Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
Eliasn1
- Posts: 147
- Joined: 22 Aug 2010 22:09
- Location: GBG
Post
by Eliasn1 » 06 Mar 2011 23:12
Fredde wrote:Eliasn1 wrote:Kan någon förklara exakt vad syftet med en conversion är? Vad är dom praktiska fördelarna?
Man gör en fixie av en växelcykel.
Fördelen är att man har en fixie istället för ett gammalt lik som står och samlar damm till ingen nytta.
/Fredde
Ah syftade mest på att sätta track ends i stället för dropout, förstår fullt conversionen i övrigt

-
freddie
- Posts: 140
- Joined: 28 May 2008 15:04
- Location: Öland
Post
by freddie » 08 Mar 2011 11:05
Sen glömde jag dokumentera men en såg, svets och en slipmaskin hjälpte mig längs vägen.. Bort med onödigheter och på med trackends...
Ja det var synd du inte dokumenterade för att slänga på trackends är inget man gör i köket direkt. Imponerande! Snygg konvertering för en gångs skull!
-
Fixen
- Posts: 2837
- Joined: 21 Aug 2009 09:08
Post
by Fixen » 08 Mar 2011 22:22
hycken wrote:
HEPP!!! såhär blev det..
Vem hjälpte dig svetsa på trackends?
-
boon
- Posts: 2250
- Joined: 07 Jul 2008 21:30
- Location: sthlm
-
Contact:
Post
by boon » 09 Mar 2011 19:38
Börjar närma sig nu, fattas en sadelstolpe i rätt diameter, kapa kedja och lite annat smått.
Sen är det ett annat (svart) bakhjul som ska på.

-
boffe
- Posts: 672
- Joined: 11 Oct 2010 18:12
- Location: Stockholm
Post
by boffe » 09 Mar 2011 20:50
Väntar också på en sadelstolpe (i kolfiber) sen är min Lo Pro klar!

-
Sönke
- Posts: 1330
- Joined: 07 Nov 2007 20:19
Post
by Sönke » 14 Mar 2011 18:43

jag behöver en sådan där bromsmojäng, ni vet. Är det någon som har en här på forumet får ni gärna PM:a mig.
-
Nomis
- Posts: 672
- Joined: 20 Jun 2009 20:52
- Location: Lkpg
Post
by Nomis » 16 Mar 2011 12:31
Ska på den en Airone-sadel framöver så jag hamnar lite längre fram...
-
Fixen
- Posts: 2837
- Joined: 21 Aug 2009 09:08
Post
by Fixen » 16 Mar 2011 12:52
Tänkte bara höra mig för. Hur gör man om man vill ha ramklibbor som inte finns att köpa någonstans?
Jag har en Nishiki Arrow Speed som är dålig i sina klibbor och om det går att föra över det från en cykel till tryckta klibbor? Hur isåfall?
Såg nämligen en bild på en Arrow Speed (den blåa som Martin visade i dagens bild) med hela klibbor.
Tacksam för tips.
-
Pirre The Trucker
- Posts: 618
- Joined: 17 Oct 2010 20:26
- Location: Sthlm
Post
by Pirre The Trucker » 17 Mar 2011 10:32
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------
-
jp
- Posts: 633
- Joined: 29 Jul 2008 22:14
- Location: MALMØ
Post
by jp » 19 Mar 2011 11:12
Fixen wrote:Tänkte bara höra mig för. Hur gör man om man vill ha ramklibbor som inte finns att köpa någonstans?
Jag har en Nishiki Arrow Speed som är dålig i sina klibbor och om det går att föra över det från en cykel till tryckta klibbor? Hur isåfall?
Såg nämligen en bild på en Arrow Speed (den blåa som Martin visade i dagens bild) med hela klibbor.
Tacksam för tips.
säker på att de inte finns att köpa?
cyclomondo reproducerar klassiska cykeldekaler, o gör det jävligt bra dessutom.
mejla honom o fråga
http://stores.ebay.com/Cyclomondo
-
3rik
- Posts: 15
- Joined: 19 Dec 2010 17:01
- Location: Lund
Post
by 3rik » 19 Mar 2011 11:52
Tycker det är mycket färdiga hojar i den här tråden... här kommer mitt första försök...
Ramen köpt av Viktoor här på forumet
// Mvh Erik
-
anszem
- Posts: 51
- Joined: 14 Dec 2009 20:16
- Location: London, E1
Post
by anszem » 21 Mar 2011 16:12
Det tar sig, sa mordbrännar'n!
Ram, sadel och styrstam kom med posten idag
Vad det gäller fälgar är jag lite kluven. Ska jag köra på ett par klassiska tub eller något i modernare tappning? Typ H+ son
Förövrigt är det +15°C och det luktar nyklippta gräsmattor här i London

-
Fixen
- Posts: 2837
- Joined: 21 Aug 2009 09:08
Post
by Fixen » 21 Mar 2011 21:33
anszem wrote:Det tar sig, sa mordbrännar'n!
Förövrigt är det +15°C och det luktar nyklippta gräsmattor här i London

Hatet, åh hatet!
Snygg hoj.
-
Fixen
- Posts: 2837
- Joined: 21 Aug 2009 09:08
Post
by Fixen » 21 Mar 2011 21:51
jp wrote:Fixen wrote:Tänkte bara höra mig för. Hur gör man om man vill ha ramklibbor som inte finns att köpa någonstans?
Jag har en Nishiki Arrow Speed som är dålig i sina klibbor och om det går att föra över det från en cykel till tryckta klibbor? Hur isåfall?
Såg nämligen en bild på en Arrow Speed (den blåa som Martin visade i dagens bild) med hela klibbor.
Tacksam för tips.
säker på att de inte finns att köpa?
cyclomondo reproducerar klassiska cykeldekaler, o gör det jävligt bra dessutom.
mejla honom o fråga
http://stores.ebay.com/Cyclomondo
Tack för tipset. Ska kolla med honom.
-
anszem
- Posts: 51
- Joined: 14 Dec 2009 20:16
- Location: London, E1
Post
by anszem » 23 Mar 2011 20:17
-
Jonis!
- Posts: 601
- Joined: 28 Apr 2008 10:31
- Location: älvsjö
Post
by Jonis! » 23 Mar 2011 20:19
^^ snyggt! passar fint!
sökes: nervex bangaffel.
-
FabianK
- Posts: 96
- Joined: 02 Jun 2010 11:19
Post
by FabianK » 24 Mar 2011 08:42
Riktigt nice!
Kollade också på den ramen, men höll mig från att köpa. Glad att du väljer klassiska hjul!
-
klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Post
by klasolsson » 24 Mar 2011 09:17
FabianK wrote:Riktigt nice!
Kollade också på den ramen, men höll mig från att köpa. Glad att du väljer klassiska hjul!
+1 på hjulen, cykeln blev helt klart mycket snyggare med de låga tubisarna och Record-naven!