Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 07 Sep 2009 21:20

gittan wrote:Kille med blått bockstyre på sin fixed (hann inte se mer av cykeln då en trafiksituation uppstod) stod o hängde vid Pildammsparkens norra entré nyss. Fast jag spottar fan fixiemän många gånger dagligen, skulle jag skriva här varje gång skulle jag få quit my dayjob.... KEWL!

Det var nog jag påväg till träning!

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by eodd » 08 Sep 2009 07:20

olebole wrote:
gittan wrote:Kille med blått bockstyre på sin fixed (hann inte se mer av cykeln då en trafiksituation uppstod) stod o hängde vid Pildammsparkens norra entré nyss. Fast jag spottar fan fixiemän många gånger dagligen, skulle jag skriva här varje gång skulle jag få quit my dayjob.... KEWL!

Det var nog jag påväg till träning!
Men jävlar vad många singel speeds som drar omkring och ser obekväma ut när man glider upp bredvid dem och stirrar i nedförbackarna, i väntan på att de skall avslöja sig själva genom att sluta trampa.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

gittan
Posts: 13
Joined: 13 Jul 2009 21:53
Location: Malmoe

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by gittan » 08 Sep 2009 08:21

eodd wrote:
Men jävlar vad många singel speeds som drar omkring och ser obekväma ut när man glider upp bredvid dem och stirrar i nedförbackarna, i väntan på att de skall avslöja sig själva genom att sluta trampa.
Eh hehe... that's me! Min ss försöker iofs inte alls se ut som en fixed, den är too cool for school, men vi glor lystet varje gång vi möter en av er.

Bra saker: 1. I Malmö finns kanske en enda nerförsbacke så jag ser ändå fräck ut för det mesta. 2. Jag är så oerhört mycket snabbare på min ss än på fixat, så det är snarare jag som drar om er, backar eller ej.

Men visst är ni hottare, oh so mycket hottare.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by limitedlizard » 08 Sep 2009 08:52

eodd wrote: Men jävlar vad många singel speeds som drar omkring och ser obekväma ut när man glider upp bredvid dem och stirrar i nedförbackarna, i väntan på att de skall avslöja sig själva genom att sluta trampa.
Haha jag cyklar runt på en ny militärcykel som jag lånar av jobbet (veckopendlar). Men jag väntar fortfarande på att stöta på en backe värd namnet ;)

Men Guuuud vad jag längtar hem till mina egna cyklar... :wink:

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 08 Sep 2009 12:19

gittan wrote:
eodd wrote:
Men jävlar vad många singel speeds som drar omkring och ser obekväma ut när man glider upp bredvid dem och stirrar i nedförbackarna, i väntan på att de skall avslöja sig själva genom att sluta trampa.
Eh hehe... that's me! Min ss försöker iofs inte alls se ut som en fixed, den är too cool for school, men vi glor lystet varje gång vi möter en av er.

Bra saker: 1. I Malmö finns kanske en enda nerförsbacke så jag ser ändå fräck ut för det mesta. 2. Jag är så oerhört mycket snabbare på min ss än på fixat, så det är snarare jag som drar om er, backar eller ej.

Men visst är ni hottare, oh so mycket hottare.
Vilken backe menar du?

gittan
Posts: 13
Joined: 13 Jul 2009 21:53
Location: Malmoe

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by gittan » 08 Sep 2009 14:26

snarkus wrote:
Vilken backe menar du?
Cykelbanan genom allén som korsar Kungsgatan, när den går ner under Föreningsgatan. T'exempel. Med malmömått mätt en oerhört spännande bit.

/Gittan - Jag stannar för hannar *hohoho*

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by eodd » 08 Sep 2009 14:40

gittan wrote:
snarkus wrote:
Vilken backe menar du?
Cykelbanan genom allén som korsar Kungsgatan, när den går ner under Föreningsgatan. T'exempel. Med malmömått mätt en oerhört spännande bit.

/Gittan - Jag stannar för hannar *hohoho*
Med malmö mått mätt så är det ett jävla berg. Finns lite bergiga partier längs med limhamnsvägen, för att inte snacka ute i fosie.

