Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 21 Oct 2010 08:52

Syns väl ganska tydligt att den är låst ändå?

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Busken » 21 Oct 2010 15:32

eodd wrote:
pjocke wrote:
klas wrote:möllevången

[img]svart/vit[/img]
Är inte det Budboys-Mickes cykel? Inte undra på att de försvinner gång efter annan...
Den ser olåst ut? då måste det vara micke, finns ingen i hela världen som får sin cykel stulen tre gånger och ändå fortsätter tro på människan godhet. Det har med hans frireligiösa förflutna att göra förstår ni......
Men vafan! Spöa hjonet! Om det frireligiösa inte har försvunnit när man lämnat kyrkan så återstår det bara en lösning: bögstryk!

Jag såg Michael Rasmussen på ströget här om dagen, hans fru kom fram och frågade efter en adress. Michael själv vågade nog inte...

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Lukas » 21 Oct 2010 19:07

Busken wrote:
eodd wrote:
pjocke wrote:
klas wrote:möllevången

[img]svart/vit[/img]
Är inte det Budboys-Mickes cykel? Inte undra på att de försvinner gång efter annan...
Den ser olåst ut? då måste det vara micke, finns ingen i hela världen som får sin cykel stulen tre gånger och ändå fortsätter tro på människan godhet. Det har med hans frireligiösa förflutna att göra förstår ni......
Men vafan! Spöa hjonet! Om det frireligiösa inte har försvunnit när man lämnat kyrkan så återstår det bara en lösning: bögstryk!

Jag såg Michael Rasmussen på ströget här om dagen, hans fru kom fram och frågade efter en adress. Michael själv vågade nog inte...
Han kanske skulle till ett ställe där dom inte utförde dopingkontroller?

Jag såg Lang på Karaten igår vid 17.30-hugget. Bara några meter från den jobbiga cykelrondellen på Kungsgatan. Övergick mitt förstånd att det kunde gå så snabbt så nära den helveteskarusellen.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 21 Oct 2010 19:48

Lukas wrote:Bara några meter från den jobbiga cykelrondellen på Kungsgatan. Övergick mitt förstånd att det kunde gå så snabbt så nära den helveteskarusellen.
Angående "helveteskarusellen":
Fina: Jag har en fortsättningsfråga på Masens fråga angående cykelkorsningen vid Kaptensgatan/Kungsgatan. Även om ni säger att det inte är en rondell, så råder det detta till trots stor förvirring, varpå några skyltar eller annan information om HUR man ska passera hade varit önskvärt, och borde varit lika självklart som i en bilkorsning.
Leif Jönsson: Det just osäkerheten som gör att det inte händer fler olyckor.
Från Sydsvenskan chattar med någon gubbe om att cykla i Malme.

W T F !

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Busken » 21 Oct 2010 21:26

snarkus wrote:
Lukas wrote:Bara några meter från den jobbiga cykelrondellen på Kungsgatan. Övergick mitt förstånd att det kunde gå så snabbt så nära den helveteskarusellen.
Angående "helveteskarusellen":
Fina: Jag har en fortsättningsfråga på Masens fråga angående cykelkorsningen vid Kaptensgatan/Kungsgatan. Även om ni säger att det inte är en rondell, så råder det detta till trots stor förvirring, varpå några skyltar eller annan information om HUR man ska passera hade varit önskvärt, och borde varit lika självklart som i en bilkorsning.
Leif Jönsson: Det just osäkerheten som gör att det inte händer fler olyckor.
Från Sydsvenskan chattar med någon gubbe om att cykla i Malme.

W T F !
Jag såg ett program om sånt där på tv för ett tag sedan. Det har gjorts en massa försök med den modellen i Europa och det visar sig att osäkerhet bland trafikanter ökar säkerheten i trafiken. Alltså, när man blandar cyklar och bilar och gångtrafikanter. Det gör att man blir uppmärksam och ser sig om, billister som cyklister som gångtrafikanter. Det är ju tvärt emot Köpenhamnsmodellen kan man säga. Men här kör ju folk som idioter också...

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Martin Lang » 21 Oct 2010 21:59

Lukas wrote:
Busken wrote:
eodd wrote:
pjocke wrote:
klas wrote:möllevången

[img]svart/vit[/img]
Är inte det Budboys-Mickes cykel? Inte undra på att de försvinner gång efter annan...
Den ser olåst ut? då måste det vara micke, finns ingen i hela världen som får sin cykel stulen tre gånger och ändå fortsätter tro på människan godhet. Det har med hans frireligiösa förflutna att göra förstår ni......
Men vafan! Spöa hjonet! Om det frireligiösa inte har försvunnit när man lämnat kyrkan så återstår det bara en lösning: bögstryk!

