Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Martin Lang » 27 Jul 2010 23:54

En relativt kort visit på Restaurang Möllan en tisdagskväll resulterade till:

1. Röd hingst med vit aero fram, Känns bekant men såg bara ryggen...
2. Jon gled förbi på sin röda hingst
3. En blå hoj med oranga deep-v

en hel hög med singelspeed gled förbi & ett par feta växlade räsers...

Trevligt!
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Linkert » 28 Jul 2010 21:46

Morsade på två fastnavscyklister på Drottninggatan utanför Grill. Den ena hade sig en riktigt trevlig röd Colango med naket bockstyre, brun sadel och vitt nav i fram (kanske bak också).

Blev lite avundsjuk faktiskt!

Edit: Funderade på om jag ens skulle slänga upp denna bild pga dess vidriga kvalité, men va fan, why not. Tidigare på Drottningatan stod denna utanför Pressbyrån (också nära Grill).

Ursäktar kvalitén och "blåheten".
http://cl.ly/3053954e7905e25ca83d" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Linkert on 28 Jul 2010 22:26, edited 1 time in total.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 28 Jul 2010 22:05

Linkert wrote:Morsade på två fastnavscyklister på Drottninggatan utanför Grill. Den ena hade sig en riktigt trevlig röd Colango med naket bockstyre, brun sadel och vitt nav i fram (kanske bak också).

Blev lite avundsjuk faktiskt!
Denna kanske?

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Linkert » 28 Jul 2010 22:14

ArvidSvensson wrote:
Linkert wrote:Morsade på två fastnavscyklister på Drottninggatan utanför Grill. Den ena hade sig en riktigt trevlig röd Colango med naket bockstyre, brun sadel och vitt nav i fram (kanske bak också).

Blev lite avundsjuk faktiskt!
Denna kanske?
Japp! Hej på callenilsson och din kamrat.

Jocke HBG
Posts: 67
Joined: 23 Mar 2010 16:08
Location: HBG->Malmö->Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jocke HBG » 28 Jul 2010 22:39

Spottade en svart aerospoke inne på sportson på väla, helsingborg idag, satt på en fin vit (Leader?) ram. Trevligt med lite omväxling från de vanliga besökarna, dvs. danskar iförda magtröja och hotpants på kofiberhästar med 300 växlar...

callenilsson
Posts: 14
Joined: 21 Jun 2010 22:50
Location: Vasastan, Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by callenilsson » 29 Jul 2010 07:24

Linkert wrote:Morsade på två fastnavscyklister på Drottninggatan utanför Grill. Den ena hade sig en riktigt trevlig röd Colango med naket bockstyre, brun sadel och vitt nav i fram (kanske bak också).

Blev lite avundsjuk faktiskt!

Edit: Funderade på om jag ens skulle slänga upp denna bild pga dess vidriga kvalité, men va fan, why not. Tidigare på Drottningatan stod denna utanför Pressbyrån (också nära Grill).

Ursäktar kvalitén och "blåheten".
http://cl.ly/3053954e7905e25ca83d" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var jag det! Bor du i närheten eller? Kanske ska ta oss en liten tur nån dag?
Ride, drink and die

User avatar
blockmar
Posts: 80
Joined: 21 Jul 2009 15:06
Location: Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by blockmar » 29 Jul 2010 10:59

Såg Linkert och hans Rydbergssallad på väg upp över Götgatspuckeln igår vi 20 tiden. Fortfarande inte köpt nån hjälm ser jag ;)

Själv var jag på väg till fots åt motsatt håll....

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by john the man » 29 Jul 2010 11:12

Visst var det Arvid som jag såg stå vid rödljuset med en barnvakt igår, precis innan gamla stan där?
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Linkert » 29 Jul 2010 11:50

callenilsson wrote:
Linkert wrote:Morsade på två fastnavscyklister på Drottninggatan utanför Grill. Den ena hade sig en riktigt trevlig röd Colango med naket bockstyre, brun sadel och vitt nav i fram (kanske bak också).

Blev lite avundsjuk faktiskt!

Edit: Funderade på om jag ens skulle slänga upp denna bild pga dess vidriga kvalité, men va fan, why not. Tidigare på Drottningatan stod denna utanför Pressbyrån (också nära Grill).

Ursäktar kvalitén och "blåheten".
http://cl.ly/3053954e7905e25ca83d" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var jag det! Bor du i närheten eller? Kanske ska ta oss en liten tur nån dag?
Bor i Hallonbergen (Sundbyberg) så det är ju inte långt. Brukar cykla in till staden, eller ta tåget eftersom vägen mellan sumpan och karlberg är så tråkig.
På Lördag ser det ut som att vädret ska vara klart och fint igen, då kan vi rulla! (om inte något ligger på ditt schema, pm:a mig)
blockmar wrote:Såg Linkert och hans Rydbergssallad på väg upp över Götgatspuckeln igår vi 20 tiden. Fortfarande inte köpt nån hjälm ser jag ;)

Själv var jag på väg till fots åt motsatt håll....
Haha, nej det är knapert med pengar atm. Men jag har haft ögonen öppna.

