Mar 2011 18:25

"Skidda bör man, annars dör man"

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Dagens soundtrack

Post by Viggen » 19 Mar 2011 21:54

Hoppas du känner till dom här Busk, norsk progressiv bm-galenskap när den är som bäst. Helt jävla sanslösa...


Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Re: Dagens soundtrack

Post by Orwar » 20 Mar 2011 00:32

Jag är allt annat än Busken och jag är ganska dålig på metal överlag (jag ger fan i att kalla det här för något mer specifikt än metal för då gör jag nog bort mig), men jag tänker ändå ta det här tillvara.Sjukt gött och konsekvent drag.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Dagens soundtrack

Post by Busken » 20 Mar 2011 01:00

Viggen wrote:Hoppas du känner till dom här Busk, norsk progressiv bm-galenskap när den är som bäst. Helt jävla sanslösa...
*solefald*
Självfallet så är jag väl förtrogen med solefald. De senaste månaderna så har min musik mer eller mindre varit helt och hållet uppfylld av den svarta flamman. Jag vandrar nu mera i getvargens tecken. Svartmetallen har åter igen tagit ett iskallt stryptag om min själ, personligen så får man väl bara acceptera att det finns dom utanför svartmetallens domäner som har inspirerats av getvargen. Dom som hört dess ylbräkande i natten och känt sig manade att skriva musik i dess anda. Solefald, kvelertak och shining tycker jag gör det utmärkt, urnordiska band. Franska band som tex Alcest är ju hypade till förbannelse, men personligen så kan jag inte förstå det. Jag tycker att musiken ska piska som regnet i ditt ansikte en februari eftermiddag. Den ska frysa din själ likt rännilarna som letar sig in under din rapha-jacka, bita lika hårt som vintern gör i dina stortår efter ett par mil i sadeln. Något solefald lyckas med. Själv ska jag nu sova när spöktimmen snart är över och jag önskar er så en god natts sömn med detta:

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Dagens soundtrack

Post by jon » 20 Mar 2011 03:27

I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Dagens soundtrack

Post by Viggen » 20 Mar 2011 10:17

Orwar wrote:Jag är allt annat än Busken och jag är ganska dålig på metal överlag (jag ger fan i att kalla det här för något mer specifikt än metal för då gör jag nog bort mig), men jag tänker ändå ta det här tillvara.Sjukt gött och konsekvent drag.
Norsk svartmetall åt alla!
Busken wrote:
Viggen wrote:Hoppas du känner till dom här Busk, norsk progressiv bm-galenskap när den är som bäst. Helt jävla sanslösa...
*solefald*
Självfallet så är jag väl förtrogen med solefald. De senaste månaderna så har min musik mer eller mindre varit helt och hållet uppfylld av den svarta flamman. Jag vandrar nu mera i getvargens tecken. Svartmetallen har åter igen tagit ett iskallt stryptag om min själ, personligen så får man väl bara acceptera att det finns dom utanför svartmetallens domäner som har inspirerats av getvargen. Dom som hört dess ylbräkande i natten och känt sig manade att skriva musik i dess anda. Solefald, kvelertak och shining tycker jag gör det utmärkt, urnordiska band. Franska band som tex Alcest är ju hypade till förbannelse, men personligen så kan jag inte förstå det. Jag tycker att musiken ska piska som regnet i ditt ansikte en februari eftermiddag. Den ska frysa din själ likt rännilarna som letar sig in under din rapha-jacka, bita lika hårt som vintern gör i dina stortår efter ett par mil i sadeln. Något solefald lyckas med. Själv ska jag nu sova när spöktimmen snart är över och jag önskar er så en god natts sömn med detta:
Jag måste säga att jag håller med i det du säger om att det ska riva bita och vara kallt som fan med svartmetall. Nu är jag inte i närheten så bevandrad med getter som herrn är, utan jag doppar väl mest en fot i mörkret när andan faller på. Även om jag söker mig en del utanför de urnordiska domänerna (läs: Wolves in the throne room).
Hoppas sömnen gjorde dig väl!

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Dagens soundtrack

Post by carlhenrik » 20 Mar 2011 10:44


Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Dagens soundtrack

Post by Busken » 20 Mar 2011 16:41

Viggen wrote:
Orwar wrote:Jag är allt annat än Busken och jag är ganska dålig på metal överlag (jag ger fan i att kalla det här för något mer specifikt än metal för då gör jag nog bort mig), men jag tänker ändå ta det här tillvara.Sjukt gött och konsekvent drag.
Norsk svartmetall åt alla!
Busken wrote:
Viggen wrote:Hoppas du känner till dom här Busk, norsk progressiv bm-galenskap när den är som bäst. Helt jävla sanslösa...
*solefald*
Självfallet så är jag väl förtrogen med solefald. De senaste månaderna så har min musik mer eller mindre varit helt och hållet uppfylld av den svarta flamman. Jag vandrar nu mera i getvargens tecken. Svartmetallen har åter igen tagit ett iskallt stryptag om min själ, personligen så får man väl bara acceptera att det finns dom utanför svartmetallens domäner som har inspirerats av getvargen. Dom som hört dess ylbräkande i natten och känt sig manade att skriva musik i dess anda. Solefald, kvelertak och shining tycker jag gör det utmärkt, urnordiska band. Franska band som tex Alcest är ju hypade till förbannelse, men personligen så kan jag inte förstå det. Jag tycker att musiken ska piska som regnet i ditt ansikte en februari eftermiddag. Den ska frysa din själ likt rännilarna som letar sig in under din rapha-jacka, bita lika hårt som vintern gör i dina stortår efter ett par mil i sadeln. Något solefald lyckas med. Själv ska jag nu sova när spöktimmen snart är över och jag önskar er så en god natts sömn med detta:
Jag måste säga att jag håller med i det du säger om att det ska riva bita och vara kallt som fan med svartmetall. Nu är jag inte i närheten så bevandrad med getter som herrn är, utan jag doppar väl mest en fot i mörkret när andan faller på. Även om jag söker mig en del utanför de urnordiska domänerna (läs: Wolves in the throne room).
Hoppas sömnen gjorde dig väl!
Jag lyssnar faktiskt ganska mycket på black metal från världens alla hörn, dock tycker jag mest om den som kommer ifrån Norge, sen Sverige och sen Finland. Länder som Danmark och Frankrike är dock bannlysta (dock är King Diamond och Mercyful Fate förevigt undantagna från denna regel). Varken Fransoser eller mina landsmän kan på något sätt och vis göra vettig metal! Ukraina har en förvånansvärt bra scen, ryssarna är jag djupt skeptisk mot, tycker att det mesta där ifrån ballar ur i heilande eller slaviskt folk-metal tjafs.

