Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Post by Carl » 17 Jul 2008 07:46

jaa men det var i sthlm och tror de var SEB det handlade om. snygg cykel!

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 17 Jul 2008 19:20

calavera wrote:
Carl wrote:idag på nyheterna kl 22 på fyran så kom en svart fixie med rosa deep v fälgar med rakt styre åkandes mitt över bild (kanske rosa handtag). Genast blev det mycket mer intresant. Åkare hade ryggsäck och vad jag kan minnas en blå hjälm med skärm.

vem av er var det?
Om inlägget var ifrån Sthlm och kanske handlade om typ S|E|B eller Systembolaget kan det ha varit jag, cyklade förbi en kamera på Kungsträdgårdsgatan häromdan.
Men det finns ju fler cyklar med den färgkombon.
Såg ut som du. Härligt med tvkändisar

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 21 Jul 2008 12:32

Såg johndoes Wilier parkerad utanför Kings Head i fredags natt, men om jag fattat rätt så är johndoe själv i Norrland!?

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 21 Jul 2008 23:15

pean wrote:Såg johndoes Wilier parkerad utanför Kings Head i fredags natt, men om jag fattat rätt så är johndoe själv i Norrland!?
kan nog varit min!....för min flickvän har skött om "älsklingen" när jag varit uppe!! :D
hoppas cykeln jag levererade var till belåtenhet! 8)

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 22 Jul 2008 10:50

johndoe wrote:
pean wrote:Såg johndoes Wilier parkerad utanför Kings Head i fredags natt, men om jag fattat rätt så är johndoe själv i Norrland!?
kan nog varit min!....för min flickvän har skött om "älsklingen" när jag varit uppe!! :D
hoppas cykeln jag levererade var till belåtenhet! 8)
Tur det! Jag var nära att klubba ner henne och beslagta den "stulna" cykeln.

Cykeln står här bredvid och glänser, får gå och köpa en burk autosol idag och fundera på en lustig komposition av komponenter. Jag återkommer! Sjukt att jag åkte från Göteborg och du åkte till Göteborg och att det ändå klaffade så pass bra med tiden sånär på 20 minuter till att mötas i Uppsala.

Världen, eller åtminstone fixie-sverige är litet.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 22 Jul 2008 18:24

pean wrote:
johndoe wrote:
pean wrote:Såg johndoes Wilier parkerad utanför Kings Head i fredags natt, men om jag fattat rätt så är johndoe själv i Norrland!?
kan nog varit min!....för min flickvän har skött om "älsklingen" när jag varit uppe!! :D
hoppas cykeln jag levererade var till belåtenhet! 8)
Tur det! Jag var nära att klubba ner henne och beslagta den "stulna" cykeln.

Cykeln står här bredvid och glänser, får gå och köpa en burk autosol idag och fundera på en lustig komposition av komponenter. Jag återkommer! Sjukt att jag åkte från Göteborg och du åkte till Göteborg och att det ändå klaffade så pass bra med tiden sånär på 20 minuter till att mötas i Uppsala.

Världen, eller åtminstone fixie-sverige är litet.
hehe...världen e liten!!....

autosol, världens bästa terapi!!! :D
blir skoj att se vad som händer med åket, lycka till!!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 25 Jul 2008 19:11

Jag gjorde en riktigt stilig entré till Boule och Berså igår. Efter att ha burit Palten ner för trappan så hoppade jag på, innan jag hunnit trycka in fötterna i korgarna så hade den stökiga DH-stigen börjat. Det var bara att försöka att få ner fötterna i marken för att få stopp på skiten. Jag ramlade inte, men det såg nog inte vackert ut.

Så till dig med en mattsvart Langster(?) parkerad vid ett träd så vill jag bara be om ursäkt om jag skämde ut hela fixedsverige inför dina vänner.
Cogs 'n Kegs

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 25 Jul 2008 20:18

Bubblan wrote:Jag gjorde en riktigt stilig entré till Boule och Berså igår. Efter att ha burit Palten ner för trappan så hoppade jag på, innan jag hunnit trycka in fötterna i korgarna så hade den stökiga DH-stigen börjat. Det var bara att försöka att få ner fötterna i marken för att få stopp på skiten. Jag ramlade inte, men det såg nog inte vackert ut.

