Någon som är duktig på att rita hjul, sadel och styre?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Någon som är duktig på att rita hjul, sadel och styre?

Post by Bubblan » 30 Jun 2008 18:12

Tjena,

Nu har jag stirrat på mina kala väggar i två förbannade år. Jag får aldrig tummen ur att styra upp något. Men så idag fick jag en idé. Dock faller den idén lite på att jag inte ens kan dra ett rakt streck med hjälp av en linjal.

Hur som helst. Jag tänkte hänga upp en ram på väggen, med en stor svart tavelram runt den, dock känns känns det lite halvtråkigt, så utöver det tänkte jag rita/måla dit två hjul, vevparti, styre, sadel osv. Men då återkommer jag till min 1:a i bild. Så är det någon som känner sig vass med penseln och är sugen på typ lite whiskey med hallonsoda, Guitar Hero och snabbmakaroner så är det bara hojta till. Eller är ni ett gäng som känner för att måla ett hjul var, sitta som hejarklack eller något dylikt så blir det ännu bättre.

Sug på saken.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 30 Jun 2008 19:08

Jag är en hejjare på att hejja och peppa , tror nog att jag även kan dra ett rakt streck eller två , kan ju ta med mitt diskhjul så har vi en mall för hjulen.

Ölen och whiskyn bangas alldrig, så länge det inte blir på tisdag eller torsdag denna vecka för då får jag stå över pga jobb.

/väl mött

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 30 Jun 2008 19:37

Jag kan bistå med mitt sällskap på Onsdag kväll.
Jag plockar med en bok med lite sköna cykel foton som du kan hämta lite idéer till dom andra väggarna i rummet, det kan ju knappast bli för lite cykelkonst i lyan.

User avatar
Sur
Posts: 205
Joined: 25 Jun 2008 15:52

Post by Sur » 30 Jun 2008 19:43

Jag vill inte sabba festen men med lite googlande, printande, sax och en OH-apparat skulle du ju själv kanske kunna rita de raka och fina strecken du är ute efter?

Fixar du den biten själv kan ju polarna med saft ta hand om dammråttorna under sängen eller märkena i badkaret ;)

hejdå

Post by hejdå » 30 Jun 2008 19:47

jag har gjort en del stora tavlor i mina dar.... jag har även ritat stora grejer, HAHA! skämt åt sido så är ju det gamla äntligen-hemma trixet med en overheadprojektor ganska smart. Har du en projektor till tv:n/datan där hemma/hos kompis/på jobbet, så rikta den mot tänkt vägg surfa fram till ditt vackraste hjul, rita av och börja sedan måla. Tänk på att alla streck inte måste vara helt raka, ju större bild desto mer rum för fel!

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 01 Jul 2008 10:18

Varför inte hänga upp riktig hårdvara på väggen istället för avritad dylik? :D

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 10 Oct 2008 15:11

Han hann före. Fan.
Cogs 'n Kegs

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Post by Gdago » 10 Oct 2008 15:39

mike giant e fan tung...har varit sugen på att slänga upp hans "the path is the goal" cyklister på väggen hemma faktiskt...

kör du med overhead behöver du inte kunna måla för fem öre, som painting by numbers typ...kör så det ryker, stort=snyggt!
...

hejdå

Re: Någon som är duktig på att rita hjul, sadel och styre?

Post by hejdå » 10 Oct 2008 15:45

Bubblan wrote:Tjena,

Nu har jag stirrat på mina kala väggar i två förbannade år. Jag får aldrig tummen ur att styra upp något. Men så idag fick jag en idé. Dock faller den idén lite på att jag inte ens kan dra ett rakt streck med hjälp av en linjal.

Hur som helst. Jag tänkte hänga upp en ram på väggen, med en stor svart tavelram runt den, dock känns känns det lite halvtråkigt, så utöver det tänkte jag rita/måla dit två hjul, vevparti, styre, sadel osv. Men då återkommer jag till min 1:a i bild. Så är det någon som känner sig vass med penseln och är sugen på typ lite whiskey med hallonsoda, Guitar Hero och snabbmakaroner så är det bara hojta till. Eller är ni ett gäng som känner för att måla ett hjul var, sitta som hejarklack eller något dylikt så blir det ännu bättre.

Sug på saken.
Bubblan, om jag tar bussen från köpen hamn som går 21:15 kommer jag vara framme i stockholm klockan 06:00 på morgonen efter, tar jag tåget blir restiden något mindre. Flyga vill jag helst inte göra eftersom att jag är principiellt emot säkerhetskontroller och... ehh... flygresor! Jag har i snart ett år försökt få min käresta att tillåta mig måla ett enormt pentagram på ena vardagsrums väggen. Jag kan definitivt tänka mig att ta mig upp till stocket och måla din vägg en helg... men jag pallar fan inte att ta bussen!

Idag har jag arbetat snart åtta timmar, utav dom timmarna så har jag alltså rent faktiskt arbetat 1h och 40 minuter OCH DET INKLUDERAR MIN LUNCH... Jag ska börja plugga på distans tror jag...

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Re: Någon som är duktig på att rita hjul, sadel och styre?

Post by andy » 10 Oct 2008 16:58

SimonBusk wrote:

Jag har i snart ett år försökt få min käresta att tillåta mig måla ett enormt pentagram på ena vardagsrums väggen..

Gäller att välja rätt bara så att det inte ser ut som en Him logga :?

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 10 Oct 2008 17:00

Image

Den här är fin.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 10 Oct 2008 17:30

Jag får jobba extra nästa helg då så att jag har råd att köpa dig en tågbiljett, sen är väggarna i vardagsrummet dina över en helg.
Cogs 'n Kegs

mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 10 Oct 2008 20:52

Min vägg:


Image

mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 10 Oct 2008 20:53

Ouch, förlåt mig att min bild ägde upp forumet. Jag eds inte förminska

Post Reply