Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 10 Sep 2010 19:47

Såg en snabb rackare idag på en röd historia med chrome ut på gafflarna.

Från Gamla Stan upp till Slussen var detta, var kraftig motvind och jag imponerades hur du sittandes och avslappnat körde hela vägen. Sedan i götgatsbacken tog du även den sittandes(!).

Efter detta bjöds vi på ca 30s trackstandande ner mot Medborgarplatsen. Du körde vänster in på Folkungagatan sen så jag hann aldrig ikapp. :(

Du hade vinröda/lila manchesterbyxor, någon slags gubbkeps och hörlurar.

User avatar
Aera
Posts: 79
Joined: 01 Jul 2010 22:18
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Aera » 11 Sep 2010 00:15

15:40 En snubbe på svart cykel vid Tegelbacken med en blå cykelram fastspänd i väskan.

15:50 En annan snubbe på limegrön cykel vid Renstiernas gata med en innebandyklubba fastspänd i väskan.

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jonis! » 11 Sep 2010 14:19

tjohej massa spottat i lkpg idag. såg 3 fg/ss stå låsta mittemot skivlagret och sedan en röd-aktig historia svänga ner mot ungscen-öst några minuter senare. tror jag inte sett den innan. några här?
sökes: nervex bangaffel.

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jalle » 11 Sep 2010 14:37

Mattsvart ram, huvtröja (svart) och Babybadkar på ryggen på Götgatan idag :D
/J

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 11 Sep 2010 22:26

fabbel wrote:Var det bubblan jag mötte igår strax innan 5 vid KPMG huset ? Kom cyklandes på min conti ifrån Stadshuset, såg ut som om du var på väg mot Vasagatan kliandes i skägget.
Det är korrekt. Mitt skägg har skabb, så det måste klias.
Aera wrote:15:40 En snubbe på svart cykel vid Tegelbacken med en blå cykelram fastspänd i väskan.
...
jalle wrote:Mattsvart ram, huvtröja (svart) och Babybadkar på ryggen på Götgatan idag :D
/J
Jag har fått användning för min väska de senaste dagarna...

Själv spottade jag Scand i går vid 15:30-tiden nere vid Skanstull.
Cogs 'n Kegs

Granlund
Posts: 13
Joined: 05 Jul 2010 14:19

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Granlund » 12 Sep 2010 11:14

Såg en grå fixie med gula fälgar parkerad utanför Plus i Trollhättan igår :D

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 12 Sep 2010 21:28

Såg en kille på en svart hoj med rödlindat bullhornstyre som cyklade från jobb med sin kompis, på cykelbanan längs Fältarpsvägen i Helsingborg. 18-19-snåret i fredags. Lime? Ica?

FTF&M

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by FTF&M » 12 Sep 2010 22:04

· Arvid
· Rörstrandsgatan
· i bil
· hojen fastspänd bakpå
· runt 16-tiden

callenilsson
Posts: 14
Joined: 21 Jun 2010 22:50
Location: Vasastan, Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by callenilsson » 13 Sep 2010 11:31

ana wrote:Såg en snabb rackare idag på en röd historia med chrome ut på gafflarna.

Från Gamla Stan upp till Slussen var detta, var kraftig motvind och jag imponerades hur du sittandes och avslappnat körde hela vägen. Sedan i götgatsbacken tog du även den sittandes(!).

Efter detta bjöds vi på ca 30s trackstandande ner mot Medborgarplatsen. Du körde vänster in på Folkungagatan sen så jag hann aldrig ikapp. :(

Du hade vinröda/lila manchesterbyxor, någon slags gubbkeps och hörlurar.
Kan mycket väl ha varit jag du spottade.... Får väl kämpa ikapp nästa gång! :-)
Ride, drink and die

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 13 Sep 2010 13:53

Granlund wrote:Såg en grå fixie med gula fälgar parkerad utanför Plus i Trollhättan igår :D

Kan ha varit min polare. han har precis flyttat dit för studier. han har en grå Kona med gula fälgar o däck och han har förmodligen sveriges kortaste raiser.
"Skidda bör man, annars dör man"

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 13 Sep 2010 13:57

snarkus wrote:Såg en kille på en svart hoj med rödlindat bullhornstyre som cyklade från jobb med sin kompis, på cykelbanan längs Fältarpsvägen i Helsingborg. 18-19-snåret i fredags. Lime? Ica?

