Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 17 May 2011 09:17

Image

Bud-Ottos hoj parkerad på Roslagstull igår kväll.

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Carl » 17 May 2011 17:42

Såg Boon cyklandes på en av stockholms absolut snyggaste cyklar idag vid Birgerjarlsgatan i höjd med Spy Bar. Hej! Dags för dig att komma tillbaka tills torsdagsrundan

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by boon » 17 May 2011 21:26

He he, tackar :D

Jo fan, har varit mycket jobb nu senaste tiden, dålig ursäkt, jag vet.
Fick ihop en hoj till brorsan förra veckan så kanske jag kan få med honom också :)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

O
Posts: 30
Joined: 31 Mar 2011 15:56

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by O » 17 May 2011 22:03

klasolsson wrote:Image

Bud-Ottos hoj parkerad på Roslagstull igår kväll.
Jag måste säga att smutsfujin ser relativt renlig ut där vid replokalen!

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 18 May 2011 09:07

Drog förbi vad som iaf såg ut som en Sson på Johanneshovsbron vid 8:45 - jeansklädd ryttare med låset på styret.

Senare en mycket fin Cinelli Vigorelli med bullhorn, lång svartklädd ryttare, ca 8:50 vid Slussen/Hornsgatan.

User avatar
Jultomten
Posts: 257
Joined: 09 Feb 2011 13:49
Location: Kungsholmen, Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jultomten » 18 May 2011 10:01

papplo wrote:Träffat på massor med fixiekids och trackgubbar senaste dagarna i Stockholmsområdet. Dock har mina fumliga hälsningsförsök bemötts av kall hipsterkyla alt "kolla in hyllan"-blickar á la birakille.

Jag undrar om vi inte borde skaffa en "hemlig" hälsningskod för att få upp gemytligheten på gatorna oss cyklister emellan?

Typ vänster hand på styret - höger hand på midjan och därifrån ner i droppen och sen en snabb klapp med händerna för att avsluta med att snurra messengerväskan ett varv runt kroppen.

Eller nåt enklare som ett lyft på kepsen eller hjälmen med pistolfingret som i nån gammal västernfilm.

Har inget emot att folk kollar in min cykel, men att få de där blickarna utan en vänlig hälsning känns bara jobbigt.

:(

:)
Jag har gått i precis samma tankar! Kanske ett F ? Ser ut som OK
http://www.zoonar.com/photo/hand-sign-l ... 96177.html

Edit: Svenska handalfabetet var naturligtvis inte samma:
Image
http://www.sdrf.se/sdr/tmpl/standard.php?pageId=594

/Micke
Last edited by Jultomten on 18 May 2011 13:56, edited 2 times in total.
Image Image Image Image

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by AndreasVH » 18 May 2011 11:27

Fredells igår:
Fräsig röd hoj med riser. Hette den nåt med "Winner" kanske? Jag är ägaren till Bianchin i samma cykelställ.

Tyckte jag såg någon inne i butiken som kunde varit ägaren, men jag gick och tänkte på mitt och fortsatte till kassan med diverse Dremeltillbehör. :)
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by bankiren » 18 May 2011 13:14

Jultomten wrote:
papplo wrote:Träffat på massor med fixiekids och trackgubbar senaste dagarna i Stockholmsområdet. Dock har mina fumliga hälsningsförsök bemötts av kall hipsterkyla alt "kolla in hyllan"-blickar á la birakille.

Jag undrar om vi inte borde skaffa en "hemlig" hälsningskod för att få upp gemytligheten på gatorna oss cyklister emellan?

Typ vänster hand på styret - höger hand på midjan och därifrån ner i droppen och sen en snabb klapp med händerna för att avsluta med att snurra messengerväskan ett varv runt kroppen.

Eller nåt enklare som ett lyft på kepsen eller hjälmen med pistolfingret som i nån gammal västernfilm.

Har inget emot att folk kollar in min cykel, men att få de där blickarna utan en vänlig hälsning känns bara jobbigt.

:(

:)
Jag har gått i precis samma tankar! Kanske ett F ? Ser ut som OK
http://www.zoonar.com/photo/hand-sign-l ... 96177.html

/Micke
+1
@fistasthlm

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pean » 18 May 2011 14:24

Spottade en snubbe i Uppsala som glassade Salagatan fram iklädd kostym på en röd hoj. Släppte styret för att rätta till manschetterna. Jag var för impad för att kunna bestämma vilket fräckt hand sign jag skulle slänga upp så det blev ingenting :(
Image Image Image Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jonatan F » 18 May 2011 14:49

bankiren wrote:
Jultomten wrote:
papplo wrote:Träffat på massor med fixiekids och trackgubbar senaste dagarna i Stockholmsområdet. Dock har mina fumliga hälsningsförsök bemötts av kall hipsterkyla alt "kolla in hyllan"-blickar á la birakille.

Jag undrar om vi inte borde skaffa en "hemlig" hälsningskod för att få upp gemytligheten på gatorna oss cyklister emellan?

