Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by tropfrog » 20 Apr 2011 07:19

speedfreek wrote:Enhjulingen fortsatte på Utbyvägen.
Det kanske inte framgick så tydligt, men det var just på utbyvägen jag såg den någon gång på eftermiddagen. Tufft att köra så fort på enhjuling.

Är det du som brukar komma farandes på Crescent Valkenburg där på eftermiddagarna?

MVH
Magnus

User avatar
oskarwallin
Posts: 664
Joined: 29 May 2010 17:00
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by oskarwallin » 20 Apr 2011 07:55

En svart Specialized, fixed men broms fram och bak, igår eftermiddag i botaniska. Vem där?

User avatar
speedfreek
Posts: 27
Joined: 29 Dec 2008 22:19
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by speedfreek » 20 Apr 2011 08:12

Nope

Svart Motobecane, röd fram och röda horn.

Och hjälm!

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by rallykalle » 20 Apr 2011 08:18

Alex wrote:
Andyy wrote:
rallykalle wrote:Släppte fram en kille vid övergångsstället vid Östberga. Hejade, men mest för att han tackade för att jag stannade. Det cyklades på en Cinelli Mash och din kompis hade en röd stålram men hetsade på så jag inte han kolla ordentligt.
Det måste ha varit jag. Kommer dock inte ihåg att jag tackade, "tunnelseende"
Vi var fyra stycken idag, men var iallafall i dessa krokar. Hejhej. =)
kan även ha varit mig och adam du såg jag har en röd Soma och han en grå Mash. båda jonnar har tjurhorn med drop..
Låter troligt att det var ni då. Tjurhorn stämmer bra. hejhej.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

Doug
Posts: 199
Joined: 25 Aug 2009 21:23
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Doug » 20 Apr 2011 08:39

ser ett cykelbud runt centralen var och varannan dag i malmö, cyklar sån fraktcykel med låda på, blå och vit. jag har aldrig vinkat ens :( och nu börjar jag få dåligt sammvete... är det någon här mån tro? HEJ i så fall :D

Hälsn, han med den blåa cykeln med bullhorn ;)

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 20 Apr 2011 11:31

Doug wrote:ser ett cykelbud runt centralen var och varannan dag i malmö, cyklar sån fraktcykel med låda på, blå och vit. jag har aldrig vinkat ens :( och nu börjar jag få dåligt sammvete... är det någon här mån tro? HEJ i så fall :D

Hälsn, han med den blåa cykeln med bullhorn ;)
Tror dom heter bullit, såg en svart i huvudstaden förra veckan, tror det är samma som körde VR 2010.
Dom är tuffa dom cyklarna.
Tackar
_Kakan

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by eodd » 20 Apr 2011 15:22

Doug wrote:ser ett cykelbud runt centralen var och varannan dag i malmö, cyklar sån fraktcykel med låda på, blå och vit. jag har aldrig vinkat ens :( och nu börjar jag få dåligt sammvete... är det någon här mån tro? HEJ i så fall :D

Hälsn, han med den blåa cykeln med bullhorn ;)
Det är Budboys alldeles egen Micke som morgonrastar bulliten.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

nogger
Posts: 28
Joined: 02 Mar 2011 17:37
Location: Linköping

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by nogger » 20 Apr 2011 19:40

Spottade precis Nomis utanför brandstationen. Hej igen!

User avatar
Bjoerling
Posts: 142
Joined: 29 Aug 2010 22:13
Location: Lund

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bjoerling » 20 Apr 2011 20:42

oskarwallin wrote:En svart Specialized, fixed men broms fram och bak, igår eftermiddag i botaniska. Vem där?
Brukar stå utanför kårhuset om jag inte har fel för mig, har dock inte heller kommit underfund med vem snubben/snubban är.

Vårrunda i/kring/från Lund snart?! :D
-Lundacyklisterna

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 21 Apr 2011 08:59

nogger wrote:Spottade precis Nomis utanför brandstationen. Hej igen!

Hej hej! Ber om ursäkt om jag inte hälsade, eller gjorde jag det? Minnet är både dåligt och kort..

nogger
Posts: 28
Joined: 02 Mar 2011 17:37
Location: Linköping

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by nogger » 21 Apr 2011 09:26

Nomis wrote:
nogger wrote:Spottade precis Nomis utanför brandstationen. Hej igen!

Hej hej! Ber om ursäkt om jag inte hälsade, eller gjorde jag det? Minnet är både dåligt och kort..

Haha, nej du hälsade nog inte, såg dig i backspegeln. Men mötte dig på Storgatan för några dagar sen. Kämpade upp för backen tillsammans med min bror, carl pedal.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 21 Apr 2011 10:16

nogger wrote:
Nomis wrote:
nogger wrote:Spottade precis Nomis utanför brandstationen. Hej igen!

