Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 16 Sep 2010 22:41

Framför allt så verkar det vara som Mr. bubbles är på stan jämt. har han inte något hem ??

jag spotar folk lite då och då. men antingen så glor jag på cykeln och hinner inte hälsa eller så ser jag inte ägaren utan bara cykeln.
Ser ni mig säg hej. jag är långsam och halvt blind
Tackar
_Kakan

chrillan
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2009 14:22
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrillan » 16 Sep 2010 23:15

Såg en svart/grå Fuji Classic parkerad utanför IMER, Malmö Högskola idag. Den hade galet slitet bakdäck!

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 17 Sep 2010 06:20

Bubblan wrote: Man kan ju nästan tro att det enda jag gör är att cykla Götgatan fram och tillbaka. Hej Klas! Var det du som bröt (på en Nelson?) som en galning upp för Götgatan vid 23-tiden? Jag trodde att du(?) skulle få en hjärtattack. Om det var du, nästa gång så säger du hej så gör vi sällskap upp för den där förbannade backen och köper varsin biskvi på toppen.
Hej! Nej, det var inte jag. Jag gick till fots utan cykel på väg mot Skanstull. Nästa gång lovar jag att ha cykel!
ollek wrote: Kul att du kommit upp till storstaden, då kanske du får se din gamla cykel rulla runt någon gång snart!
Det hoppas jag!

oskarc
Posts: 66
Joined: 17 Aug 2009 21:54
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarc » 17 Sep 2010 08:45

Såg en svart/grå Fuji Classic parkerad utanför IMER, Malmö Högskola idag. Den hade galet slitet bakdäck!
Den är min. Roligt att du skriver det just igår, samma dag på hemvägen smällde däcket nämligen!
Skrämde livet ur två framförvarande cyklister jag var på väg om.
Helcool som man är försökte man se helt oberörd ut, ansiktsuttrycket var nog dock snarare skrämd hare som sakta förvreds till halvtrött sköldpadda när det gick upp för mig att jag måste gå hem.

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 17 Sep 2010 15:29

oskarc wrote:
Såg en svart/grå Fuji Classic parkerad utanför IMER, Malmö Högskola idag. Den hade galet slitet bakdäck!
Den är min. Roligt att du skriver det just igår, samma dag på hemvägen smällde däcket nämligen!
Skrämde livet ur två framförvarande cyklister jag var på väg om.
Helcool som man är försökte man se helt oberörd ut, ansiktsuttrycket var nog dock snarare skrämd hare som sakta förvreds till halvtrött sköldpadda när det gick upp för mig att jag måste gå hem.

+ 1
"Skidda bör man, annars dör man"

Jocke HBG
Posts: 67
Joined: 23 Mar 2010 16:08
Location: HBG->Malmö->Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jocke HBG » 18 Sep 2010 12:51

Mötte en mörk cykel med rött framhjul i ösregnet vid kårhuskorsningen på LTH i fredags vid lunchtid. Det ösregnade intensivt så jag var fullt upptagen med att se blött aggresiv ut för att kunna studera hojjen mer ingående. Nån som känner igen sig? Jag satt på en ljsugrön stålis med gult bullhorn

chrillan
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2009 14:22
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrillan » 18 Sep 2010 13:13

oskarc wrote:
Såg en svart/grå Fuji Classic parkerad utanför IMER, Malmö Högskola idag. Den hade galet slitet bakdäck!
Den är min. Roligt att du skriver det just igår, samma dag på hemvägen smällde däcket nämligen!
Skrämde livet ur två framförvarande cyklister jag var på väg om.
Helcool som man är försökte man se helt oberörd ut, ansiktsuttrycket var nog dock snarare skrämd hare som sakta förvreds till halvtrött sköldpadda när det gick upp för mig att jag måste gå hem.
Haha! Ja, det såg farligt nära ut!

