Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by boon » 14 Aug 2009 14:40

ha ha, any time, det vet du...

;)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Håkan » 15 Aug 2009 03:03

Spottade Lukes cykel, riden av en tjej på Biblioteksgatan (antar att Luke var på Berns) :)
Detta hände vid 3-tiden. Jag var på väg hem från Solidaritet. 5-ställen är bäst!
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by AndreasVH » 15 Aug 2009 15:49

Spottade Sönke på Hamngatan högst upp vid Kulturhuset vid 2-rycket idag.
Du såg lite förvirrad ut. Hittade du den/det du sökte? :)
Pflanzgarten stole my virginity


User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jonas.F » 15 Aug 2009 18:16

hahaha fredde du har alltså färdiga date kit to go i frysen! Powerdating!
We are 138

Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Orwar » 15 Aug 2009 18:41

ap-ungen wrote:
ViktorK wrote:#1 Orange-röd med bullhorn styre, vid Ullevi runt halv 8 kanske? Föraren hade blå cykeltröja.

#2 Cyklandes påväg upp mot poseidon vid avenyn precis innan Bob Hund, så runt 21.25?

#3 Kollade på Bob Hund, röd-vit ram med fram och bakbroms, bockstyre. Runt 21.25-30

Alla i Göteborg.
#2 kan mycket väl varit jag. Bra musik Bob Hund bjöd på också. Hej på dig då 8)
#3 hade kunnat vara jag (minus det vita på ramen, dock vita fälgar), en hel drös med blandade fixie/ss-varianter där inne, och jag räknade till minst tre fastnavscyklar med släta pedaler, såg lite vådligt ut.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fredde » 15 Aug 2009 18:46

Jonas.F wrote:hahaha fredde du har alltså färdiga date kit to go i frysen! Powerdating!
Jupp! När hallonsodan åker fram är det nästan garanterat hångel! (:

/Fredde

p.s Kinderägg är också en bra date-assessoar (:

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sönke » 16 Aug 2009 08:36

AndreasVH wrote:Spottade Sönke på Hamngatan högst upp vid Kulturhuset vid 2-rycket idag.
Du såg lite förvirrad ut. Hittade du den/det du sökte? :)
Jodå jag hittade resten av gänget. Efter fyra veckor av total isolering i skogen så är Platan ganska skrämmande.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 19 Aug 2009 15:56

Spottade jp utan cykel idag, det kändes ovant :)

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 20 Aug 2009 15:12

Spottade någon jag inte kände igen på en svart fastnavshoj med limegröna deep-vs på Jägersrovägen ut mot Oxie. Han körde tillsammans med en tjej på kärringhoj, vid 18-tiden typ. Jag körde räser på väg ut till Bokskogen som uppvärmning till Onsdagsspurten.

Joel.
Posts: 16
Joined: 14 Aug 2009 19:39

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Joel. » 20 Aug 2009 17:18

Spottade en "snubba" på fixed idag på götgatan typ halv 5, åkandes från medis mot ringen med en tygväska på axeln och en mega-kedja runt midjan på en riktigt sweet cykel (svart) tyvärr såg jag den endast snett bakifrån för hon var sjukt snabb :roll:

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by scand » 20 Aug 2009 17:33

Joel. wrote:Spottade en "snubba" på fixed idag på götgatan typ halv 5, åkandes från medis mot ringen med en tygväska på axeln och en mega-kedja runt midjan på en riktigt sweet cykel (svart) tyvärr såg jag den endast snett bakifrån för hon var sjukt snabb :roll:
Det låter som fröken Smira på sin Brooklyn, mellan Medis och Ringen så är hon nog snabbast i stan! :shock:

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 20 Aug 2009 17:44

Min mor spottade "en Vivalo, Viiiivaaaaloo, vet du vad det är för något? Med rosa detaljer". I närheten av Sankteriksplan vid 1730-snåret.

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jonas.F » 20 Aug 2009 18:22

ArvidSvensson wrote:Min mor spottade "en Vivalo, Viiiivaaaaloo, vet du vad det är för något? Med rosa detaljer". I närheten av Sankteriksplan vid 1730-snåret.

Är han Snook snubben tror jag bestämt.

Har Rickard spelat upp när jag pratar i drunkalizern eller? (:
We are 138

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 20 Aug 2009 20:35

Spottade en riktigt grym fixie som höll på att monteras ihop inne på Haga cykel i Linköping.

Svart trackram, svart sadelstople, svart styre/stam med röd sadel, röda ourys, röda däck samt candyrött vevparti...såg mycket trevlig ut.

User avatar
denka__
Posts: 61
Joined: 06 Oct 2008 13:13
Location: Norrkoping

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by denka__ » 20 Aug 2009 20:55

Nomis wrote:Spottade en riktigt grym fixie som höll på att monteras ihop inne på Haga cykel i Linköping.
Svart trackram, svart sadelstople, svart styre/stam med röd sadel, röda ourys, röda däck samt candyrött vevparti...såg mycket trevlig ut.
Var det jeff som skulle ha den själv kanske?

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 20 Aug 2009 21:23

snarkus wrote:Spottade någon jag inte kände igen på en svart fastnavshoj med limegröna deep-vs på Jägersrovägen ut mot Oxie. Han körde tillsammans med en tjej på kärringhoj, vid 18-tiden typ. Jag körde räser på väg ut till Bokskogen som uppvärmning till Onsdagsspurten.
Haha, det var jag! Äntligen! :D Kärringhojen i fråga var sambons trekkingkittade cyclocross (Merida Cyclocross 4 med skärmar och pakethållare...)

Jag spottade en himla massa räsercyklister idag, bland annat en med Urban Cycles-jersey på Spånehusvägen vid 18-snåret.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 21 Aug 2009 09:55

pjocke wrote:
snarkus wrote:Spottade någon jag inte kände igen på en svart fastnavshoj med limegröna deep-vs på Jägersrovägen ut mot Oxie. Han körde tillsammans med en tjej på kärringhoj, vid 18-tiden typ. Jag körde räser på väg ut till Bokskogen som uppvärmning till Onsdagsspurten.
Haha, det var jag! Äntligen! :D Kärringhojen i fråga var sambons trekkingkittade cyclocross (Merida Cyclocross 4 med skärmar och pakethållare...)

Jag spottade en himla massa räsercyklister idag, bland annat en med Urban Cycles-jersey på Spånehusvägen vid 18-snåret.
Om det var vid 19-snåret (kom ihåg att jag spottade dig utåt Oxiehållet vid 18-snåret! :) ) så var det tåget ut mot Blomsterkiosken där samlingen till Onsdagsspurten äger rum.

Edit: Fast hoppsan, det skrev du visst igår och då var det ju torsdag!

knege
Posts: 49
Joined: 25 Jan 2009 17:46
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by knege » 21 Aug 2009 13:06

Spottade en kille på fixie med vit hjälm, blå jacka och shorts i Toltorpsdalen på väg till jobbet vid 06.30 i morse. Såg inte så mycket av cykeln eftersom jag låg rakt bakom, men den var grå med stänkskärmar och bockstyre. Tror inte jag sett dig innan och det var gött att se att du körde fixed, tycker nästan alltid att det visar sig vara SS när man spottar en okänd på något som ser trevligt ut.

Spottade också en Specialized Gangster (moddad Langster?) i min svale i Johanneberg igår kväll. Det betyder tre fixies i min trapp. Gött

Olle

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Gustav » 21 Aug 2009 13:16

Tråkigt att göra någon besviken för att man kör ss.
Image

Post Reply