Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Ahlmark
Posts: 7
Joined: 25 Oct 2010 21:59

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Ahlmark » 17 Apr 2011 18:03

Fin dag idag! Såg precis tre ryttare vid Max gamla Ullevi. En på en blå cecil Walker med svart cykelkeps, en på grå vit crescent och en på helt vit cykel och lila fälgar. Jag stod längs med väggen och stirrade på er. Hej!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jon » 17 Apr 2011 19:41

Bytte blickar med Fjonk:en på Erik Dahlbergsgata. Jag till fots med svärmor och barnvagn.
Fick inte riktigt till ett hej för jag fattade först inte vem våghalsen som körde fullt lycrakitt men hjälmlöst var.. :wink:
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Ronny » 17 Apr 2011 19:44

Viggen wrote:Jag fattar inte detta styva jävla beteende, ändå sitter jag på en landsvägshoj när jag vinkar. Det är nog för att jag har ramväxlar och det är inte kreddigt nog..
Jo tyvärr är det så. Många är otroligt stöddiga pga. av osäkerhet samt dem lider på sina cyklar när dem är så klena och jag tror dem inte har det roligt. Sen vet jag att gammalt stål med ramreglage drar ofta till sig lite blickar som en snubbe sa till mig nähh jag vill ha det bästa som körde på en Guerciotti för nämre 40. Självklart körde jag ifrån honom...
Är sådant prylbögeri och status med nya hojar och knepiga kodex bland många. Bäst är de äldre som har en tävlingsbakgrund som är lite mer ok i skallen. Feta eller tunna motionärer är ofta svin sen livsfarliga på vägarna. Vilken hat post hahaha
Мясо это убийство

413
Posts: 268
Joined: 01 Aug 2009 19:26
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by 413 » 17 Apr 2011 20:35

Spottade en trio på fixies någonstans mellan Lerum och Alingsås idag. Själv körde jag växlat. Ni hälsade glatt och det värmde :D

etniskaemil
Posts: 28
Joined: 24 May 2010 21:52
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by etniskaemil » 17 Apr 2011 20:39

413 wrote:Spottade en trio på fixies någonstans mellan Lerum och Alingsås idag. Själv körde jag växlat. Ni hälsade glatt och det värmde :D
Spottade själv samma trio precis efter Lerum på Jonseredsvägen. Hälsningarna värmde även här!

JoLi
Posts: 104
Joined: 02 Jun 2010 20:21
Location: Boulder, CO

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by JoLi » 17 Apr 2011 21:04

ArvidSvensson wrote:JoLi vid solvändan på jungfrufärden på barbarossan. Skitfin!
...och inte ens ventilfel. Ses i garaget next. Så mycket att göra där nuförtiden...

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fjonk » 17 Apr 2011 21:15

jon wrote:Bytte blickar med Fjonk:en på Erik Dahlbergsgata. Jag till fots med svärmor och barnvagn.
Fick inte riktigt till ett hej för jag fattade först inte vem våghalsen som körde fullt lycrakitt men hjälmlöst var.. :wink:
Så det var du ändå! Jag var helt mosig i huvudet efter att ha kört 8,6 mil och sen haft städdag på jobbet, så hann inte koppla! Haha, ja, helt jävla ologiskt då jag hade resten av kittet i en plastpåse i handen... :roll: Hej i alla fall! :)

carlarvid
Posts: 15
Joined: 06 Jul 2010 14:17

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by carlarvid » 18 Apr 2011 04:31

etniskaemil wrote:
413 wrote:Spottade en trio på fixies någonstans mellan Lerum och Alingsås idag. Själv körde jag växlat. Ni hälsade glatt och det värmde :D
Spottade själv samma trio precis efter Lerum på Jonseredsvägen. Hälsningarna värmde även här!
Hallå på er här också! Det var en ganska spännande cykelväg mellan gbg och Alingsås..både E20 utan väggren och leriga stigar.