USA producerar en del väldigt kompetent black metal, Von, Leviathan, Twilight, Wolfs In The Throne Room är ju några vi har hört om innan, dock så ska man aldrig vandra långt ifrån skivbolaget souther lord, för bortom dom vilar life metalen.

Sydamerika har ju starka traditioner när det gäller blasfemisk metal men jag ska ärligt säga att jag har ingen aning om det kommer någon musik därifrån som är värd att lyssna på.

Asien är ju alltid asien och i min värld så är det bara japan som är värt att titta på, men här måste man vara extremt selektiv och varsam, hälften av banden tycker ju att corpspaint är kabuki och det kan vi inte ha!

Så nu har vi gått igenom black metalen runt jorden. Vi har medvetet uteslutit mellanöstern och afrika eftersom att det mig veterligen inte finns några black metal band där. Ej heller så har vi gått så djupt in på södra och mellaneuropa. Tyskland är självklart inte nämnt eftersom att jag anser det vara en osmakens högborg precis under Danmark i hatlistan.

Vidare så kan man diskutera hur satansik/teologisk man vill ha sin black metal. Personligen så har jag ingen större preferens här, vissa vill ha sin musik fylld av den svarta flamman. Dom lyssnar inte på det om det inte ligger en antikosmisk trosats till grund för musiken. Personligen så tycker jag ju att det är lite faschinerande, tokigt som fan, men faschinerande. Jag tycker ju om metal och jag tycker om att black metal är extremt, bra black metal tar ju all metal man kan bära och trycker in det i 5 minuter dödsdyrkan. Darkthrone har ju pysslat med detta dom senaste åren och dom gör det med bravur, jag älskar det det! Dissection och nu mera Watain representerar väl den andra sidan, där man ber till gud genom sin musik, drykar bokstavligt talat döden och anser att mänskligheten kan dra åt helvete. Att lyssna på detta är ju lite löjligt, det är ungefär som att lyssna på crustpunk. Men till syvende och sist så handlar det ju bara om musik, något man kan headbanga till. Personligen så skiter jag i vad dom sjunger om bara det är goa låtar. Ungefär som Jonatan F alltså!

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Dagens soundtrack

Post by perp » 21 Mar 2011 17:20

busken jag vet precis vad du ska bli när du blir för gammal för att buda!
sök jobb på aftonbladet eller en tidning som passar dig, säg att du är en lysande skribent sen går du till skoningslös attack mot alla politiker.
jag förutser en ökning i upplagan med 30% inom två år, sen är det bara att börja löneförhandla, byta tidning, repetera, och sluta din karriär som den rikaste (och troligtvis argaste) skribenten på jorden

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Dagens soundtrack

Post by jon » 22 Mar 2011 00:41

I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Dagens soundtrack

Post by TJ Mackey » 23 Mar 2011 08:40


User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Dagens soundtrack

Post by klasolsson » 23 Mar 2011 10:11


Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Dagens soundtrack

Post by Prince of the rodeo » 23 Mar 2011 10:39


Heyl
Posts: 96
Joined: 20 Apr 2010 11:43

Re: Dagens soundtrack

Post by Heyl » 23 Mar 2011 22:24

Death metal friday 8)

User avatar
Racer_X
Posts: 66
Joined: 09 Nov 2010 11:59
Location: Norrtälje

Re: Dagens soundtrack

Post by Racer_X » 24 Mar 2011 10:35

Graveyard - Hisingen Blues
/Thomas
I feel the need. The need for speed.

Eliasn1
Posts: 149
Joined: 22 Aug 2010 22:09
Location: GBG

Re: Dagens soundtrack

Post by Eliasn1 » 24 Mar 2011 10:49


och

och

hycken
Posts: 358
Joined: 02 Oct 2010 16:07
Location: Göteborg 414

Re: Dagens soundtrack

Post by hycken » 24 Mar 2011 16:08


Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Dagens soundtrack

Post by Fixen » 24 Mar 2011 18:15

TJ Mackey wrote:
Får lite Cinematic Orchestra vibbar. Fint.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Dagens soundtrack

Post by Busken » 24 Mar 2011 19:49


troutbum
Posts: 142
Joined: 03 Feb 2010 18:24

Re: Dagens soundtrack

Post by troutbum » 25 Mar 2011 09:19


Post Reply