Stora cyclocrosstråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 15 Oct 2011 08:38

Håller med Ola, stiligt :)

Bortsett från den helt horribla lindan är den här skapelsen ganska fin:
Image

Livsfarlig Ledning
Posts: 159
Joined: 09 Nov 2009 05:51
Location: Stockholm, Solna

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Livsfarlig Ledning » 15 Oct 2011 08:55

olebole wrote:
Livsfarlig Ledning wrote:http://web43.server1.wscm.info/shop/ima ... /797_1.jpg
Beställde den här killen tidigare i veckan. CX-cupen kommer gå som en dans när den är uppbyggd och klar!

Läckert Olof! Inte nöjd med din Ridley?
Javisst! Jo då jag har varit nöjd hittills. Men jag ville ha en helt ny ram. Ridleyn blir till salu så spread the word där nere!
Viggen wrote:Håller med Ola, stiligt :)

Bortsett från den helt horribla lindan är den här skapelsen ganska fin:
Image
Tacktack! Personligen tycker jag det är fullt ok att ta ut svängarna lite med just en cross utseendemässigt. En fulsnygg cross är en snygg cross!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 15 Oct 2011 11:20

Livsfarlig Ledning wrote: Tacktack! Personligen tycker jag det är fullt ok att ta ut svängarna lite med just en cross utseendemässigt. En fulsnygg cross är en snygg cross!
Fast vit linda är ju mycket euro-pro och heter man Ritte och kör flandern-stil hela linjen ut så är de på sin plats med en ståndaktig lindning, i mitt tycke då ;)

Men visst kan det vara kul med någon spexig detalj då och då.

EDIT: Vad är det för storlek på din Ridley? Tänkte sprida ordet lite :)

Livsfarlig Ledning
Posts: 159
Joined: 09 Nov 2009 05:51
Location: Stockholm, Solna

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Livsfarlig Ledning » 16 Oct 2011 21:56

Viggen wrote:
Livsfarlig Ledning wrote: Tacktack! Personligen tycker jag det är fullt ok att ta ut svängarna lite med just en cross utseendemässigt. En fulsnygg cross är en snygg cross!
Fast vit linda är ju mycket euro-pro och heter man Ritte och kör flandern-stil hela linjen ut så är de på sin plats med en ståndaktig lindning, i mitt tycke då ;)

Men visst kan det vara kul med någon spexig detalj då och då.

EDIT: Vad är det för storlek på din Ridley? Tänkte sprida ordet lite :)
Stl 54.

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Hommus » 16 Oct 2011 22:17

[quote="Viggen"]Jag tror att det finns ett råd och en cykel som passar dig som handen i handsken. Svaret stavas Surly Cross Check (Mc Hommus/Hommus har frälst mig lite..). cykeln klarar precis vad fan du kastar på den, breda däck, smala däck, slicks, cross, skärmar, lättare touring/randoneé. You name it.

Håller med Viggen, Crosschecken är mäktig. Har både crossat på den, kört ifrån mtbs och cyklat Paris-Brest-Paris på den. Prisvärd. Jag har uppgraderat min massor men orginalsättningen funkar.

Vill du ha en billigare komplett hoj för cross och touring hade jag fixat en Genesis Croix de Fer (järnkorset) Den får du komplett för 10.000, har testat den också och den är toppen, finns fästen för pakethållare och skärmar, dock ej lika många som Crosskexet. Säljs också som endast ram+gaffel.
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 17 Oct 2011 13:32

Livsfarlig Ledning wrote:
Stl 54.
Ah, då var dne lite liten till personen jag hade i tankarna men ska ändå försöka hålla lite koll :)

Hommus: Den där såg också trevlig ut!

