Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Carl » 16 Mar 2011 15:06

(Var nära på att) träffa Greger Hagelin´s (WE) framdörr på sveavägen idag. Den slängdes ut som en blixt från klar himmel

Frans
Posts: 78
Joined: 05 Aug 2010 16:48
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Frans » 16 Mar 2011 21:36

oskarwallin wrote:
eccan wrote:
Oj, skoj! lila styre men på en vanlig crescent. Min andra cykel är däremot en peugeot, kusligt nog
Är det den svarta Peugeoten med blåa däck? Isf spottade vi varann på Mårtenstorget häromdagen!
Frans wrote:Jag cyklar fastnav 06.30 från korsningen vid mejeriet till Gunnesbo varje morgon och hem igen, ibland genom "city" vid fyra. Celeste Bianchi eller skogsgrön On*One.
Hojta och vinka!
Var det du som körde om mig vid rödljuset på Fjelievägen i eftermiddags? Isf vill jag bara påpeka att jag körde om dig igen i rondellen vid banken :P
Såg att du gjorde något fult vid rondellen (polishuset) och for förbi mig ner under järnvägen. Jag skulle precis dra förbi dig igen när du svängde höger där gatstenen började. Höll på att jaga efter dig bara för att men det var ju helt fel håll!
lite kul var det allt med lite jagande : )

jorgenkjellgren
Posts: 27
Joined: 23 Jul 2010 22:26

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jorgenkjellgren » 16 Mar 2011 22:56

Spottade en Vigorelli utanför espressohaket på St Göransgatan igår. Snygg hoj!

Rymdhåkan
Posts: 29
Joined: 02 May 2009 22:51
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Rymdhåkan » 16 Mar 2011 23:20

Stockholm/Nacka: Spottade en mörk gestalt på en slank fixie vid Storängens busshållplats. Såg inte vem det var eller var det var för cykel, han bara lägga märket till att du var "naken" där bak, så att säga. Du for in mot stan och jag ut mot Nacka. Detta var ca kl 2242. Halt och kallt, men lite trafik.

Edit: tyckte att du höjde handen till hälsning, hann inte gengälda den vilket gör mig ledsen

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fixen » 19 Mar 2011 21:38

Spottade en hel drös fixisar idag. En röd Miyata conerversion som
stod parkerad utanför Hemköp Stigbergstorget. Morsade på en snubbe med en grå footie som satt på Cafe Kultur och njöt av solen. Nån här som känner vid dem?

C.J.
Posts: 17
Joined: 10 Jun 2010 11:10
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by C.J. » 20 Mar 2011 09:50

Fixen wrote:Spottade en hel drös fixisar idag. En röd Miyata conerversion som
stod parkerad utanför Hemköp Stigbergstorget. Morsade på en snubbe med en grå footie som satt på Cafe Kultur och njöt av solen. Nån här som känner vid dem?
Jamen visst, det var this dude right here du hejjade på utanför Kultur. Åket var min pendlar-footie, baserad på en gammal Basso som jag tror på omvägar ursprungligen stammar från the one they call Boon här på forumet några säsonger sedan. Såg även den röda Miyatan + ett gäng andra igår.. Kul! (nu fattas bara lite gatusopning..)

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by eodd » 20 Mar 2011 09:56

Spottade en cyklist som stod och snackade i mobil i saxtoprsrondellen i går vid 16. En blå cykel, fixed eller ss det han jag inte se.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fixen » 20 Mar 2011 09:57

C.J. wrote:
Fixen wrote:Spottade en hel drös fixisar idag. En röd Miyata conerversion som
stod parkerad utanför Hemköp Stigbergstorget. Morsade på en snubbe med en grå footie som satt på Cafe Kultur och njöt av solen. Nån här som känner vid dem?
Jamen visst, det var this dude right here du hejjade på utanför Kultur. Åket var min pendlar-footie, baserad på en gammal Basso som jag tror på omvägar ursprungligen stammar från the one they call Boon här på forumet några säsonger sedan. Såg även den röda Miyatan + ett gäng andra igår.. Kul! (nu fattas bara lite gatusopning..)
Soft! Hej igen. Och ja, gatusopen verkar eftersatt i majornahood.