Jag såg Michael Rasmussen på ströget här om dagen, hans fru kom fram och frågade efter en adress. Michael själv vågade nog inte...
Han kanske skulle till ett ställe där dom inte utförde dopingkontroller?

Jag såg Lang på Karaten igår vid 17.30-hugget. Bara några meter från den jobbiga cykelrondellen på Kungsgatan. Övergick mitt förstånd att det kunde gå så snabbt så nära den helveteskarusellen.
Tyckte den ser väldigt låst ut. ABUS låst för att vara mer exakt!?

Det gjorde du rätt i. Jag var på väg till en AW där av farten! ;)
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 23 Oct 2010 11:33

Spottade Vivan a.k.a Jons Vivalo utanför filmstaden igår vid 17.30-tiden. Första man sett av Jon på länge!
Förhoppningsvis stöter man även på ägaren ngn gång! :)

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by gerry » 24 Oct 2010 16:19

Såg tre killar med cyklar utanför Carmen på söder i går kväll, 2 vita och en lila/rosa. Såg väldigt fina ut. Vet inte vilka killarna var men jag tror att jag har köpt ett bockstyre av en av dem för några år sedan :)

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Flazzh » 24 Oct 2010 19:59

Såg den fina röda glittriga Anchorn utanför Papercut igår. Var till och med inne, men visste fan inte vem som var ägare annars hade jag hälsat!

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 25 Oct 2010 07:00

Spottade en dam på en Viner-conversion igår vid Kristineberg. Vi var på samma lägenhetsvisning, någon som hänger här?

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 27 Oct 2010 18:02

Spottade Lukas i min hall när han var här och hämtade Sugino 75-vevpartiet och ett par däck. Mycket stilig ung herre med andan i halsen.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Andye » 27 Oct 2010 21:02

Var osäker på om jag såg rätt men när jag hade lämnat Naturkompaniet med min kasse så insåg att jag precis hade blivit expiderad av en vääääldigt trött Kakan.
Ryck upp dig mannen så farligt är det inte att stå i butik. ;)
--------->>><<<<--------------

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Lukas » 27 Oct 2010 21:45

pjocke wrote:Spottade Lukas i min hall när han var här och hämtade Sugino 75-vevpartiet och ett par däck. Mycket stilig ung herre med andan i halsen.
Jag visste att någon skulle se mig! Nästa gång ska jag vara mindre jagad, Jocke.

Jag spottade och fick till och med ett snack med eodd, aka Budboys-Marcus, på morgonkvisten idag. Och ikväll vid 20.30-tiden såg jag något utanför 1000 och 2 som såg ut som hans Subrosa, men det var fel färg på fälgarna. Eller?

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by frank.h » 29 Oct 2010 11:35

Spottade en herre från forumet med sin turkosa Bianchi fixie på pendeln mot centralen idag. Minns tyvärr inte vad han heter. Men cykeln var grande fin!
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
mantono
Posts: 118
Joined: 06 May 2009 15:18
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by mantono » 30 Oct 2010 13:03

Spottade Lelle utanför mitt fönster för en minut sedan när han cyklade förbi. Gav upphov till ett väldigt cykelsug.

User avatar
j galland
Posts: 433
Joined: 05 Jan 2008 18:41
Location: Årsta Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by j galland » 30 Oct 2010 14:40

Spottade Bubblans hårda Cannondale vid Gullmarsplan för en stund sen.
Grym hoj!

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by måns » 30 Oct 2010 15:41

Dags idag att kolla in Bianchi-spektaklet och spottade där en fantastiskt fin RIH som jag inte vet vem som äger, samt senare Andreas D2 pista som även den är ruggigt badass..

Snacka bra posörläge där utanför om man vill showoffa lite. :)

User avatar
fixielense
Posts: 57
Joined: 17 May 2010 01:43
Location: göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fixielense » 30 Oct 2010 20:03

Flazzh wrote:Såg den fina röda glittriga Anchorn utanför Papercut igår. Var till och med inne, men visste fan inte vem som var ägare annars hade jag hälsat!
låter som klas.

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Flazzh » 30 Oct 2010 21:27

Det var det säkert!

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by AndreasVH » 30 Oct 2010 21:41

måns wrote:Dags idag att kolla in Bianchi-spektaklet...
Hade du stickad mössa lagom långt nerdragen? Tyckte att det var dig jag såg, men var inte säker... :)
Pflanzgarten stole my virginity

Post Reply