det var Jag. var påväg hem från jobb (Swedfruit som lime , fast mycket mindre). Såg inte dig, körde du bil ?
"Skidda bör man, annars dör man"

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 13 Sep 2010 13:59

Spottade precis en Cinelli Mash med uppochner vänt bullhorn?!?! Alltså "böjarna" gick neråt. Fastlåst på Bysistorget vid Hornsgatan. Jag kanske har missat nått, uppochner vända bullhorns kanske är det hetaste från Japan.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 13 Sep 2010 14:03

chrobin wrote:Spottade precis en Cinelli Mash med uppochner vänt bullhorn?!?! Alltså "böjarna" gick neråt. Fastlåst på Bysistorget vid Hornsgatan. Jag kanske har missat nått, uppochner vända bullhorns kanske är det hetaste från Japan.
"Pundarhorn", den var säkert stulen.

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 13 Sep 2010 14:35

callenilsson wrote: Kan mycket väl ha varit jag du spottade.... Får väl kämpa ikapp nästa gång! :-)
Ja, det ska jag verkligen! :) Din cykel knakade oroväckande mycket också kommer jag ihåg. :|

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snarkus » 13 Sep 2010 15:57

Sector wrote:
snarkus wrote:Såg en kille på en svart hoj med rödlindat bullhornstyre som cyklade från jobb med sin kompis, på cykelbanan längs Fältarpsvägen i Helsingborg. 18-19-snåret i fredags. Lime? Ica?

det var Jag. var påväg hem från jobb (Swedfruit som lime , fast mycket mindre). Såg inte dig, körde du bil ?
jepps. det var jag i den sjukt heta clion som du säkert minns att ni mötte :)

User avatar
Bjoerling
Posts: 142
Joined: 29 Aug 2010 22:13
Location: Lund

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bjoerling » 13 Sep 2010 16:22

Spottade en snubbe på en grå Surly med bullhornstyre utanför Sony Ericsson i Lund i morse. Satt och spanade från bussen. Hojen såg snabb ut även om det kanske inte gick så snabbt just då :D
-Lundacyklisterna

Granlund
Posts: 13
Joined: 05 Jul 2010 14:19

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Granlund » 13 Sep 2010 17:07

Sector wrote:
Granlund wrote:Såg en grå fixie med gula fälgar parkerad utanför Plus i Trollhättan igår :D

Kan ha varit min polare. han har precis flyttat dit för studier. han har en grå Kona med gula fälgar o däck och han har förmodligen sveriges kortaste raiser.
Stämmer bra det, högskolan hade fotbollsturnering där samma dag :)
Riktigt snygg hoj!

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 13 Sep 2010 18:10

Spottade mig själv bland bilderna från söndagens motionslopp. Nästa gång jag cyklar ivägen för en fotograf måste jag komma ihåg att hålla in magen...

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 13 Sep 2010 21:43

snarkus wrote:
Sector wrote:
snarkus wrote:Såg en kille på en svart hoj med rödlindat bullhornstyre som cyklade från jobb med sin kompis, på cykelbanan längs Fältarpsvägen i Helsingborg. 18-19-snåret i fredags. Lime? Ica?

det var Jag. var påväg hem från jobb (Swedfruit som lime , fast mycket mindre). Såg inte dig, körde du bil ?
jepps. det var jag i den sjukt heta clion som du säkert minns att ni mötte :)

haha jag minns den faktiskt. varför bila när man kan cykla?
"Skidda bör man, annars dör man"

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 13 Sep 2010 21:44

Granlund wrote:
Sector wrote:
Granlund wrote:Såg en grå fixie med gula fälgar parkerad utanför Plus i Trollhättan igår :D

Kan ha varit min polare. han har precis flyttat dit för studier. han har en grå Kona med gula fälgar o däck och han har förmodligen sveriges kortaste raiser.
Stämmer bra det, högskolan hade fotbollsturnering där samma dag :)
Riktigt snygg hoj!

bor du i trolhättan och känner dig ensam fixiecyklist kan du får hans namn o nr om du vill ha någon att cykla med. Han är själv helt nyinflyttad och väldigt vilsen.
"Skidda bör man, annars dör man"

Post Reply