Kul idé med projekt-tråd. Vi får se om det fungerar... Jag bidrar i varje fall med min senaste update:
I lördags lade jag det tredje och sista lagret rödfärg. I skrivande stund sitter jag och grunnar på om jag skall lägga ett lager klarlack över alltihop... Någon som vet vart man kan köpa billig klarlack?

By
jonatanfixed, shot with
Canon DIGITAL IXUS 40 at 2010-01-23
Sedan cyklade jag in till centrum och köpte lite smågrejer. En pensel för "ornamenteringen" och lite gul färg. Färgen skall användas till att blanda den perfekta biega kulören.

By
jonatanfixed, shot with
Canon DIGITAL IXUS 40 at 2010-01-23

By
jonatanfixed, shot with
Canon DIGITAL IXUS 40 at 2010-01-24
En stund senare satte jag mig och försökte hitta rätt kulör. Jag blandade vitt, gult o grön-beige. Tyvärr var den vita färgen matt medans de andra var blanka så det var ett elende att försöka blanda ut dem. Fick praktiskt taget emulgera den vita i de andra.
Testar resultatet...
Sedan var det dags för maskering. Maskeringen tog en evig tid.
Modda lite tejp
Till slut var även maskeringen klar.
Som sälskap hade jag P3 tracks och en flaska Cola, kanske ingen fin-öl men helt okej endå!
När jag hade målat allt, tvättat penslarna och skulle gå upptäckte jag att jag glömt måla framgaffeln. (tufft moment! Nära på att skita i det)
Senare på kvällen skulle jag dra bort tejpen. Då visar det sig att färgen har runnit under. Det här skulle vara två små röda prickar men de var helt förstörda.
Som tur var hade inte färgen inte torkat under tejpen så det var bara att börja gnugga med lacknafta. Tyvärr kunde jag inte rädda prickarna, de får jag måla dit nästa helg.
Efter en hel del putsande såg cykelelendet i alla fall helt okej ut. Jag funderar på om jag skulle fylla i konturerna, antingen med pensel eller svart tusch, för att få dem jämnare.

By
jonatanfixed, shot with
Canon DIGITAL IXUS 40 at 2010-01-24
I veckan skall jag köpa ett nytt framhjul och börja leta efter broms, bromshandtag, styrstam, drev och kedja. Om någon har något kul så får ni gärna hojta!
// Jonatan