Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 22 Sep 2010 22:01

Något tips till en som gärna skulle vilja kunna? Har läst att man ska träna på att cykla sakta sakta i en så snäv cirkel man kan... Men vart ska man göra det utan att skämmas... :mrgreen:

Morgonrusningen till jobbet lämpar sig inte heller så värst bra för denna typen av träning.

Höll på och tränade lite i lägenheten men det gick väl sådär haha :roll:

pettermagnus
Posts: 205
Joined: 05 Oct 2009 09:24
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pettermagnus » 23 Sep 2010 05:49

Var laglydig, alltså stanna när det är rött och satsa på att trackstanda tills det blir grönt. Klart att du misslyckas några gånger, men på några dagar ska man ju kunna bli hyfsat säker på det (beror såklart på hur många rödlysen man fastnar i per dag)

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by boon » 23 Sep 2010 08:22

Eller så skiter man i att stanna ;)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by rallykalle » 23 Sep 2010 10:57

Såg en snubbe på en vit jonne, helt utan dekaler och riserstyre i höjd med bussgaraget vid midsommarkransen/asppudden ca 08:57 i morse. Åkte i den långa svagt lutande baken upp mot shellmacken. Någon här? Jag hejade inte då jag satt i en röd peugeot och slirade på kopplingen.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by perp » 23 Sep 2010 15:27

rallykalle wrote:Såg en snubbe på en vit jonne, helt utan dekaler och riserstyre i höjd med bussgaraget vid midsommarkransen/asppudden ca 08:57 i morse. Åkte i den långa svagt lutande baken upp mot shellmacken. Någon här? Jag hejade inte då jag satt i en röd peugeot och slirade på kopplingen.
de där fransmännen och deras standarder, vem har väl hört talas om en koppling på en röd cykel :D

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jonis! » 23 Sep 2010 16:56

Såg två till jag inte sett förut idag i linköping, en svart scrambler liknande historia med orangefälgar utan för kårallen och sen var det någon som parkerade en vit/röd/blå sak med bullhorns utanför vallavägen 10. Några här? vem är ni?
sökes: nervex bangaffel.

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by scand » 23 Sep 2010 17:11

Morsade på Arvid vid Slussen idag.

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 24 Sep 2010 08:11

Spottade en blå VISP komma ut från Folkungagatan och svängde vänster ner på Götgatan - på trottoaren, vid ca 08:50.

Den blåa VISPen såg mycket finare ut än på bilderna på eBay, en mycket klar och fin blå färg mot den lite mer urvattnade blå som syns på bilder. Fin.

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by vigorelli » 24 Sep 2010 08:36

Jonis! wrote:Såg två till jag inte sett förut idag i linköping, en svart scrambler liknande historia med orangefälgar utan för kårallen och sen var det någon som parkerade en vit/röd/blå sak med bullhorns utanför vallavägen 10. Några här? vem är ni?
var det inte en eightinch med de orangea fälgarna? det vet jag vem det är. tror han är här.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 24 Sep 2010 08:43

vigorelli wrote:
Jonis! wrote:Såg två till jag inte sett förut idag i linköping, en svart scrambler liknande historia med orangefälgar utan för kårallen och sen var det någon som parkerade en vit/röd/blå sak med bullhorns utanför vallavägen 10. Några här? vem är ni?
var det inte en eightinch med de orangea fälgarna? det vet jag vem det är. tror han är här.
Scrambler=eighthinch

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 24 Sep 2010 09:12

scand wrote:Morsade på Arvid vid Slussen idag.
Ja, vi brukar ju ses någonstans mellan munkbron och slussen när vi ses på vägen hem. Det är lustigt att rutinerna är så pass lika. På rosenlundsgatan måste jag väja för samma snubbe till fots nästan varje morgon. Vi känner inte varandra alls men vi har börjar morsa på varandra med ett glatt leende.

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 24 Sep 2010 09:48

+1 på Arvid och hans hemliga vän.

jag förstår inte hur ni kan se varandra så ofta allihopa. jag ser typ ingen, jobbar iofs hela tiden och är halvt blind men men.
Tackar
_Kakan

User avatar
Kristian
Posts: 176
Joined: 05 Sep 2010 20:21
Location: Malmø 214

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Kristian » 24 Sep 2010 11:44

pjocke wrote:Fin film!

Spottade en svart/vit Felt igår utanför Hemmakväll. Inte Budboysmickes.
Det var nog jag? Du vet, Ben & Jerrys för 35 spänn.

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by vigorelli » 24 Sep 2010 15:08

olebole wrote:
vigorelli wrote:
Jonis! wrote:Såg två till jag inte sett förut idag i linköping, en svart scrambler liknande historia med orangefälgar utan för kårallen och sen var det någon som parkerade en vit/röd/blå sak med bullhorns utanför vallavägen 10. Några här? vem är ni?
var det inte en eightinch med de orangea fälgarna? det vet jag vem det är. tror han är här.
Scrambler=eighthinch
Ops. märks att man varit fattig den senaste tiden och inte kunnat kolla på nya grejer.
pinsamt.

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 24 Sep 2010 15:50

Blev spottad av tre tomtar som satt på Jimmys Steakhouse vid Tjärhovsplan. Själv stod jag och begrundade nån konstig växt grunka.

Sen spottade jag en Damp hoj fastlåst på Kungsgatan typ vid Panduro

Och sist spottade jag Batman på Götgatan

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by perp » 24 Sep 2010 16:35

chrobin wrote:Blev spottad av tre tomtar som satt på Jimmys Steakhouse vid Tjärhovsplan. Själv stod jag och begrundade nån konstig växt grunka.

Sen spottade jag en Damp hoj fastlåst på Kungsgatan typ vid Panduro

Och sist spottade jag Batman på Götgatan
du har väl inte tid att spotta folk, ner i verkstaden och plasta nu, jag vill se nybygget :D

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Andye » 24 Sep 2010 16:45

chrobin wrote:Blev spottad av tre tomtar som satt på Jimmys Steakhouse vid Tjärhovsplan. Själv stod jag och begrundade nån konstig växt grunka.

Sen spottade jag en Damp hoj fastlåst på Kungsgatan typ vid Panduro

Och sist spottade jag Batman på Götgatan
Tomtar?!?! Fnys! ;)

Spottade Mäster rambyggare Chrobin ståendes i en blomstermockafjänginstallation när vi tomtar satt på Jimmies och åt lunch.
--------->>><<<<--------------

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 24 Sep 2010 17:15

Såg precis 2 jonnar vid götgatsbacken/hornsgatan som stod och blockerade för folk som skulle vidare på hornsgatan :mrgreen:

En vit och en silverfärgad historia. Trodde den vita var Sson först men när jag kom närmare såg det ut som något annat... Någon här? Vid ca 18:00.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 24 Sep 2010 18:52

Spottade Axeledge på en riktigt smaskig visp utanför Nellborgs Lkpg..

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by geschwindten » 24 Sep 2010 19:50

Jag såg Batman bomba nerför hamngatan häromdan det såg coolt ut.
Sen har jag sett Anders Gustavsson köra bullit-åk på samma ställe!

Snygga vader boys, det märks att ni håller igång!

Post Reply