cykelbuddy

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
gorillala

cykelbuddy

Post by gorillala » 08 Apr 2010 19:41

Tjenare,

Är nyflyttad till stockholm (farsta snarare) och har inte så bra koll på bra cykelvägar. Tänkte kolla om nån bor i närheten av farsta och kan tänka sig att visa mig lite bra cykelvägar in till stan så jag slipper cykla på tvåfilig motorväg och stressa bilisterna i häcken :mrgreen:

Tjing

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: cykelbuddy

Post by Gustav » 08 Apr 2010 23:40

Det gar en cykelvag jamte vag 73 mot Gubbangen och vidare, men jag har inte sa stor koll pa hur den fortsatter. Bitvis fin vag, varre blir det vid enskede-gullmarsplan. Passa pa att ta en tur pa skogskyrkogarden en dag du inte har brattom.
Image

gorillala

Re: cykelbuddy

Post by gorillala » 09 Apr 2010 21:06

tackar, får bli att ge sig ut på söndag, lördag vankas det kallt och regn!

Wintermute
Posts: 27
Joined: 20 Apr 2009 00:17

Re: cykelbuddy

Post by Wintermute » 11 Apr 2010 16:51

gorillala wrote:Tjenare,

Är nyflyttad till stockholm (farsta snarare) och har inte så bra koll på bra cykelvägar. Tänkte kolla om nån bor i närheten av farsta och kan tänka sig att visa mig lite bra cykelvägar in till stan så jag slipper cykla på tvåfilig motorväg och stressa bilisterna i häcken :mrgreen:

Tjing
Finns fina cykelvägar längs med nynäsvägen, hyffsat skyltat också, annars är det bara kolla reseplaneraren nedan.

http://cykelreseplaneraren.astando.se/BillyBike.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukar ta cykelvägarna längs med nynäsvägen till söder sedan götgatan, gamla stan norrmälarstrand bort till jobbet på kungsholmen.

//Jonas

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Re: cykelbuddy

Post by euskadi » 11 Apr 2010 20:32

Farsta är grymt bra att bo i. Fredrikshof utgår därifrån på onsdagar. Det finns många fina små vägar att köra runt på i sommar.

Post Reply