Ronde van Retaard 2010

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Jonatan S » 09 Jun 2010 14:18

Image

Minns ni?

johanp
Posts: 56
Joined: 28 Sep 2009 20:22
Location: Göteborg

Re: Ronde van Retaard

Post by johanp » 09 Jun 2010 14:55

jag minns
http://bilder.fredde.se/ronde-van-retaa ... 8_0098.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Otto » 16 Jul 2010 11:17

Dåligt med försnack här! Snart är det dags att anmäla sig.

Har ni fixat cykeln?
Har ni tillräckligt mycket snus hemma?
Hur ligger ölkurvan kontra konditionskurvan?

Som ni vet 11 September bär det av! Vilka skall med?

/Otto

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Viggen » 16 Jul 2010 11:25

Jag är villig att erkänna att det är dåligt med försnack, förhoppningsvis kan vi dra igång någon form av snack nu.

Jag ska med det är ett som är säkert! Konditionskurvan ligger långt över någon ölkurva som den edgare man är, det får val nästan anses som doping i det här sammanhanget. Cykel är under fnulning men är inte klar, den kommer nog bli vacker, hård, mjuk och lite tung. Ett lagom brett baknav saknas för tillfället.

Hur är formen Otto? Kommer du köra samma avlsappnade fiskargubbe stil som efter frösakull? Och framförallt vem vinner brottningen!?!?

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Otto » 16 Jul 2010 11:32

Viggen wrote:Hur är formen Otto? Kommer du köra samma avlsappnade fiskargubbe stil som efter frösakull? Och framförallt vem vinner brottningen!?!?
Nu har jag ju äran att arrangera det här evenemanget. Men min formkurva pekar stadigt uppåt, min ölkurva är däremot dålig. Därför skall jag åka på träningsläger i Sthlm nu till helgen.

Klädsel blir förstås:
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Viggen » 16 Jul 2010 11:51

Otto wrote:Nu har jag ju äran att arrangera det här evenemanget. Men min formkurva pekar stadigt uppåt, min ölkurva är däremot dålig. Därför skall jag åka på träningsläger i Sthlm nu till helgen.

Klädsel blir förstås:
Image
Vilken ära sedan! Träningsläger är ju alltid trevligt :) Jag hoppas att tweeden kompletteras av en stadig mustasch och monokel samt tidtagarur av klassiskt snitt.

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: Ronde van Retaard

Post by Lukas » 16 Jul 2010 13:45

Otto wrote:Dåligt med försnack här! Snart är det dags att anmäla sig.

Har ni fixat cykeln?
Har ni tillräckligt mycket snus hemma?
Hur ligger ölkurvan kontra konditionskurvan?

Som ni vet 11 September bär det av! Vilka skall med?

/Otto
Jag ska såklart med. När öppnar ni anmälan?

Nej, cykeln är inte klar. har inte alla delar än. Men det kommer bli ett fult monster (hoppas jag)
En ny stock ska köpas efter helgen.
Öl 40% Kondition 80%

Kommer det vara dresscode?

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Ronde van Retaard

Post by Linkert » 16 Jul 2010 16:53

Lust att berätta mer om detta spektakel? Verkar häftigt, lite Paris–Roubaix över det hela?

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Ronde van Retaard

Post by Jonatan F » 16 Jul 2010 18:23

Ölkurva: gillar inte öl och starkare saker känns inte så bra att dricka när man ska samsas med andra på vägen... Cider? xD

Snus: nej för f**n!

Cykel, funderar på vilken jag ska ta, hur jag ska mecka den och framförallt vilken utväxling man ska ha!
Har man inget projekt har man inget liv :)

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Ronde van Retaard

Post by Kneecap » 18 Jul 2010 21:30

Linkert wrote:Lust att berätta mer om detta spektakel? Verkar häftigt, lite Paris–Roubaix över det hela?
I grund och botten är det en hommage till de famla cykelloppen så som det var förr, grusvägar, damm, vin, mat, grusvägar, damm, tokrace m.m.
Nu har förfinat det lite med ännu mer grusvägar, damm, tokrace, mat, vin, öl damm, lera m.m.

Läsvärt i ämnet:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/693336" onclick="window.open(this.href);return false;
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1217409" onclick="window.open(this.href);return false;
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1163282" onclick="window.open(this.href);return false;
http://happymtb.org/forum/read.php/1/251798" onclick="window.open(this.href);return false;
http://happymtb.org/forum/read.php/1/878465" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ithandikappad.info/2008-09-1 ... taard-200/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pistamalmoe.org/bilder/album ... -2008.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.fixedgear.se/viewtopic.php ... it=retaard" onclick="window.open(this.href);return false;

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Ronde van Retaard

Post by Kneecap » 18 Jul 2010 21:38

Min kurva är öl till 100%.. Som vanligt kommer jag alltså INTE att cykla..
Men som vanligt så stälelr Niewebrug Fiets-Club till med tokigheter kvällen innan, mer om det kommer senare.. Stay tuned..

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by svennelainen » 18 Jul 2010 22:15

Det är inte saaAANT!!!

Samma jävla datum som ett bröllop. Va fan då! Satans bröllop!
Som hämnd tänker jag supa ner mig, tafsa på bruden och vara otrevlig mot svärföräldrarna. Och så ska jag bara prata cykling under middagen.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Bubblan » 18 Jul 2010 22:24

svennelainen wrote:Det är inte saaAANT!!!

