Stora cyclocrosstråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
lastpeople
Posts: 147
Joined: 03 Jun 2009 05:35
Location: stockholm

Stora cyclocrosstråden

Post by lastpeople » 02 Oct 2012 14:25

Hoven wrote:Nya hojen klar lagom till Kumla crossen! Några fler som ska dit?

Image
Mumma!

laban
Posts: 286
Joined: 29 Apr 2009 23:52
Location: Vasastan / stockholm

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by laban » 02 Oct 2012 16:29

Snygg!

User avatar
Hoven
Posts: 304
Joined: 19 Jan 2010 20:25
Location: Örebro
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Hoven » 02 Oct 2012 16:51

Tack!

Olebole: den väger in på 8kg så ingen lättviktare! Men ska i sinom tid på en kokosgaffel och nya pedaler för att banta ner den.

Otto: kul! Då ses säkert på söndag iaf då jag tyvärr inte kan vara med på lördag :(

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 02 Oct 2012 18:46

Avled lite precis nyss, skäms lite över att jag är så jävla långsam när min cykel ser så snabb ut. Behöver VERKLEIGEN röra på mig mer och bli så in i helvete bättre på att springa.

Men 45 minuter helvetesbackiga grässlänter är mer än inga 45 minuter backiga grässlänter i vart fall. Skönt att jag var själv så jag slapp skämmas ihjäl mig.
http://app.strava.com/rides/23801420
Image

OscarHellström
Posts: 57
Joined: 01 Nov 2011 09:37
Location: København

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by OscarHellström » 03 Oct 2012 07:44

Viggen wrote:
olebole wrote:
jp wrote:
olebole wrote:
Viggen wrote:När går vi igång i Malmö nudå? Vill ju så gärna bli kränkt och hånad av övriga Pistarder/danskjävlar.
Det blev igångdraget redan i helgen med preparation av en ny bana vid ikea svågertorp
vad i helvete, kör ni cross utan att säga till?? Fy skäms, nästa gång är jag med!
Så går det när man vägrar facebook ;)

Jag har inte kört än dock... Crossen är i delar fortfarande
Men vafan Ola, nu får du ju bjuda till lite på pista-forumet! ;)
Var hittar egentligen en nydanskjävel info om cross i Malmö?

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 03 Oct 2012 09:45

OscarHellström wrote: Var hittar egentligen en nydanskjävel info om cross i Malmö?
Förr hade vi lite poster i denna tråden när vi skulle ut och rulla i lera och på pistabloggen, http://www.pistamalmoe.org, om "Crossa Malmø", då brukade vi köra på Ribban och sen grilla korv efteråt. Men hittills har det inte körts något sådant i år. Det finns nog fler banor i görningen, den som Ola nämner vid Svågertorp bland annat.

Jag har en eller ett par alternativa banor på gång i Lund runt St Hans backar, om nu folk orkar ta sig hit det vill säga. Jag ska ut och köra samma slinga jag körde igår på torsdag eftermiddag/kväll igen så vill du cykla en timme cross och dricka en kopp kaffe i Lund är du varmt välkomen att hänga på mig/hänga av mig.

Sen ska det enligt uppgift finnas en facebookgrupp för Crossa Malmø, jag har inte fb så det vet jag inget om, och även en som heter något i stil med CX-Skåne (?) som har en del snack om cross och lite slingor som man kan köra :)

Sen har du ju såklart Fiske King (http://www.fixie-king.dk) där det finns en del folk som kör cross på den danska sidan. Vi var över och körde lite i Amager Fälad förra hösten och det var hemskt trevligt men hittills har det inte dykt upp något liknande den här hösten..
Last edited by Viggen on 03 Oct 2012 11:02, edited 1 time in total.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Stora cyclocrosstråden

Post by Otto » 03 Oct 2012 10:21

Hoven wrote:Tack!

Olebole: den väger in på 8kg så ingen lättviktare! Men ska i sinom tid på en kokosgaffel och nya pedaler för att banta ner den.

Otto: kul! Då ses säkert på söndag iaf då jag tyvärr inte kan vara med på lördag :(
8 kg är väl inte så illa pinkat för att vara en cross.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 03 Oct 2012 11:29

Otto wrote:
Hoven wrote:Tack!

Olebole: den väger in på 8kg så ingen lättviktare! Men ska i sinom tid på en kokosgaffel och nya pedaler för att banta ner den.

Otto: kul! Då ses säkert på söndag iaf då jag tyvärr inte kan vara med på lördag :(
8 kg är väl inte så illa pinkat för att vara en cross.
Inte alls illa för att vara stål, ska bli spännande att se vad den kan väga när du bantat den. Riktigt fint bygge för övrigt, skulle gärna haft en Nature boy i Zona om jag inte haft en växelcross redan :)

Jämför man med hur mycket "skrot" det hänger på min Yeti blir den däremot ganska så tung rätt fort. Just nu väger den in på 7,8kg med kolfibertubar annars strax över 8 med vanliga kanttrådshjulen.

OscarHellström
Posts: 57
Joined: 01 Nov 2011 09:37
Location: København

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by OscarHellström » 03 Oct 2012 11:32

Viggen wrote:
OscarHellström wrote: Var hittar egentligen en nydanskjävel info om cross i Malmö?
Förr hade vi lite poster i denna tråden när vi skulle ut och rulla i lera och på pistabloggen, http://www.pistamalmoe.org, om "Crossa Malmø", då brukade vi köra på Ribban och sen grilla korv efteråt. Men hittills har det inte körts något sådant i år. Det finns nog fler banor i görningen, den som Ola nämner vid Svågertorp bland annat.

