Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 23 May 2008 23:55

......................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:27, edited 1 time in total.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 24 May 2008 07:28

tågge wrote:alltså. är götgatsbacken så jättetuff? här på forumet så används den som referens väldigt ofta, antingen så är den måttet för hur lätt utväxling man behöver ha eller för hur skidkunnig man är på vägen ner.
frågan är med andra ord, är den jättelång och brant eller beror det på att många fixxis från forumet sällan lämnar södermalm?
Den där backen är en av Sveriges kortaste, egentligen inget att hänga i julgranen. Men den är hyfsat brant och ofta full med folk. Det i combo med min mjölksyretolerans gör den till en pina.
Cogs 'n Kegs

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 24 May 2008 08:23

Var det Bubblan eller hans look-a-like som kom glidande utanför Ringen, runt 8 tiden igår?

/STEFAN

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 24 May 2008 09:07

Stefan wrote:Tror jag såg Mr Fredos Peugeot stå och skräpa utanför Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan vid lunchtid idag... :D
Helt korrekt, har mitt extrakneg där... skräpa stämmer dessutom ganska bra eftersom jag hade fått punka fram... :/

Till motsats från den smäckra Vivalon utanför sushihaket på Linnégatan igår runt 20-tiden... mmmmmumma!!

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 24 May 2008 14:17

mr fredo wrote:
Stefan wrote:Tror jag såg Mr Fredos Peugeot stå och skräpa utanför Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan vid lunchtid idag... :D
Helt korrekt, har mitt extrakneg där... skräpa stämmer dessutom ganska bra eftersom jag hade fått punka fram... :/
Men idag såg det ut som punkteringen var lagad :lol:

/STEFAN

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 24 May 2008 16:00

scand wrote:
mr fredo wrote:
Stefan wrote:Tror jag såg Mr Fredos Peugeot stå och skräpa utanför Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan vid lunchtid idag... :D
Helt korrekt, har mitt extrakneg där... skräpa stämmer dessutom ganska bra eftersom jag hade fått punka fram... :/
Men idag såg det ut som punkteringen var lagad :lol:

/STEFAN
Ja, fick riktig smällpunka bak på onsdagen på väg ner för Jakobsbergsgatan efter att ha kört på tråd ett tag, en brud skrek högt för att hon blev så rädd :lol:
Fixade det samma dag och sen kom framhjulet på fredagen så då blev det läge att slänga på de lite slitstarkare contisulorna... kendadäcken var inte mycket att hänga i granen... dessutom stack det lite i ögonen på mig de två dagarna jag körde med svarta 28mm bak och svart-gula 23mm fram.

Brukar du passera Akademibokhandeln ofta?

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 24 May 2008 16:23

Såg en fin röd konverterad Monark idag med en till synas aningen förvirrad chaufför vid gamla torget i Uppsala idag. Någon här? Jag var själv utan cykel så jag vågade inte hälsa.

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 30 May 2008 08:14

spottade en röd och en gul fixed fastlåsta vid vägbygget på Götgatan igår kväll, sen spottade jag Adrian och hans fina blåa också på Götgatan, det var nån gång runt 00:30 tror jag.

/* kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 30 May 2008 09:56

Jag såg några stycken fixies utanför konsthögskolan i samband med deras utställning igår (29/5). Den som fastnade på minnet var ändå en konverterad röd Motobecane med en framgaffel i grå metallic. Nice ride!
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 03 Jun 2008 12:44

Tror jag såg Spindelben på sin Pake idag runt 0845 tiden. Vid gamla lugnetområdet.

Såg även en vit Spuik susa förbi mig ( jag stod och väntade ska tilläggas) vid samma ställe igår kväll kl 1815.

Som ni märker har jag inget bättre för mig att att stå och klocka cyklister :(

User avatar
vader
Posts: 87
Joined: 08 Jan 2008 09:26
Location: Sthlm

Post by vader » 03 Jun 2008 13:49

Jag knatade upp för Götgatsbacken (verkar vara den asfaltsstumpen som det mesta krestar kring på det här forumet) igår vid 16.45-tiden, samtidigt som någon knatade nerför med en rosa skapelse med gula detaljer (införskaffad på Oddnumber?).
Våra blickar möttes, jag fyrade av ett leende, men han såg mest förvånad och rädd ut.