Hej hej! Ber om ursäkt om jag inte hälsade, eller gjorde jag det? Minnet är både dåligt och kort..

Haha, nej du hälsade nog inte, såg dig i backspegeln. Men mötte dig på Storgatan för några dagar sen. Kämpade upp för backen tillsammans med min bror, carl pedal.
Jaaaa, utanför Hemköp, eller hur? Såg riktigt glassigt ut. Söndags lär det väl ha varit...

Edit: Spottade just en Nishiki med ryttare som parkerade i cykelstället vid Classe O...

User avatar
rayy
Posts: 65
Joined: 08 Feb 2009 22:04

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by rayy » 21 Apr 2011 19:36

Orwar wrote:Kör Marieholmsbron sedan några veckor tillbaka, och i två veckor till efter denna. Åker till Hisingen nån gång innan åtta, och tillbaka till trygga fastlandet nån gång efter fyra. Cyklar på äcklig vinröd Nishiki-conversion. Har dock inte sett några andra utan frihjul vad jag kan minnas, förutom en vitaktig cykel som jag förföljde lite på avstånd från Munkebäcksmotet till bron för nån vecka sen kanske.
Fin pendelbattle den där morgonen ;) Du tog nån genväg, jag tog nån genväg osv..
Hojjen din såg för övrigt inte alls äcklig ut. Tvärtom rätt stilren, på håll sådär.

Var brukar du köra ifrån? Jag passerar ica munkebäck kring halv åtta på väg mot stigs center..
Carlpedal wrote:Ägaren till den vita fixien brukar jag se borta vid Stigscenter, han jobbar där.
Vänligen /
Carl
Var brukar du hojja till och från? Har sett någon/några Merckx men kan inte placera dig..


/Love @ vit cross-peugeot.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Håkan » 21 Apr 2011 21:00

Hejade på Mark Anthony i Hammarby Sjöstad idag. Han vann trackstandtävlingen när vi väntade på att tvärbanan skulle passera.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

Orwar
Posts: 425
Joined: 19 Jun 2009 15:46
Location: Göteborg, 416

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Orwar » 21 Apr 2011 21:47

rayy wrote: Fin pendelbattle den där morgonen ;) Du tog nån genväg, jag tog nån genväg osv..
Hojjen din såg för övrigt inte alls äcklig ut. Tvärtom rätt stilren, på håll sådär.

Var brukar du köra ifrån? Jag passerar ica munkebäck kring halv åtta på väg mot stigs center..
Tjenixen, kul att sätta internet-namn på nån man sett i verkligheten! Vi tog nog lite olika vägar nere vid Gamlestan, du kanske har hittat nåt sätt att slippa den trista sicksack-korsningen över spårvagnsspåren? Jag cyklar från Munkebäckstorget 0725, men den trevliga Marieholms-turen är tyvärr bara temporär. Denna veckan är jag ledig, sen blir det bara en vecka som jag cyklar den vägen innan det blir ny rutt (pluggar, och har haft några veckor verkstadspraktik ute på Hildedalsgatan bakom Backaplan men den tar slut snart).
Trevligt att cykeln ser stilren ut på håll :) Det är nog ett klart fall av "Looks good from far, but far from good" misstänker jag, på nära håll ser man all rost och rackel. Men trots det är den jävligt behaglig att cykla på.

EDIT: F.ö. såg jag vad som måste vara Jonas414 (efter att ha läst i "Fula cyklar"-tråden) hängandes på en grön Cinelli på Järntorget idag. Det här är väl trots allt spotting-tråden.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by frank.h » 22 Apr 2011 15:47

Såg ett gäng cyklar och cyklister i vitabergsparken idag. Någon som känner sig uttittad? :)
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
baddi
Posts: 38
Joined: 22 Apr 2010 21:43

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by baddi » 23 Apr 2011 10:49

Schmitca de var JAG på den guldiga hingsten med guldiga sadelstolpe och guldiga dekaler i Lund, brukar gå snabbt när JAG är sen till jobb

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Otto » 23 Apr 2011 11:50

baddi wrote:Schmitca de var JAG på den guldiga hingsten med guldiga sadelstolpe och guldiga dekaler i Lund, brukar gå snabbt när JAG är sen till jobb
?

Image

schmitza
Posts: 58
Joined: 06 Mar 2011 20:05

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by schmitza » 24 Apr 2011 23:56

fräsig cykel otto!! nöjd med din leader?

schmitza
Posts: 58
Joined: 06 Mar 2011 20:05

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by schmitza » 25 Apr 2011 00:15

baddi ska det ju naturligtvis stå ! haha sorry otto..haha

Post Reply