Såg förresten en brud med en blå (?) fixie häromdagen nere vid möllan. Hon ledde den men hälsade när jag svepte förbi på väg för att leverera ännu ett bud till någon av malmös företagare.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 08 Sep 2009 14:55

gittan wrote:Cykelbanan genom allén som korsar Kungsgatan, när den går ner under Föreningsgatan. T'exempel. Med malmömått mätt en oerhört spännande bit.
Ja, den är spännande inte minst för tack vare nivåskillnaden, men också tack vare den dåliga sikten när man kommer från andra hållet. Under Malmöfestivalen var den riktigt spännande... :)

Lysergide
Posts: 36
Joined: 16 Aug 2009 17:13

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Lysergide » 08 Sep 2009 16:57

Jag skådade idag på kungsgatan i höjd med hötorget en ljusgrön (självlysande?) brooklyn. Jag var nog den personen som stirrade lite väl mycket. Väldigt fin hojj. :D

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 08 Sep 2009 17:13

Lysergide wrote:Jag skådade idag på kungsgatan i höjd med hötorget en ljusgrön (självlysande?) brooklyn. Jag var nog den personen som stirrade lite väl mycket. Väldigt fin hojj. :D
Du har sett Luke. Jag skulle kalla den "gräddlime".

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Teodor » 08 Sep 2009 18:27

Om ni spottar han/hon som practical joke:ade på min cykel genom att smörja in fälgsidorna med matolja får ni gärna säga till ;) det var en otrevlig överraskning i brant backe och hög hastighet!

edit: en jädrans tur att man kör med fastnav!

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 08 Sep 2009 20:09

Teodor wrote:Om ni spottar han/hon som practical joke:ade på min cykel genom att smörja in fälgsidorna med matolja får ni gärna säga till ;) det var en otrevlig överraskning i brant backe och hög hastighet!

edit: en jädrans tur att man kör med fastnav!

Fan vilka sjuka människor.
Tackar
_Kakan

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by eodd » 09 Sep 2009 07:24

Teodor wrote:Om ni spottar han/hon som practical joke:ade på min cykel genom att smörja in fälgsidorna med matolja får ni gärna säga till ;) det var en otrevlig överraskning i brant backe och hög hastighet!

edit: en jädrans tur att man kör med fastnav!
Hur känner man igen honom/henne förutom att personen är hal som fan och lite glansig? :D
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Lelle
Posts: 113
Joined: 04 Jun 2008 14:27
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Lelle » 09 Sep 2009 10:09

Jaha Bubblan! Vad hade du för spännande på ryggen igår?

/Janne

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 09 Sep 2009 19:28

Lelle wrote:Jaha Bubblan! Vad hade du för spännande på ryggen igår?
Ett stycke Palt-prostituerad. Inget speciellt spännande. Trevligt att råkas på bron!
Cogs 'n Kegs

User avatar
jonis
Posts: 137
Joined: 15 Apr 2009 08:17
Location: Kungsholmen

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jonis » 09 Sep 2009 21:08

Såg min första fixed i Lund idag, en orange med kapat riserstyre utanför mitt hotell (planetstaden) idag.
adam akal adam

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 10 Sep 2009 08:35

spottade en fixie på Jihdes t-shirt på idol igår :?

Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Joha » 10 Sep 2009 09:34

chrobin wrote:spottade en fixie på Jihdes t-shirt på idol igår :?
Haha, tänkte på det jag med.

knege
Posts: 49
Joined: 25 Jan 2009 17:46
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by knege » 10 Sep 2009 16:21

Joha wrote:
chrobin wrote:spottade en fixie på Jihdes t-shirt på idol igår :?
Haha, tänkte på det jag med.
Jag har en sån tröja. Ett riktigt dilemma, tycker den är rätt go men efter detta är jag samtidigt lite sugen på att bränna den..

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Prince of the rodeo » 10 Sep 2009 16:57

Jävla käck kille den där jihde, bränn skiten..

Post Reply