Visa din Man Cave!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Visa din Man Cave!

Post by Hommus » 31 Jan 2010 22:56

På väg hem från cykelfilmsfestivalen slog jag följe hem med Hans i Komet Club Rouleur, vi pratade om antalet cyklar vi har hemma och hur bra våra respektive förhåller sig till vår utrymmeskrävande hobby/livsstil. Hans är amerikan och introducerade ordet Man cave. "A man cave is a male sanctuary, such as a specially equipped garage, spare bedroom, den, or basement. A dedicated area of a house where a man can be alone.

Min Man Cave är bara på fosterstadiet men blir bättre i takt med att flyttkartongerna packas upp. 6 kompletta cyklar, diverse ramar, fina hjul, komponenter, tävlingsminnen, foton, nummerlappar, trainer, rullar, stereo, mekställ etc. Det bästa stället på hela jorden helt enkelt. Nu ska det in en fin fåtölj, tidskriftshylla, bord, läslampa och ett litet kylskåp fullt med Carnegie Porter så att Rouleurläsningen blir optimerad. Jag vet att det finns en rad grymma Man Caves på detta forum, hur ser din Man Cave ut?
Image
Image
Image

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Re: Visa din Man Cave!

Post by euskadi » 31 Jan 2010 23:45

det där ser riktigt trevligt ut. Ett par snygga posters också ser jag.

logear
Posts: 164
Joined: 09 Nov 2009 23:04
Location: GBG

Re: Visa din Man Cave!

Post by logear » 31 Jan 2010 23:55

I min lägenhet finns det ingen man cave än.. :( Det finns en girl cave.. Jag har ett hörn i vardagsrummet, men det är ok, det är där alla bekvämligheter är. Sen har jag ju bara en cykel 8)
________________________
Putsar och skruvar på en:
Raleigh Grand prix
http://fixed.dusten.se/

thobbe
Posts: 35
Joined: 05 Sep 2008 15:50
Location: Göteborg
Contact:

Re: Visa din Man Cave!

Post by thobbe » 01 Feb 2010 00:12

logear wrote:I min lägenhet finns det ingen man cave än.. :( Det finns en girl cave.. Jag har ett hörn i vardagsrummet, men det är ok, det är där alla bekvämligheter är. Sen har jag ju bara en cykel 8)
en bild skulle va intressant..

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Visa din Man Cave!

Post by Busken » 01 Feb 2010 00:23

Jag har ingen man cave, eller ett papparum som jag kallar det. Jag drömmer om ett dock, skulle ha en trainer, en projektor, en soffa, en sjuhelvets stereo, ett kylskåp och väggarna fyllda med skivor och verktyg. På stereon så skulle alla sorters mesig musik vara förbjuden! Kylen skulle vara fylld med salami, öl, cherrycoke, grädde på burk, jordnötsmör och alla andra grejer jag gillar!

Nåja, slut med drömmandet, åter till verkligheten. I verkligheten har jag ett litet fuktskadat källar-rum, fyllt med min fästmös möbler och brevid det så sover det en uteliggare från grönland. Han får sova där tills det blir bättre väder.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Visa din Man Cave!

Post by Gustav » 01 Feb 2010 04:40

http://www.fixedgear.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Visa din Man Cave!

Post by Nils » 01 Feb 2010 07:33

+1 :D

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Visa din Man Cave!

Post by K-dregg » 01 Feb 2010 10:11

Fan hela min 2.a är en Man Cave.. Cyklar i vardagsrummet,träningsbänk på muggen, longboard rack på väggen och starwarslego i sovrummet.. Singel? jäpp!

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Re: Visa din Man Cave!

Post by patrik » 01 Feb 2010 16:21

Det här kan vara den snuskigaste rubriken på hela forumet. Får jävligt konstiga associationer. :D

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Visa din Man Cave!