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 18 Sep 2010 15:19

Jocke HBG wrote:Mötte en mörk cykel med rött framhjul i ösregnet vid kårhuskorsningen på LTH i fredags vid lunchtid. Det ösregnade intensivt så jag var fullt upptagen med att se blött aggresiv ut för att kunna studera hojjen mer ingående. Nån som känner igen sig? Jag satt på en ljsugrön stålis med gult bullhorn
kunde ha varit jag. Jag har en svart eightinch scrambler med rött framdäck och röd styrlinda på mitt bullhorn. Men befann mig inte i stan i fredags.

sugen på en onsdagsrunda snart ?
"Skidda bör man, annars dör man"

xoel
Posts: 33
Joined: 08 Jul 2010 21:54

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by xoel » 18 Sep 2010 15:54

Spottade ett helt gäng cyklar utanför Gyllene Prag i torsdags, gissar att torsdagsrundan slutade där? Sen spottade jag en ljusblå kona(?) med vit styrlinda och orangea hjul vid Ullevi i fredags, snabb jävel!

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 18 Sep 2010 17:38

Jag såg en svart GT och en silvrig något annat med typ lila fälgar utanför Konsum för en stund sedan. GT:n var snygg.

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Patch » 20 Sep 2010 22:15

Den gråa var Georgs hoj, den svarta tillhör jocke tror jag. Inte säker vem som fick dans ram.
Image

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 21 Sep 2010 08:15

Patch wrote:Den gråa var Georgs hoj, den svarta tillhör jocke tror jag. Inte säker vem som fick dans ram.
Chrille har ju också en GT, min gamla. Med Svarta H+son-hjul

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 21 Sep 2010 14:10

Spottade den här vid Telefonplan.

Image

xtedx
Posts: 47
Joined: 28 Jun 2010 02:03
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by xtedx » 21 Sep 2010 17:09

chrobin wrote:Spottade den här vid Telefonplan.

[img]purple[/img]
Är det utanför klättercentret? Där står det typ alltid ett halvt dussin fix/ss. (:
xVx

User avatar
fixielense
Posts: 57
Joined: 17 May 2010 01:43
Location: göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fixielense » 21 Sep 2010 22:07

jag hälsade och cyklade ett varv runt en trevlig trackstandande cyklist utanför stars n bars på järntorget idag, han hälsade tillbaks och halvtrillade in i en lyktstolpe.

hej igen om du läser här ;)

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Martin Lang » 22 Sep 2010 17:23

Spottade en kille på en stålhingst i Åkarp idag. Bianchi grön & nitto styre. Han inte se så mycket mer. Jag satt i skåpbil med min hings där bak.

Sen spottar jag Joel, cyklaförbi i bakgrunden när jag pratar med Douglas i facetime samtal. Så framtid så kul! :D
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 22 Sep 2010 17:43

Martin Lang wrote:Sen spottar jag Joel, cyklaförbi i bakgrunden när jag pratar med Douglas i facetime samtal. Så framtid så kul! :D
Hahaha, så jäääävla IT.

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 22 Sep 2010 17:52

Såg precis en svart Affinity lo-pro parkerad utanför Råsunda.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Håkan » 22 Sep 2010 20:51

Spottade en rosa/lila (den var nog mer rosa) med guldfärgade nav vid SL-hallen i aspudden/kransen idag vid 20.30-tiden idag.

Hur gick träningen?
Någon här?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
rayy
Posts: 65
Joined: 08 Feb 2009 22:04

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by rayy » 22 Sep 2010 21:39

fixielense wrote:jag hälsade och cyklade ett varv runt en trevlig trackstandande cyklist utanför stars n bars på järntorget idag, han hälsade tillbaks och halvtrillade in i en lyktstolpe.

hej igen om du läser här ;)
Hehehe, tur man har lyktstolpar ibland som du sa : D

Ska vi ha trackstandtävling någon dag kanske? :)

Post Reply