Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Otto » 26 Aug 2011 10:11

Såg två cyklister på Klädesholmen av alla ställen. En fixie och en polohoj. Misstänker att det var Therese och Matt?

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 29 Aug 2011 07:25

Telefonplan vid Mariatorget för tio minuter sedan. Jag hade inte tid till mer än ett "hej!"

Jag måste få klämma lite på PBP-åket någon gång. Såg fin ut.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 30 Aug 2011 15:18

Spottade en kille på en blåaktig cykel, typ bikeID, med röda eller orangea hjul tror jag. Vid universitetsbiblioteket i Lund runt lunch idag, vem kan det vara?

User avatar
chain of strength
Posts: 112
Joined: 02 Apr 2011 17:48
Location: den smutsiga södern

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chain of strength » 30 Aug 2011 15:27

Och jag såg en tjej ledandes någon silvrig fixed gear-cykel vid Kårhuset på LTH och en med nån blå/röd/vit singlespeed med vit sadel vid sjukhuset i Lund nu i eftermiddags. Kan det vara någon här? Missa inte onsdagsrundorna isf, vi behöver bli fler!

komf
Posts: 86
Joined: 12 May 2011 22:21

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by komf » 30 Aug 2011 17:01

http://karlstad.wordpress.com/2011/08/2 ... /#comments

Här var det visst någon som spottade mig. Trevligt att hitta sig själv ibland.

hycken
Posts: 358
Joined: 02 Oct 2010 16:07
Location: Göteborg 414

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by hycken » 30 Aug 2011 17:20

Spottade på en av postens bilar idag.. Visst de va enkelriktat men va f-- hade ju inte behövt stå på gasen och försöka preja mig av vägen. Bara för han sitter i en hård bil och har en dålig dag. Blir bra trött på bittra bilförare... Stackare!

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by rallykalle » 30 Aug 2011 20:26

Spottade en tjej på väg upp på västerbron i morse. En rätt vit cykel med vit linda på ett riser. Runt 08:30 tror jag det var. Ej säker på om det var ss eller fixed.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 31 Aug 2011 21:07

Jag parkerade bredvid den här fina världsmästaren på IKDC idag, känner igen den från visa din cykel-tråden, men jag minns inte vems. Läser industridesign?

Image

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Therese » 31 Aug 2011 22:10

Otto wrote:Såg två cyklister på Klädesholmen av alla ställen. En fixie och en polohoj. Misstänker att det var Therese och Matt?
Ha ha, det var vi! Du borde sagt hej, tank vad liten varlden ar ibland! Vart sag du oss, vad gjorde du dar? Vi var dar och bodde pa Salt och Sill innan vi drog vidare till Sthlm. Du maste blivit fundersam nar du sag en polohoj dar ute av alla stallen :-)

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Wooria » 31 Aug 2011 23:04

oskarwallin wrote:Jag parkerade bredvid den här fina världsmästaren på IKDC idag, känner igen den från visa din cykel-tråden, men jag minns inte vems. Läser industridesign?
Kan det vara en Fjonk?
Extreme music for extreme people!

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Otto » 01 Sep 2011 08:11

Therese wrote:
Otto wrote:Såg två cyklister på Klädesholmen av alla ställen. En fixie och en polohoj. Misstänker att det var Therese och Matt?
Ha ha, det var vi! Du borde sagt hej, tank vad liten varlden ar ibland! Vart sag du oss, vad gjorde du dar? Vi var dar och bodde pa Salt och Sill innan vi drog vidare till Sthlm. Du maste blivit fundersam nar du sag en polohoj dar ute av alla stallen :-)
Jag såg er när ni lämnade piren från Salt och Sill upp mot bron. Bussen kom strax efter det så det var lite för tight att säga hej. Sen har vi hus där så jag var där med min flickvän och tog det lugnt ett par dagar. Det är sjukt lugnt där ute nu så det var kul, och oväntat, att se er där.

