Bianchi Pista Via Condotti

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Joha
Posts: 216
Joined: 15 May 2009 18:27
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Bianchi Pista Via Condotti

Post by Joha » 24 May 2010 18:02

Det är synd att Bianchi envisas med att ha kvar den där framgaffeln, rätt så fin cykel annars.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Bianchi Pista Via Condotti

Post by fjonk » 24 May 2010 18:34

Välkommen fg.se och till Condottiklubben Linkert! Hur fick du tag på din?
Joha wrote:Det är synd att Bianchi envisas med att ha kvar den där framgaffeln, rätt så fin cykel annars.
En muffad gaffel hade inte varit fel, kanske åker på en helkromad en vacker dag...

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Bianchi Pista Via Condotti

Post by Linkert » 24 May 2010 18:51

fjonk wrote:Välkommen fg.se och till Condottiklubben Linkert! Hur fick du tag på din?
Joha wrote:Det är synd att Bianchi envisas med att ha kvar den där framgaffeln, rätt så fin cykel annars.
En muffad gaffel hade inte varit fel, kanske åker på en helkromad en vacker dag...
Tackar!

Fick den genom en kombination av farmors dåliga samvete och Sportson på Katarina bangata 15 & 17 (längs med Götgatan). Tvivlar på att jag kom undan någevidare billigt, men pengar har inget värde i min värld, de kommer och går. 9950:- monterad och klar, fri service 1 år. Tror det blev två mellanhänder alltså, men va fan inte mina pengar.

Jäkligt trevligt att fyra olika personer kom fram och berättade för mig hur trevlig min cykel är när jag var på väg hem med den, underbart haha.

Cyklar i snitt 2-3 timmar varje dag (om vädret tillåter) vilket börjar bli dyrt med tanke på hur mycket jag äter utav denna ökning i energiförbränning :P

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Bianchi Pista Via Condotti

Post by fjonk » 24 May 2010 19:21

Linkert wrote:
fjonk wrote:Välkommen fg.se och till Condottiklubben Linkert! Hur fick du tag på din?
Joha wrote:Det är synd att Bianchi envisas med att ha kvar den där framgaffeln, rätt så fin cykel annars.
En muffad gaffel hade inte varit fel, kanske åker på en helkromad en vacker dag...
Tackar!

Fick den genom en kombination av farmors dåliga samvete och Sportson på Katarina bangata 15 & 17 (längs med Götgatan). Tvivlar på att jag kom undan någevidare billigt, men pengar har inget värde i min värld, de kommer och går. 9950:- monterad och klar, fri service 1 år. Tror det blev två mellanhänder alltså, men va fan inte mina pengar.

Jäkligt trevligt att fyra olika personer kom fram och berättade för mig hur trevlig min cykel är när jag var på väg hem med den, underbart haha.

Cyklar i snitt 2-3 timmar varje dag (om vädret tillåter) vilket börjar bli dyrt med tanke på hur mycket jag äter utav denna ökning i energiförbränning :P
9950 får anses som ett hyfsat svensk pris! Den vanliga pistan går för vad jag uppfattat som ungefär samma peng i svea rike. Dock betalade jag 7500 fraktat och klart från England. Men fick montera lite, inte för det var jobbigt alls, snarare kul och sen ingen fri service, men den sköter jag själv.

Ja man har väl fått en del uppmärksamhet för den. Går hem hos andra än cykelnördar.

Önskar jag hade så mycket tid att cykla som du, blir ju vanliga turerna till och från jobbet/högskolan, men joyrides blir det mest på söndagarna!

daytona
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2010 13:51
Location: Malmö

Re: Bianchi Pista Via Condotti

Post by daytona » 08 Aug 2010 14:04

Hittade detta forumet efter lite google-sökningar. Har under ett litet kort tag blivit intresserad av en Bianchi Pista Via Condotti mycket p.g.a av dess fantastiska yttre. Känns lite sent att köpa en nu när hösten snart är i Sverige, men undrar hur det ligger till med Bianchis modeller. Kommer det en ny modell nästa år eller vad kan man förvänta sig? Fanns Pista Via Condotti 2009 t ex? Stora förändringar? Ursäkta min okunskap :/

Post Reply