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by TJ Mackey » 20 Mar 2011 10:05

Fixen wrote:Spottade en hel drös fixisar idag. En röd Miyata conerversion som
stod parkerad utanför Hemköp Stigbergstorget. Morsade på en snubbe med en grå footie som satt på Cafe Kultur och njöt av solen. Nån här som känner vid dem?
Den röda Miyatan brukar man se utanför Hemköp. Ständigt välputsad, tror att han heter Olle. Inte medlem här?

phobie
Posts: 112
Joined: 01 Feb 2008 19:45
Location: Göteborg / Sannegårdshamnen

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by phobie » 20 Mar 2011 13:41

Såg en röd fixed / ss samt dess ryttare vid resturang nemo igår kväll. (Eriksberg- Göteborg)

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fixen » 20 Mar 2011 17:07

TJ Mackey wrote:
Fixen wrote:Spottade en hel drös fixisar idag. En röd Miyata conerversion som
stod parkerad utanför Hemköp Stigbergstorget. Morsade på en snubbe med en grå footie som satt på Cafe Kultur och njöt av solen. Nån här som känner vid dem?
Den röda Miyatan brukar man se utanför Hemköp. Ständigt välputsad, tror att han heter Olle. Inte medlem här?
Den var fin som snus. Ska vaxa upp min och putsa på tills solen tittar fram igen.

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Wooria » 21 Mar 2011 13:40

Såg 3 fixies igår och en växlad, en på väg mot dammfri från kronborgsvägen ( hälsade ) dom 2 andra och den växlade vid P-Huset Anna, röd med bull horn, vit med bockat, växlad såg jag inte så bra men skulle chansa på en vit :)
Extreme music for extreme people!

Ahlmark
Posts: 7
Joined: 25 Oct 2010 21:59

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Ahlmark » 21 Mar 2011 16:21

Spottade ett snabbt bud på en svart fixie imorse (10.00) vid Lilla torget i gbg. tror det var en Visp med bulhorn! någon? Såg fint ut!

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by TJ Mackey » 21 Mar 2011 16:27

Ahlmark wrote:Spottade ett snabbt bud på en svart fixie imorse (10.00) vid Lilla torget i gbg. tror det var en Visp med bulhorn! någon? Såg fint ut!
Låter som livsfarlig ledning. Mötte honom i slottsskogen igår. Tränade troligtvis, med tanke på tempo och klädval.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 22 Mar 2011 09:42

Många fixies/singles på väg till jobbet idag. Hej på er allihopa!

User avatar
Jon_S
Posts: 133
Joined: 22 Apr 2010 14:43
Location: Karlstad
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jon_S » 22 Mar 2011 12:54

Spottade en svart Dolan för ca en timme sedan utanför Happy Kitchen i Karlstad, såg riktigt snabb ut. Någon här inne? Hann inte säga hej då man inte är beredd att bli omkörd av fixies i Karlstad.
SOLAFIX

BLB

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 22 Mar 2011 20:36

Såg ett par på varsin fixie på Roslagsgatan för en dryg timme sedan. Kul att se att det finns fler i området nu när jag ska flytta dit!

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by scand » 23 Mar 2011 08:27

Arvid på det vanliga stället.

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by atomlab » 23 Mar 2011 10:36

Full aktivitet runt gullmars idag!

En trixie med lila nav, ljus blå ram med ganska så bred riser.
Snabb mattgrå och skitig fix.
"hipster" fix med mycket orange och ljus(grå?) ram
Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 23 Mar 2011 19:29

scand wrote:Arvid på det vanliga stället.
Scand på samma ställe idag igen. :)

Post Reply