Till fots, låter ju ineffektivt. Lite creepy att man blir övervakad från civilfixianer, någon kan ju se när jag "ful-whippar" (misslyckad icke-smooth whip) :shock: haha

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kajli » 29 Jul 2010 12:05

Blängde som fan på Fredde igår när han cyklade PÅ TROTTOAREN i sjöstan. Jag satt och spisade bakispizza på bodino. Där passerade också en okänd med ljusblå hojj med bullhorns samt den där vita skolprojektshojjen. Den såg mycket häftigare ut AFK än på bilderna.

Och nu såg jag precis speedmans rosaglittriga skönhet. Men ingen speedman.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fredde » 29 Jul 2010 13:11

kajli wrote:Blängde som fan på Fredde igår när han cyklade PÅ TROTTOAREN i sjöstan. Jag satt och spisade bakispizza på bodino. Där passerade också en okänd med ljusblå hojj med bullhorns samt den där vita skolprojektshojjen. Den såg mycket häftigare ut AFK än på bilderna.

Och nu såg jag precis speedmans rosaglittriga skönhet. Men ingen speedman.
Nää fan det måste vatt en fylle-spot, jag var i sjöstan i tisdags men inte igår - vad jag kommer ihåg. Vad hade jag för cykel? Såg jag nykter ut eller hade jag fyllecyklat vilse?
Och va fan hade jag på trottoaren att göra? :)

/Fredde

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kajli » 31 Jul 2010 14:39

Jag var nästan helt säker på att det var din Capo iaf.

Är i Berlin och spottade mycket folk i kreuzberg igår. Tog en sväng till Keirin Café igår, mycket snygga ramar på väggen. Frun blev lite sugen på en Moser damram...

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Linkert » 31 Jul 2010 21:49

Såg denna när jag kom till staden idag. (säger inte var eftersom att jag misstänker att den har en ganska permanent plats)

Hyfsat cool som den är (ser bättre ut IRL), men har nog potential att bli en riktigt trevlig fastnavscykel.

Image


~15~ minuter senare stod jag och Apollonia med en inte helt oväntad punktering.. Bara att hiva upp Apollonia på ryggen och vandra tillbaka. :evil:

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 01 Aug 2010 01:11

Jag spottade Lelle i Cervélo Test Team för några minuter sedan, när började du cykla för dem, Lelle?

Image
Cogs 'n Kegs

User avatar
speed
Posts: 32
Joined: 18 Apr 2010 21:06

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by speed » 02 Aug 2010 14:27

Hyfsat snygg valkenburg ss vid hötorget :) ImageImage Liten kamera så inte världens bäsa bild dock :(
Speed , thats the thing for me:)

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 02 Aug 2010 14:40

speed wrote:Hyfsat snygg valkenburg ss vid hötorget :) Image
...
Sådär låser man inte fast en cykel. Två insexnycklar + 20 sekunder och den är borta.

Edit: låset får du behålla om det är någon tröst.

Fv02
Posts: 92
Joined: 23 Aug 2009 22:25

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fv02 » 02 Aug 2010 17:03

ArvidSvensson wrote:
speed wrote:Hyfsat snygg valkenburg ss vid hötorget :) Image
...
Sådär låser man inte fast en cykel. Två insexnycklar + 20 sekunder och den är borta.

Edit: låset får du behålla om det är någon tröst.

Utveckla gärna? Låset sitter ju fast i stolpen...

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by carlhenrik » 02 Aug 2010 17:08

Fv02 wrote:Utveckla gärna? Låset sitter ju fast i stolpen...
Men inte i cykeln.

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 02 Aug 2010 17:45

carlhenrik wrote:
Fv02 wrote:Utveckla gärna? Låset sitter ju fast i stolpen...
Men inte i cykeln.
Styrstammen sitter med två insex-skruvar. Skruvar du av stammen (och skruven i toppen av gaffelröret) är gaffeln lös, trä av gaffeln och dra ramen ut igenom låset. Sedan har du iofs en cykel utan fastskruvad gaffel och styrkombo men är du lite snabb så skruvar du ihop allt på nolltid och cyklar iväg på en ny(snodd) cykel av märket Crescent. BAM!

User avatar
Ca91
Posts: 42
Joined: 03 Nov 2009 19:44
Location: Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Ca91 » 02 Aug 2010 18:18

Linkert wrote:Edit: Funderade på om jag ens skulle slänga upp denna bild pga dess vidriga kvalité, men va fan, why not. Tidigare på Drottningatan stod denna utanför Pressbyrån (också nära Grill).

Ursäktar kvalitén och "blåheten".
http://cl.ly/3053954e7905e25ca83d" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag o Oskar cyklade förbi den samma dag under dagsturen!
I'm fixed, what about you?

Post Reply