Typ vänster hand på styret - höger hand på midjan och därifrån ner i droppen och sen en snabb klapp med händerna för att avsluta med att snurra messengerväskan ett varv runt kroppen.

Eller nåt enklare som ett lyft på kepsen eller hjälmen med pistolfingret som i nån gammal västernfilm.

Har inget emot att folk kollar in min cykel, men att få de där blickarna utan en vänlig hälsning känns bara jobbigt.

:(

:)
Jag har gått i precis samma tankar! Kanske ett F ? Ser ut som OK
http://www.zoonar.com/photo/hand-sign-l ... 96177.html

/Micke
+1
1+
Har man inget projekt har man inget liv :)

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by john the man » 18 May 2011 15:04

1+ på F:et! Börjar köra med den varje gång från och med nu!
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Linkert » 18 May 2011 16:54

Denna herre känner vi nog igen här från forumet, men inte editorn för spinwell.co.uk :)

http://spinwell.co.uk/2011/05/18/takhion-boss/

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 18 May 2011 17:10

Fredde på Hornsgatan, gåendes (!) med sin fixie bike. Jag var tvungen att stanna honom och kolla så han inte trillat och slagit sig på huvudet men som tur var (eller inte) så hade han tappat sina nycklar och letade till fots.

oskarc
Posts: 66
Joined: 17 Aug 2009 21:54
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarc » 18 May 2011 17:55

Igår såg jag en fin beige cykel med silvriga högprofilsfälgar och ett styre med djuuup drop som stod parkerad utanför ICA Maxi i västra hamnen i Malmö när jag skulle gå in och köpa spenat. Jag gick fram och hälsade men cykeln svarade inte...någon här som äger den?
Det var förmodligen jag!
Hade varit och spelat volleyboll ute i västra hamnen i blåsten, en ständig gissningslek var bollen skulle hamna, oftast gissade vi fel... Det hjälpte inte spelet heller att något fantastiskt duktigt damlag var där och tränade heller. Volleyboll är näst efter cykling assport nummero uno!

Cykeln ska få något annorlunda framtoning nu, svarta hjul skall på.

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by bankiren » 18 May 2011 18:03

mötte 3-4st fixie åkare runt 15-16 tiden på cykelvägen mellan slussen och stadshuset, 2 av dom körde cykelkepa :)
@fistasthlm

User avatar
karlarson
Posts: 604
Joined: 18 Sep 2010 13:52
Location: Söder/11822

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by karlarson » 18 May 2011 18:33

bankiren wrote:mötte 3-4st fixie åkare runt 15-16 tiden på cykelvägen mellan slussen och stadshuset, 2 av dom körde cykelkepa :)
jag mötte två runt den tiden. du cyklade inte en vit (eller beige?) stål hingst? eller en blå vit? han inte se mycket.
SONS OF SATAN . Fista Stockholm

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 18 May 2011 19:11

karlarson wrote:
bankiren wrote:mötte 3-4st fixie åkare runt 15-16 tiden på cykelvägen mellan slussen och stadshuset, 2 av dom körde cykelkepa :)
jag mötte två runt den tiden. du cyklade inte en vit (eller beige?) stål hingst? eller en blå vit? han inte se mycket.
Image
Blå-vit kan ha varit jag (fast med smalt riser). Du då? Tajt omkörning med riser och hjälm uppför slussen eller sammanbiten och hjälmlös med bock och tatueringar vid gamla stan?

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fixen » 18 May 2011 19:14

Mötte Livsfarlig Ledning på jobbet. Blev perplex och hörde fel och började automatiskt prata om cykeln jag köpte från honom. Sorry för det. :mrgreen:

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by bankiren » 18 May 2011 19:57

karlarson wrote:
bankiren wrote:mötte 3-4st fixie åkare runt 15-16 tiden på cykelvägen mellan slussen och stadshuset, 2 av dom körde cykelkepa :)
jag mötte två runt den tiden. du cyklade inte en vit (eller beige?) stål hingst? eller en blå vit? han inte se mycket.
tatuerad är jag lite här och var, cykla på en pegga som är vit överallt med supersmalt riser styre :) jag cyklade från södermalm in mot stan.
@fistasthlm

User avatar
karlarson
Posts: 604
Joined: 18 Sep 2010 13:52
Location: Söder/11822

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by karlarson » 18 May 2011 20:33

ArvidSvensson wrote:
karlarson wrote:
bankiren wrote:mötte 3-4st fixie åkare runt 15-16 tiden på cykelvägen mellan slussen och stadshuset, 2 av dom körde cykelkepa :)
jag mötte två runt den tiden. du cyklade inte en vit (eller beige?) stål hingst? eller en blå vit? han inte se mycket.
Image
Blå-vit kan ha varit jag (fast med smalt riser). Du då? Tajt omkörning med riser och hjälm uppför slussen eller sammanbiten och hjälmlös med bock och tatueringar vid gamla stan?
jag mötte nog dig men jag kom upp mot slussen hjälm lös med en ganska så jävla tight omkörning kändes det som. idiot drag från min sida haha.
SONS OF SATAN . Fista Stockholm

Post Reply