Så till dig med en mattsvart Langster(?) parkerad vid ett träd så vill jag bara be om ursäkt om jag skämde ut hela fixedsverige inför dina vänner.
HAHAHA! Den där stigen är iallafall rolig med fötterna i korgarna!

/* kalis */
.:: Infixiecated ::. твёрдыйступица велосипедист

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 28 Jul 2008 19:38

kan det ha varit nån här på forumet jag såg under st:eriksbron på kungsholmsstrand vägen?
vit ram och vit aerospoke fälg fram(tror jag)
vi var två pers, jag cyklade på en vitram med svarta lindor och orange mössa.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 28 Jul 2008 20:24

Jag spottade tre köpenhamnare vid Triangeln i Malmö idag, som jag sedermera cyklade ifatt och pratade lite med. De hade visst cyklat från Ystad och skulle köpa varmkorv.

(Jag har förresten en ovana att alltid när jag ska cykla ifatt någon trampa på helt djuriskt, så när jag hinner ifatt måste jag göra en 3-minuters-skid och verkar säkert vara värsta show-off-tönten. Det är inte meningen :( )

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 29 Jul 2008 10:14

boon wrote:kan det ha varit nån här på forumet jag såg under st:eriksbron på kungsholmsstrand vägen?
vit ram och vit aerospoke fälg fram(tror jag)
vi var två pers, jag cyklade på en vitram med svarta lindor och orange mössa.
vit ram med vit arrospokk låter som Deus på sin 3rensho...

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 01 Aug 2008 20:32

En riktigt vass och svart springare dundrade precis förbi mig på bron över Danvikstull.
Cogs 'n Kegs

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 01 Aug 2008 21:45

Har spenderat en dag på söder idag, jävlar vad ni cyklar fixed i den här stan. Det är ju nästan inte ens roligt längre.

Såg några riktigt fina springare idag dock, bland annat en svart sak med vita v-deeps (Götgatan, kanske runt halv tio-tio, en blank pista (svängde ner på folkungagatan runt halv nio-nio eller så) och en snygg grön langster (utanför Kahalani runt halv tre).

Fixerad
Posts: 46
Joined: 04 Jul 2008 16:05
Location: Stockholm

Post by Fixerad » 07 Aug 2008 03:10

Tja, vart ska man börja. Såg en handfull cyklar bara under ett par timmar ikväll. Fixed gear har blivit tillräckligt mainstream åtminstone i Stockholm för att jag inte ska få en wow-känsla längre vid åsynen av en annan fixie.

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 13 Aug 2008 20:33

såg en glimt av speedmans nya åk igår tisdag tror jag det var nån gång runt lunch. han såg stolt ut då han paserade stureplan i full hast. skall bli kul att få se den på närmare håll nån gång.

FTF&M

Post by FTF&M » 13 Aug 2008 21:28

karln har väl glidit runt på den där ett tag nu, så fin så, mums!

S.
Posts: 73
Joined: 18 Jun 2008 19:50
Location: STHLM

Post by S. » 15 Aug 2008 02:37

som en karamell.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 15 Aug 2008 07:52

Vinkade åt någon som svängde ner på Skolgatan (i Uppsala alltså) igår kväll på en gyllene springare, någon här?

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Post by gerry » 15 Aug 2008 07:58

pean wrote:Har spenderat en dag på söder idag, jävlar vad ni cyklar fixed i den här stan. Det är ju nästan inte ens roligt längre.
Jag ser aldrig fixies i sthlm trots att jag spenderar ganska mycket tid på just söder. KONSTET!

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 15 Aug 2008 14:31

Spottade en stackare på en bianchi pista idag som stog och samtalade med två
poliser vid Skatteskrapan idag.
Tänkte först stanna men fegade ur och körde förbi och jag hoppas att det bara
var kompisar till dig och att du inte åkte fast för rödljuskörning/bromslöst/omdömeslöskörning osv osv ..

Hoppas det gick bra ..
Last edited by Andye on 15 Aug 2008 14:54, edited 1 time in total.

Post Reply