I söndags var jag och Patch över på lite Danskecross, det var lerigt, punkigt och kul! Notera dom sjuka danska låren i bild två... :shock:
Image

Image

Image

Image

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by pjocke » 18 Oct 2011 10:23

Viggen wrote:Notera dom sjuka danska låren i bild två... :shock:
Ja, satan vad smala. Han måste vara undernärd. Tycker man får en känsla av det även i bild ett.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 18 Oct 2011 12:11

pjocke wrote:
Viggen wrote:Notera dom sjuka danska låren i bild två... :shock:
Ja, satan vad smala. Han måste vara undernärd. Tycker man får en känsla av det även i bild ett.
Haha jo han var smal, men vann också racet. Så helt undernärd kan han inte vara..

john the man
Posts: 641
Joined: 20 Dec 2008 22:29
Location: Lund - Sthlm

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by john the man » 18 Oct 2011 12:11

pjocke wrote:
Viggen wrote:Notera dom sjuka danska låren i bild två... :shock:
Ja, satan vad smala. Han måste vara undernärd. Tycker man får en känsla av det även i bild ett.
Dissa inte oss med smala lår!
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 18 Oct 2011 12:24

Jag är ju precis lika tunn som den "undernärda" killen för fasen! Här dissas inga smala lår, utan jag förundras över Claus belgian blue lår..

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Ronny » 18 Oct 2011 12:45

Belgian blue av fett och vätska. Plocka bort en 20kg och man har en cyklist.
Мясо это убийство

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Stora cyclocrosstråden

Post by olebole » 18 Oct 2011 13:00

Ronny wrote:Belgian blue av fett och vätska. Plocka bort en 20kg och man har en cyklist.
+1 :)

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Patch » 18 Oct 2011 20:10

Viggen wrote:Jag är ju precis lika tunn som den "undernärda" killen för fasen! Här dissas inga smala lår, utan jag förundras över Claus belgian blue lår..
No offense bro, men nej, så smal är du inte någonstans.
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 18 Oct 2011 21:04

Det har du iofs rätt i, men jag är närmare honom än den andra "stadiga" killen, none taken ;)

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by pjocke » 18 Oct 2011 21:34

Viggen wrote:Haha jo han var smal, men vann också racet. Så helt undernärd kan han inte vara..
Måste bero på den aerodynamiska fördelen hos hans högprofilhjul.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 18 Oct 2011 22:08

Om man befinner sig i trakterna av Lund på söndag:
http://www.cklunedi.se/index.php?option ... &Itemid=28

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Lukas » 18 Oct 2011 22:37

Vet någon var man hittar en sån här http://www.cyclocrossworld.com/trp-adju ... ble-hanger närmare än staterna? Sjuka bromsvibrationer i gaffeln just nu.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Stora cyclocrosstråden

Post by olebole » 18 Oct 2011 22:39

Lukas wrote:Vet någon var man hittar en sån här http://www.cyclocrossworld.com/trp-adju ... ble-hanger närmare än staterna? Sjuka bromsvibrationer i gaffeln just nu.
Jag beställde från s:t john cycles!

Big_Sal
Posts: 113
Joined: 06 May 2010 16:21
Location: Malmö

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Big_Sal » 18 Oct 2011 22:59

Tjena och tack för tipset... jag har blivit lite smygkär i crosschecken faktiskt... :D Vet bara inte alls hur jag ska tänka storleksmässigt... samma som min räser? mindre/större? Är 186 och min på min conversion är sadelröret 60 cm...
Hommus wrote:
Viggen wrote:Jag tror att det finns ett råd och en cykel som passar dig som handen i handsken. Svaret stavas Surly Cross Check (Mc Hommus/Hommus har frälst mig lite..). cykeln klarar precis vad fan du kastar på den, breda däck, smala däck, slicks, cross, skärmar, lättare touring/randoneé. You name it.

Håller med Viggen, Crosschecken är mäktig. Har både crossat på den, kört ifrån mtbs och cyklat Paris-Brest-Paris på den. Prisvärd. Jag har uppgraderat min massor men orginalsättningen funkar.

Vill du ha en billigare komplett hoj för cross och touring hade jag fixat en Genesis Croix de Fer (järnkorset) Den får du komplett för 10.000, har testat den också och den är toppen, finns fästen för pakethållare och skärmar, dock ej lika många som Crosskexet. Säljs också som endast ram+gaffel.
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Stora cyclocrosstråden

Post by Viggen » 19 Oct 2011 12:01

olebole wrote:
Lukas wrote:Vet någon var man hittar en sån här http://www.cyclocrossworld.com/trp-adju ... ble-hanger närmare än staterna? Sjuka bromsvibrationer i gaffeln just nu.
Jag beställde från s:t john cycles!
Lyllos er som kan ha en sån på era hojar! Har inget hål i min gaffel och är inte så sugen på att sätta borren i min.. Får byta bromsgummin och pyssla med toe-in för att avhjälpa.

Post Reply