User avatar
Aera
Posts: 79
Joined: 01 Jul 2010 22:18
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Aera » 01 Sep 2011 08:19

Har sett diverse cyklar vid KTH.
Blå Bike-ID,
orange grej med svarta fälgar,
och en modifierad Valkenburg 1948.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fjonk » 01 Sep 2011 15:30

oskarwallin wrote:Jag parkerade bredvid den här fina världsmästaren på IKDC idag, känner igen den från visa din cykel-tråden, men jag minns inte vems. Läser industridesign?

Image
Det är som nämnt min hoj. Läser mycket riktigt industridesign. :) La märke till din när jag skulle cykla hem, riktigt fin! Börjat läsa ID?

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kajli » 01 Sep 2011 15:43

Det står ofta två fixed/ss-hojjar utanför netent. Någon här?

Om inte annat kommer det ju nästan dagligen bud dit, och betydligt fler cyklar förbi påväg till bonniers.

Entillandersson
Posts: 168
Joined: 06 Jul 2011 18:51
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Entillandersson » 01 Sep 2011 15:45

fjonk wrote:
oskarwallin wrote:Jag parkerade bredvid den här fina världsmästaren på IKDC idag, känner igen den från visa din cykel-tråden, men jag minns inte vems. Läser industridesign?

Image
Det är som nämnt min hoj. Läser mycket riktigt industridesign. :) La märke till din när jag skulle cykla hem, riktigt fin! Börjat läsa ID?
Och du har polerat upp mitt gamla hjul rätt duktigt. :)

Entillandersson
Posts: 168
Joined: 06 Jul 2011 18:51
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Entillandersson » 01 Sep 2011 15:45

*Dubbelpost*

:?
Last edited by Entillandersson on 02 Sep 2011 17:11, edited 1 time in total.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 01 Sep 2011 15:54

fjonk wrote:
oskarwallin wrote:Jag parkerade bredvid den här fina världsmästaren på IKDC idag, känner igen den från visa din cykel-tråden, men jag minns inte vems. Läser industridesign?

Image
Det är som nämnt min hoj. Läser mycket riktigt industridesign. :) La märke till din när jag skulle cykla hem, riktigt fin! Börjat läsa ID?
Trevligt! Nix, arkitekt, men det verkar som om vi kommer hänga en del på IKDC också!

User avatar
chain of strength
Posts: 112
Joined: 02 Apr 2011 17:48
Location: den smutsiga södern

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chain of strength » 01 Sep 2011 18:52

Ännu mer spotting i Lund idag, mycket cyklar på LTH nu!
Såg nån svart enväxlad med ett rakt styre utan linda vid V-huset och en herre på röd VISP utanför Kårhuset. VISPen var någon här väl?

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fjonk » 01 Sep 2011 20:40

oskarwallin wrote:Trevligt! Nix, arkitekt, men det verkar som om vi kommer hänga en del på IKDC också!
Jasså! Trevligt! Grattis! Ja ni har ju annars ert sprillans renoverade A-hus, såg sjukt fräscht ut när var inne och kollade idag. Men det händer en del att arkitekterna använder vår verkstad, framför allt vår laserskärare... Men vi har överseende! ;)

User avatar
Therese
Posts: 80
Joined: 03 Sep 2009 14:13
Location: London

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Therese » 01 Sep 2011 22:42

Jag såg er när ni lämnade piren från Salt och Sill upp mot bron. Bussen kom strax efter det så det var lite för tight att säga hej. Sen har vi hus där så jag var där med min flickvän och tog det lugnt ett par dagar. Det är sjukt lugnt där ute nu så det var kul, och oväntat, att se er där.[/quote]

Aha, I see! Du ar valdigt lyckligt lottad maste jag saga! Jag och Mat blev helt fralst, det var helt underbart vackert dar ute, vi hann t.om se mareld, nat vi aldrig sett forut! Om du nansin vill gora en house swap i London sa sag till ;-) ha ha! (aven om du bara skulle komma over pa semester sa hojta sa kan jag ge lite tips etc)

Post Reply