Smile. And the wolrd will smile with you. Där ser man vad fel Ace of Base hade! :wink:

User avatar
spindelbenen
Posts: 151
Joined: 19 Dec 2007 21:23
Location: Hammarby

Post by spindelbenen » 03 Jun 2008 14:21

andy wrote:Tror jag såg Spindelben på sin Pake idag runt 0845 tiden. Vid gamla lugnetområdet.
Det kan nog stämma. Hade jag en snygg illgrön kruka på skallen? Tror inte att det finns så många Perkelähojar i Sthlm.

User avatar
seam
Posts: 16
Joined: 03 Jun 2008 13:15

Post by seam » 03 Jun 2008 14:38

Efter att ha kollat lite i Visa din cykel-tråden, så gissar jag att det var mikael_ jag cyklade bakom i bilträngseln på Stallgatan ner mot Nybrokajen i morse. En pepita-Crescent med vit sadel och vita Deep V. Stilig!

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 03 Jun 2008 15:12

spindelbenen wrote:
andy wrote:Tror jag såg Spindelben på sin Pake idag runt 0845 tiden. Vid gamla lugnetområdet.
Det kan nog stämma. Hade jag en snygg illgrön kruka på skallen? Tror inte att det finns så många Perkelähojar i Sthlm.
Tänkte jag inte på men du hade cykeldress :D

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Post by AndreasVH » 05 Jun 2008 10:09

Blå Monark med bockstyre och snygga hjul som stod fastlåst utanför Granit på Kungsgatan/Olofsgatan vid Konserthuset.

Du hade ett snyggt, litet Paul bromshandtag med någon form av stålomspunnet hölje till vajern som ledde ner till en jämrans snygg Campagnolobroms! 8)
Får man fråga var du fått tag på dessa stiliga prylar? Om det går att få tag på alltså...

Mvh,
Andreas :)
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 06 Jun 2008 14:19

AndreasVH wrote:Blå Monark med bockstyre och snygga hjul som stod fastlåst utanför Granit på Kungsgatan/Olofsgatan vid Konserthuset.

Du hade ett snyggt, litet Paul bromshandtag med någon form av stålomspunnet hölje till vajern som ledde ner till en jämrans snygg Campagnolobroms! 8)
Får man fråga var du fått tag på dessa stiliga prylar? Om det går att få tag på alltså...

Mvh,
Andreas :)
inte min hoj, men jag misstänker ett paul e-lever handtag, de är riktigt smutt, men ack så svåra att få tag på... kanske kan man få tag på de via pauls online shop http://store.paulcomp.com/elever.html, men vet inte om de skickar intl...

Image

User avatar
mikael_
Posts: 25
Joined: 13 May 2008 22:00
Location: Stockholm

Post by mikael_ » 07 Jun 2008 09:03

seam wrote:Efter att ha kollat lite i Visa din cykel-tråden, så gissar jag att det var mikael_ jag cyklade bakom i bilträngseln på Stallgatan ner mot Nybrokajen i morse. En pepita-Crescent med vit sadel och vita Deep V. Stilig!
Det kan stämma! Jag var på väg till KTH för att skriva tenta. Men dig såg jag inte... fast det kanske inte var så konstigt, jag har ju inga ögon i nacken. =)

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Pendeltåget.

Post by patrik » 07 Jun 2008 10:06

Efter att ha kollat lite i samma tråd så inser jag att det var Mikael_ jag träffade på pendeltåget och gick fram och pratade lite med..

Hoppas du inte kände dig påhoppad, men jag blev glad när jag såg en så snygg fixed. :)

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 07 Jun 2008 11:05

Igår vad jag i Sthlm och jag var besviken över att inte se en endaste fixie.

Däremot var jag i Köpenhamn förra helgen och där vimlade av det. Såg där bland annat en vit Cinelli som nog var bland det snyggaste jag sett, ångrar att jag inte fångade den på bild.

User avatar
mikael_
Posts: 25
Joined: 13 May 2008 22:00
Location: Stockholm

Re: Pendeltåget.

Post by mikael_ » 07 Jun 2008 11:41

patrik wrote:Efter att ha kollat lite i samma tråd så inser jag att det var Mikael_ jag träffade på pendeltåget och gick fram och pratade lite med..

Hoppas du inte kände dig påhoppad, men jag blev glad när jag såg en så snygg fixed. :)
Hehe, nej det är bara kul när folk är intresserade, det händer rätt ofta. :) Du var faktiskt inte den enda som var nyfiken, efter att du hoppat av vid centralen var det en äldre herre som kom fram och pratade med mig och var lite fascinerad.

Post Reply