Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by frank.h » 19 Dec 2010 11:37

Spottade "Backspinsimo" på Östgötagatan i gårdagens (lördag) snörusk.
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Batman » 19 Dec 2010 11:48

Otto wrote:
Sen har jag sett sjuhelvetes många bud. Men dom är ju mer maskerade än AFA, så det är svårt att se vem som är vem.
Haha. Förra året blev jag kallad just det, AFA JÄVEL! upprepade gånger av en arg farbror...
WarHeadCouriers

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 19 Dec 2010 15:53

frank.h wrote:Spottade "Backspinsimo" på Östgötagatan i gårdagens (lördag) snörusk.
Jag med, fast på Götgatsbacken.

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by backspinsimo » 20 Dec 2010 08:32

Stämmer! Levererade Mission Workshop ryggsäckar till båda Addnature så nu finns de där om man vill se dem! jag spottar också en massa folk men jag vet inte vad ni heter, t ex en kille med gul jacka o svart fixie som hälsade på Hornsgatan i fredags (då jag var på väg till Pedalogerna för att leverera Paul Components chain keeper ....) nån som känner igen sig?
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by frank.h » 20 Dec 2010 13:22

backspinsimo wrote:Stämmer! Levererade Mission Workshop ryggsäckar till båda Addnature så nu finns de där om man vill se dem! jag spottar också en massa folk men jag vet inte vad ni heter, t ex en kille med gul jacka o svart fixie som hälsade på Hornsgatan i fredags (då jag var på väg till Pedalogerna för att leverera Paul Components chain keeper ....) nån som känner igen sig?
Nope, blå jacka och Ikea kasse med hjulpar i. Korsningen östgötagatan / Kocksgatan. Ser dig titt som tätt. Ska hojta till nästa gång!
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by backspinsimo » 20 Dec 2010 23:17

ja det tycker jag!! jag spottade Axel i Götbacken (vi hälsade) och några ryska posten killar och sen gul jackan igen som hälsade. Kul att se så många fast idag var det ganska ok bättre än i helgen!
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

Doug
Posts: 199
Joined: 25 Aug 2009 21:23
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Doug » 21 Dec 2010 16:12

spottade en budboy i modden idag, såg kämpigt ut! bra jobbat! svårt att ta sig fram i det katastrofdrabbade malmö nuförtiden...

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 21 Dec 2010 17:06

Doug wrote:spottade en budboy i modden idag, såg kämpigt ut! bra jobbat! svårt att ta sig fram i det katastrofdrabbade malmö nuförtiden...
Det är väl bara att ta Citytunneln? Eller? :wink:

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 21 Dec 2010 17:33

snarkus wrote:Det är väl bara att ta Citytunneln? Eller? :wink:
Jag provåkte i fredags. En timme och en kvart från Triangeln till Lund. De får nog försöka igen...

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Viggen » 21 Dec 2010 18:55

pjocke wrote:
snarkus wrote:Det är väl bara att ta Citytunneln? Eller? :wink:
Jag provåkte i fredags. En timme och en kvart från Triangeln till Lund. De får nog försöka igen...
+1.

Dock bra kaffe på Ariman pga försening!


User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 10 Jan 2011 10:24

Mötte fredde vid slussen imorse. Det var inte läge att släppa styret och hejfemma. Snorhalt. Var du lite sen till jobbet i morse? Vi brukar ju ses vid gamla stans T-bana ;)

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 10 Jan 2011 11:06

Spottade asfalt på Götgatan! Det var nästan som sommar! :D

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fredde » 10 Jan 2011 15:15

ArvidSvensson wrote:Mötte fredde vid slussen imorse. Det var inte läge att släppa styret och hejfemma. Snorhalt. Var du lite sen till jobbet i morse? Vi brukar ju ses vid gamla stans T-bana ;)
Nää jag tyckte jag var rätt tidig så jag blev lite snopen att möta dej så långt upp! :)

Ja det var slirigt som fan idag, man får passa så det inte blir en face-five istället! :D

/Fredde

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Viggen » 10 Jan 2011 15:51

Fredde wrote:
ArvidSvensson wrote:Mötte fredde vid slussen imorse. Det var inte läge att släppa styret och hejfemma. Snorhalt. Var du lite sen till jobbet i morse? Vi brukar ju ses vid gamla stans T-bana ;)
Nää jag tyckte jag var rätt tidig så jag blev lite snopen att möta dej så långt upp! :)

Ja det var slirigt som fan idag, man får passa så det inte blir en face-five istället! :D

/Fredde
Alltså det vi i söder kallar för en dansk-skalle eller? ;)

Spottade lite fina Pistarder med koklockor och tamburiner som vi fått till låns av KCR-Anton när vi stod och skrek på lite cykelcross-tävlande i Lund igår, ingen ur våra egna led ställe upp men när KCR/Gbg kommer ner och kör får vi ställa upp som hejarklack. Det var ruskigt trevligt det där! Lagom sugen man blev på att få klart Yeti:n..

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 13 Jan 2011 13:45

Såg ett cykelbud igår som vid korsningen Sveavägen/Odengatan lite lugnt och stilla cyklade förbi en polisbil, mot rött ljus och sedan cyklade vidare över ett övergångsställe...gangster!

Längre ned på Sveavägen, vid Rådmansgatan, stod sedan en budcykel parkerad...vit med patina och massa klibbor. Tror det var Batmans men är inte säker.

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jp » 13 Jan 2011 15:56

klasolsson wrote:och sedan cyklade vidare över ett övergångsställe...gangster!
.
Det är faktiskt fullt tillåtet att cykla över övergångställen även i gångriktiningen så länge man inte fortsätter upp på trottoaren läste jag i en intervju med någon trafiksnubbe..
Image

User avatar
Bjoerling
Posts: 142
Joined: 29 Aug 2010 22:13
Location: Lund

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bjoerling » 22 Jan 2011 16:56

Spottade en snubbe på en Bianchi Pista utanför triangeln i Malmö vid 12-tiden idag. Stod en riktigt tjusig Sson med trackdrops och brookssadel utanför BK på Gustav Adolfs torg ett tag senare samt en fin röd konversion utanför Weekday. Härligt att se lite hojar igen!
-Lundacyklisterna

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 27 Jan 2011 14:57

Spottade både Carl och frank
Dock ingen av dom på cykel

Carl gav mig pengar, jag gav han styre.
Jag gav frank (samma) pengar, han gav mig styre...

Forum ekonomi :p
Tackar
_Kakan

User avatar
Racer_X
Posts: 66
Joined: 09 Nov 2010 11:59
Location: Norrtälje

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Racer_X » 27 Jan 2011 15:22

^Daytrading på hög nivå :D
/Thomas
I feel the need. The need for speed.

Post Reply