Jag har en eller ett par alternativa banor på gång i Lund runt St Hans backar, om nu folk orkar ta sig hit det vill säga. Jag ska ut och köra samma slinga jag körde igår på torsdag eftermiddag/kväll igen så vill du cykla en timme cross och dricka en kopp kaffe i Lund är du varmt välkomen att hänga på mig/hänga av mig.

Sen ska det enligt uppgift finnas en facebookgrupp för Crossa Malmø, jag har inte fb så det vet jag inget om, och även en som heter något i stil med CX-Skåne (?) som har en del snack om cross och lite slingor som man kan köra :)

Sen har du ju såklart Fiske King (http://www.fixie-king.dk) där det finns en del folk som kör cross på den danska sidan. Vi var över och körde lite i Amager Fälad förra hösten och det var hemskt trevligt men hittills har det inte dykt upp något liknande den här hösten..
Tackar för inbjudan. Det kan knipa lite att ta sig till Lund efter jobbet imorgon, men man vet aldrig. Hur dags tänkte du dig?

Generellt sett har jag inga problem att åka till Lund, speciellt om man är några stycken som är friska så kan det bli riktigt bra.

Bor själv vid Amager Fælled men såg aldrig till några svenskar där ifjor. Kan dock intyga att där förekommer undergroundcross ibland, både i ljus och mörker.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Stora cyclocrosstråden

Post by olebole » 03 Oct 2012 12:04

Kolla facebookgrupperna: There Will Be Mud för Danskjävlar, CX i Skåne för skånskjävlar...

OscarHellström
Posts: 57
Joined: 01 Nov 2011 09:37
Location: København

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by OscarHellström » 03 Oct 2012 12:10

Tack.

There Will Be Mud är jag med i, men hade sämre koll på fosterlandet.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 03 Oct 2012 13:05

olebole wrote:Kolla facebookgrupperna: There Will Be Mud för Danskjävlar
Så va det den hette!

@Oscar: Ja jag slutar jobbet vid 15:30ish i Helsingborg och ska medelst kollektiva färdmedel ta mig hem till Lund och byta om så jag kanske är iväg heimfrån runt 17:30-18-tiden. Låter det görbart?

There will be mud pt. I på Amager förra året var bland det roligaste indielopp/träningstävling jag cyklade. Väntar fortfarande på att Jody/Angus/Bender ska dra ihop pt II!

Det borde cyklas mer underground/indiecross på Amager det är då ett som är klart.

User avatar
Hoven
Posts: 304
Joined: 19 Jan 2010 20:25
Location: Örebro
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Hoven » 03 Oct 2012 13:49

Viggen wrote:
Otto wrote:
Hoven wrote:Tack!

Olebole: den väger in på 8kg så ingen lättviktare! Men ska i sinom tid på en kokosgaffel och nya pedaler för att banta ner den.

Otto: kul! Då ses säkert på söndag iaf då jag tyvärr inte kan vara med på lördag :(
8 kg är väl inte så illa pinkat för att vara en cross.
Inte alls illa för att vara stål, ska bli spännande att se vad den kan väga när du bantat den. Riktigt fint bygge för övrigt, skulle gärna haft en Nature boy i Zona om jag inte haft en växelcross redan :)

Jämför man med hur mycket "skrot" det hänger på min Yeti blir den däremot ganska så tung rätt fort. Just nu väger den in på 7,8kg med kolfibertubar annars strax över 8 med vanliga kanttrådshjulen.
Nej ni har rätt det är inte så farligt tungt trodde bara själv att den skulle bli lite lättare när det inte sitter några växlar på osv men är riktigt nöjd med resultatet!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 03 Oct 2012 18:03

Med världens kortaste varsel kastar jag upp den här!
Image
http://www.pistamalmoe.org/2012/10/i-grannbyn/

OscarHellström
Posts: 57
Joined: 01 Nov 2011 09:37
Location: København

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by OscarHellström » 03 Oct 2012 21:01

Viggen wrote:Med världens kortaste varsel kastar jag upp den här!
Image
http://www.pistamalmoe.org/2012/10/i-grannbyn/
Jag satsar på det. 17:30 kan bli kärvt men det lär inte slå på mycket. Kan redan nu informera om att cykeln INTE kommer att bli tvättad efter dagens soloraid.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 03 Oct 2012 22:00

Topp, jag gör åkarbrasor om du inte är på plats exakt på pricken 17:30 :)
Det blir trevligt detta!

OscarHellström
Posts: 57
Joined: 01 Nov 2011 09:37
Location: København

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by OscarHellström » 04 Oct 2012 07:32

Viggen wrote:Topp, jag gör åkarbrasor om du inte är på plats exakt på pricken 17:30 :)
Det blir trevligt detta!
Det blir det! Men efter att ha studerat transportarrangemangen lite närmare tror jag tryggt du kan sikta på 17:45 istället, om du inte är väldigt glad i åkarbrasor såklart.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by pjocke » 04 Oct 2012 09:54

Viggen wrote:Image
Är grunge inne igen? Som jag har längtat.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Stora cyclocrosstråden

Post by olebole » 04 Oct 2012 10:21

pjocke wrote:
Viggen wrote:[img]crosskurt.jpg[/img]
Är grunge inne igen? Som jag har längtat.
Hahaha! Har du missat det i allt ditt ölbryggande och hundgullande?

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 04 Oct 2012 12:36

pjocke wrote: Är grunge inne igen? Som jag har längtat.
Alltid pjocke :*

Håter letar sig från svettig grunge ner via svärmorsdröm och inbakade flätor till någon form av "hårdrockslängd"?

Post Reply