Post by snarkus » 01 Feb 2010 16:30

Precis som K-dregg bor jag i en 2-rums man cave. Cyklarna hänger på krokar i hallen istället för hatthylla och sånt skit. Det finns väl ingen finare jackhängare än ett Dura Ace-reglage? I sovrummet har jag verkstad och trainer, vardagsrummet domineras av skivspelare och skivsamling, och i matrummet (som är mitt tredje rum som inte finns i hyreskontraktet, typ) brukar det ligga en stor kartongskiva på golvet som underlag när jag smörjer kedjan på monkenbajken. Kanske har jag för mycket krukväxter för att det ska kunna vara en sann man cave, men de är helgröna och saknar blommor så helt och hållet legitimitetsdräpande tror jag inte de är. I badrummet brukar cykelkläderna hänga på tork. Köket är ganska neutralt med enbart en kaffekvarn av mindre kafémodell och en kasse urdruckna ölflaskor som eventuella give-aways. Fan vilken jävla hipsterboning.

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Visa din Man Cave!

Post by kajli » 01 Feb 2010 16:36

Bah, den planerade cykeförvaringen med två cyklar på väggen i hallen gick i stöpet igår när jag upptäckte att biltema-hållaren innebär att man får en pedal i ansiktet såfort man kliver in genom ytterdörren. Nu måste jag övertala frun om att en-två cyklar i vardagsrummet/sovrummet/badrummet inte är en dum idé samt göra plats för resten i källarförrådet.

Funderar på att förhandla, ställer jag ner spelen och börjar lagra ölen i källaren lanske vi kan få plats för en cykel eller så.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Visa din Man Cave!

Post by pean » 01 Feb 2010 18:52

The Evolution of the Man Cave:
Image
Sen blev fullt i lägenheten så jag var tvungen att flytta till en annan.

Image
Även där rådde kaos...

Image
..men sedan föll allt på plats.
Image Image Image Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Visa din Man Cave!

Post by ArvidSvensson » 02 Feb 2010 13:00

Inte någon "Man Cave" direkt, snarare vinterförvaring i väntan på bra mekställe. Tre stycken på uppe på köksskåpen också.
Image

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Visa din Man Cave!

Post by Andye » 02 Feb 2010 13:01

Fint Arvid , vad säger frugan då ????
--------->>><<<<--------------

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Visa din Man Cave!

Post by Sönke » 02 Feb 2010 13:06

Pussy whipped man in his cave?
http://2.bp.blogspot.com/_XYEo2ugsdWQ/S ... rderob.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Visa din Man Cave!

Post by Fredde » 02 Feb 2010 13:09

ArvidSvensson wrote:Inte någon "Man Cave" direkt, snarare vinterförvaring i väntan på bra mekställe. Tre stycken på uppe på köksskåpen också.
Är det dags för "välkommen hem"? :)

/Fredde

Läderlappen
Posts: 65
Joined: 08 Oct 2009 12:07
Location: Göteborg

Re: Visa din Man Cave!

Post by Läderlappen » 02 Feb 2010 13:22

Sönke wrote:Pussy whipped man in his cave?
http://2.bp.blogspot.com/_XYEo2ugsdWQ/S ... rderob.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
He he! Riktigt bra serie.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Visa din Man Cave!

Post by ArvidSvensson » 02 Feb 2010 13:57

fredde.se wrote: Är det dags för "välkommen hem"? :)

/Fredde
Ja, tyvärr. Satan vad kallt det är. Mild jet-lag, grav temp-lag.
Andye wrote: Fint Arvid , vad säger frugan då ????
Vi är inte gifta och friar jag i sovrummet tillsammans med cyklarna blir det ett väkdigt tydligt nej.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Visa din Man Cave!

Post by Fredde » 02 Feb 2010 14:11

ArvidSvensson wrote:
fredde.se wrote: Är det dags för "välkommen hem"? :)

/Fredde
Ja, tyvärr. Satan vad kallt det är. Mild jet-lag, grav temp-lag.
Kom igen... nu är det ju värmebölja, du skulle känna när det var minus fem! :)

He he "temp-lag" ja den är inte lätt att bli av med. Jag är inte riktigt i gängorna ännu.

Välkommen hem! :)

/Fredde

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Visa din Man Cave!

Post by Bubblan » 04 Feb 2010 15:23

Sedan jag fyllde samboålder för drygt ett år sedan så har min "man cave" våldtagits å det grövsta. Från att det stod "Man Cave" på ytterdörren så uppgår den numera till denna ynka hörna:

Image
Cogs 'n Kegs

Post Reply