Samma jävla datum som ett bröllop. Va fan då! Satans bröllop!
Som hämnd tänker jag supa ner mig, tafsa på bruden och vara otrevlig mot svärföräldrarna. Och så ska jag bara prata cykling under middagen.
Äh, du börjar låta som Ronny. "Jag ska vara med...", men sen dyker du inte upp. Eller hur, Ronny. Blinkande smiley.
Cogs 'n Kegs

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Ronde van Retaard

Post by Busken » 18 Jul 2010 22:33

Det går många rykten kring retarden, dessa rykten har ännu inte nått offentlighetens skarpa ljus utan hållt sig i den mörka och skitiga cykelkällaren. Dags att ta dom ut i solskenet och skärskåda dom. Kommer Ronny stå med på listan över anmälda deltagare (observera att inget snack går om evt medverkan). Kommer Jon ta sin seta ut i skogen? Kommer Fredde slå Hommus och kommer Hommus isf begå harakiri? Kommer THUNDERRRRR vara lika dominant när cyklingen blir mer teknisk? Kommer David Beradi upprepa bragden från förra gången på västkusten och vinna? Kommer fixie folkets anfader Magnus48/16 leda oss ut i öknen istället för att låta sina lår lotsa oss igenom skogar? Kommer Andye ta poäng? Kommer JP placera sig i topp fem? Kommer det vara tillåtet med tempopinnar? Kommer det gnällas om bromslösa fixies? Vem somnar först på efterfesten? Vem cyklar omkull på vägen hem? Vad som gäller alla eventuella rykten om min egen medverkan och prestation under 2010 års Ronde Van Retaard så är jag djupt besviken över att meddela att jag tyvärr ej kommer att kunna medverka.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Ronde van Retaard

Post by Fredde » 18 Jul 2010 22:34

Bubblan wrote:
svennelainen wrote:Det är inte saaAANT!!!

Samma jävla datum som ett bröllop. Va fan då! Satans bröllop!
Som hämnd tänker jag supa ner mig, tafsa på bruden och vara otrevlig mot svärföräldrarna. Och så ska jag bara prata cykling under middagen.
Äh, du börjar låta som Ronny. "Jag ska vara med...", men sen dyker du inte upp. Eller hur, Ronny. Blinkande smiley.
Nä det låter som Hommus - Svenne drar en fuling och står stark som en oxe på startlinjen... :)

@Busken, lät på Hommus som att han skulle vara med och arra och inte hoja. Enl ryktet är David i svinigt bra form.

/Fredde - går och nervositetskissar!

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Ronde van Retaard

Post by dtb » 19 Jul 2010 07:40

jag har fortfarande håll från att jag sprang lite för 24 h sedan. hur ska detta gå.

vansinnigt kul kommer det att bli i a f. och som vanligt så kommer jag att ge mitt yttersta när det känns som värst, sticka när det är omöjligt att bevaka men i ärlighetens namn så hoppas jag att någon annan går och vinner i år. det vore bättre för sporten 8).
så tänkte jag även passa på att säga att anders är ute och övar fixerat i skogarna under sin semester så han blir nog farlig även i göteborg. det är många yngre killar som är rejält hungriga här i stockhom och som en av dessa sa, så kanske min tid på tronen är över nu men jag funkar ju som bäst då jag är lite pressad.

som uppvärmning så får mera leras 12timmars vara grejen + lite mera cargo så man får in rätt känsla i benen.

har även kört på 50/15 under det senaste halvåret och det gick ju fint i backarna nere i malmö, så varför inte även i göteborg!?

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Ronde van Retaard

Post by kajli » 19 Jul 2010 08:48

svennelainen wrote:Det är inte saaAANT!!!

Samma jävla datum som ett bröllop. Va fan då! Satans bröllop!
Som hämnd tänker jag supa ner mig, tafsa på bruden och vara otrevlig mot svärföräldrarna. Och så ska jag bara prata cykling under middagen.
Hm, jag kan inte heller närvara på Retaarden pga bröllop. Ska du ut i sthlms skärgård svenne? :)

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by svennelainen » 19 Jul 2010 08:56

fredde.se wrote:
Bubblan wrote:
svennelainen wrote:Det är inte saaAANT!!!

Samma jävla datum som ett bröllop. Va fan då! Satans bröllop!
Som hämnd tänker jag supa ner mig, tafsa på bruden och vara otrevlig mot svärföräldrarna. Och så ska jag bara prata cykling under middagen.
Äh, du börjar låta som Ronny. "Jag ska vara med...", men sen dyker du inte upp. Eller hur, Ronny. Blinkande smiley.
Nä det låter som Hommus - Svenne drar en fuling och står stark som en oxe på startlinjen... :)

@Busken, lät på Hommus som att han skulle vara med och arra och inte hoja. Enl ryktet är David i svinigt bra form.

/Fredde - går och nervositetskissar!
Till skillnad, så har jag både cyklat, fyllnat till och somnat på banketten. Men i år är det kört, jag får förmodligen sitta vid nån skäggig tant och se trevlig ut. Faktum är att hellre skitar ner mig i skogen med andra muppar, än att sitta inlåst på ett slott och känna mig muppig. Jag ska BARA prata cykling.

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Re: Ronde van Retaard

Post by Martin B » 19 Jul 2010 10:22

Jag siktar såklart på att liksom RvR 2008 cykla på en cykel som väger minst 15 kilo samt bryta fingret på avenyn.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Ronde van Retaard

Post by Fredde » 19 Jul 2010 10:35

svennelainen wrote:...andra planer...
Har du testat klassikern "Jadå jag kommer, fast lite senare, vi ska bara cykla en runda först." - vinst varje gång...

/Fredde

Post Reply