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 18 Apr 2011 07:16

Det var väll ett jävla gnäll.
Vi bor ju förbövelen i sverige, tror man ska vara glad om kasörskan på ica hälsar.
för när det kommer till krita så hur ofta hälsar du på någon du inte känner.

och hur konstigt känns det inte när du står och posar så kommer någon och bränner förbi och vinkar och ropar hej.
Jag önskar att det inte var så här men tyvär så är nog svenskar sjuk otrevliga och jävlig rädda för att göra bort sig.

har för övrigt spotat ett bud på en jätte fin svart/vit dolan vid MAX kungsträgården, häjde handen lite men han lyssna på sin komradio tror inte han såg mig.
Tackar
_Kakan

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Prince of the rodeo » 18 Apr 2011 07:41

Mintgrön hoj med guldiga nav på edsbergsvägen i sollentuna igår, nån här?

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fjonk » 18 Apr 2011 07:46

Spottade en utsmetad Bratt i dagens Sydsvenskan. Flyger förbi i förgrunden på en bild om Gessie.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 18 Apr 2011 09:17

Möte två riddare igår på storgatan utanför Hemköp i Linköping...självklart åkte handen upp..

Chris
Posts: 69
Joined: 23 May 2010 14:37
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Chris » 18 Apr 2011 09:51

fjonk wrote:Spottade en utsmetad Bratt i dagens Sydsvenskan. Flyger förbi i förgrunden på en bild om Gessie.
"Byborna vill helst slippa gänget"

Tyckte personligen det va ganska kul när man bara hade tittat på bilden och läst rubriken...

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by rallykalle » 18 Apr 2011 15:45

Släppte fram en kille vid övergångsstället vid Östberga. Hejade, men mest för att han tackade för att jag stannade. Det cyklades på en Cinelli Mash och din kompis hade en röd stålram men hetsade på så jag inte han kolla ordentligt.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 18 Apr 2011 15:59

Spottade en svart stålram med gula dekaler och gul styrlinda som jag inte kände igen vid botulfsplatsen i lund för en stund sen. Var det någon härifrån?

Andyy
Posts: 390
Joined: 06 Jan 2011 22:48
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Andyy » 18 Apr 2011 17:54

rallykalle wrote:Släppte fram en kille vid övergångsstället vid Östberga. Hejade, men mest för att han tackade för att jag stannade. Det cyklades på en Cinelli Mash och din kompis hade en röd stålram men hetsade på så jag inte han kolla ordentligt.
Det måste ha varit jag. Kommer dock inte ihåg att jag tackade, "tunnelseende"
Vi var fyra stycken idag, men var iallafall i dessa krokar. Hejhej. =)

Rubino
Posts: 41
Joined: 03 Jan 2011 23:19
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Rubino » 19 Apr 2011 11:41

Spottade en snubbe med grå ram, svarta hjul och bull styre vid kronprinsen vid lunchtid igår.. Har även haft ett litet race med honom för ett tag sedan i kungsparken i Malmö. Snygg cykel! :)

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by tropfrog » 19 Apr 2011 12:08

Spottade samma vita fixie vid marieholmsbron i morse....Och på vägen hem en snubbe som körde väldigt fort på en storhjulad enhjuling, thats basic....

MVH
Magnus

User avatar
speedfreek
Posts: 27
Joined: 29 Dec 2008 22:19
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by speedfreek » 19 Apr 2011 13:53

Enhjulingen fortsatte på Utbyvägen.

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Alex » 19 Apr 2011 16:45

Andyy wrote:
rallykalle wrote:Släppte fram en kille vid övergångsstället vid Östberga. Hejade, men mest för att han tackade för att jag stannade. Det cyklades på en Cinelli Mash och din kompis hade en röd stålram men hetsade på så jag inte han kolla ordentligt.
Det måste ha varit jag. Kommer dock inte ihåg att jag tackade, "tunnelseende"
Vi var fyra stycken idag, men var iallafall i dessa krokar. Hejhej. =)
kan även ha varit mig och adam du såg jag har en röd Soma och han en grå Mash. båda jonnar har tjurhorn med drop..

Post Reply