Någon här som cyklar Vättern?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Någon här som cyklar Vättern?

Post by dan » 10 Jun 2008 16:22

Det är trots allt ett cykelforum och man kan tänka sig att det finns någon som ska cykla runt den stora sjön? Själv startar jag 03:56, ses vi där eller?
Amores bicis!

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 10 Jun 2008 16:29

....nästa år tänkte jag försöka...
The Blood I bleed is Black indeed!

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Post by euskadi » 10 Jun 2008 21:18

nästa år blir det (nog) för mig med. men siktar mest på viking tour i norge. har nyss börjat köra racer igen efter ett uppehåll sen gymnasiet, så jag måste vänja kroppen lite först för längre rundor och komma i betydligt bättre form.

tänkte att även du kloss skulle följa med :wink:
om loppet:

http://www.vikingtour.no/

Image

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 10 Jun 2008 21:50

Jag är inte såpass inbiten cyklist (än) att jag kommer ge mig på vättern!
Hur som haver, lycka till Dan! hoppas det blir kul och att du inte punkar.
Måste vara häftigt att starta mitt i natten. Hoppas det går bra.
Om du är snabb nog kanske du hinner knipa några godisremmar från publiken vid dikesrenen.

du får posta upp ett resultat här sen.

Det är f.ö den vanligaste frågan jag får när jag är ute och cyklar utanför stan.
"Tränar du inför vättern, eller?!"
- Nä, jag kommer koka en kopp kaffe och läsa nya Rouleur.

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 10 Jun 2008 22:02

Tackar så mycket, ska försöka komma med en utförlig redogörelse senare. Kanske även något foto från själva cirkusen. Även jag har märkt att Vättern tycks vara något som tycks tillhöra allmänbildandet i Sverige. Jag hade knappt hört talats om det när jag började cykla. Men så fort man börjat cykla så pratar hela världen om Vättern runt. Ytterst märkligt tycker jag.

Hur som haver, jag har två extraslangar med mig, så det ska nog gå bra. Har däremot inte punkat någonting i år. Så det lär väl bli där nere då.

Ska försöka representera med lite stil dessutom, iförd denna:

Image
Amores bicis!

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 10 Jun 2008 22:03

euskadi wrote:nästa år blir det (nog) för mig med. men siktar mest på viking tour i norge. har nyss börjat köra racer igen efter ett uppehåll sen gymnasiet, så jag måste vänja kroppen lite först för längre rundor och komma i betydligt bättre form.

tänkte att även du kloss skulle följa med :wink:
om loppet:

http://www.vikingtour.no/


woha! Viking loppet ser lovande ut...men du menar att man ska köra det nästa år va??
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 10 Jun 2008 22:38

Jag ska inte cykla vättern och har absolut ingen erfarenhet av långlopp.
Det enda "cykelloppet" jag kört var Långholmen thriatlon för nästan 12år sedan.
Men är grymt sugen på att prova på , nästa år får vi se om det blir något.
Tour de retard nere i göteborg får bli ett litet för snacks helt enkelt och om jag inte
klarar av dom tio milen så får jag ligga i hårdträning över vintern.

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Post by euskadi » 10 Jun 2008 22:53

Hiwatt wrote:
euskadi wrote:nästa år blir det (nog) för mig med. men siktar mest på viking tour i norge. har nyss börjat köra racer igen efter ett uppehåll sen gymnasiet, så jag måste vänja kroppen lite först för längre rundor och komma i betydligt bättre form.

tänkte att även du kloss skulle följa med :wink:
om loppet:

http://www.vikingtour.no/


woha! Viking loppet ser lovande ut...men du menar att man ska köra det nästa år va??
japp jag tänkte nästa år så man har nån chans att bli i form. vi borde anmäla ett lag och köra med teamtröjor å allt hehe. detta motionslopp är f.ö med tidtagning men ingen tävling. etapperna är inte heller lika långa som vättern men går mellan fjäll och fjord. jävligt hardcore.
andye ska givetvis vara med förmodar jag?

lycka till dan!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Någon här som cyklar Vättern?

Post by jon » 10 Jun 2008 23:00

dan wrote:Det är trots allt ett cykelforum och man kan tänka sig att det finns någon som ska cykla runt den stora sjön? Själv startar jag 03:56, ses vi där eller?
Växlat eller ger du dig på rundan fixed?
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Re: Någon här som cyklar Vättern?

Post by dan » 10 Jun 2008 23:04

jon wrote:
dan wrote:Det är trots allt ett cykelforum och man kan tänka sig att det finns någon som ska cykla runt den stora sjön? Själv startar jag 03:56, ses vi där eller?
Växlat eller ger du dig på rundan fixed?
Jag kommer bege mig runt på 50/34 - 23/11, dvs växlat och modernt. 8)
Amores bicis!

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 11 Jun 2008 09:30

Jag siktar på nästa. Ska bara köpa cykel först. :D

hejdå

Post by hejdå » 11 Jun 2008 09:46

Hur blir det med den här Ronde van Retaard? Det är ju knappast en VR men likväl ett hyfsat långt lopp för fixerade bakhjul. Är det någon här som redan har bestämt sig för att åka? Jag är sugen, men övernattning och cykeltransport till/från göteborg är frågor som kräver svar för min del...

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 11 Jun 2008 09:50

SimonBusk wrote:Hur blir det med den här Ronde van Retaard? Det är ju knappast en VR men likväl ett hyfsat långt lopp för fixerade bakhjul. Är det någon här som redan har bestämt sig för att åka? Jag är sugen, men övernattning och cykeltransport till/från göteborg är frågor som kräver svar för min del...
Vi är ett gäng från stockholm som ska köra iaf, tror att vi blir minst 5-6pers iaf.
Men det är inget bestämt än med sovplatser osv , tiden får utvisa.

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Post by Elmer » 11 Jun 2008 10:06

SimonBusk wrote:Hur blir det med den här Ronde van Retaard? Det är ju knappast en VR men likväl ett hyfsat långt lopp för fixerade bakhjul. Är det någon här som redan har bestämt sig för att åka? Jag är sugen, men övernattning och cykeltransport till/från göteborg är frågor som kräver svar för min del...
Vi i tävlingsledningen kommer att se över lite möjligheter i ärendena, till dess;

http://www.kometbicycles.se/

hejdå

Post by hejdå » 11 Jun 2008 10:20

Andye wrote:
SimonBusk wrote:Hur blir det med den här Ronde van Retaard? Det är ju knappast en VR men likväl ett hyfsat långt lopp för fixerade bakhjul. Är det någon här som redan har bestämt sig för att åka? Jag är sugen, men övernattning och cykeltransport till/från göteborg är frågor som kräver svar för min del...
Vi är ett gäng från stockholm som ska köra iaf, tror att vi blir minst 5-6pers iaf.
Men det är inget bestämt än med sovplatser osv , tiden får utvisa.
Jag är händig med en screenram och glad i tokiga upptåg, vad sägs om att trycka upp tees och köra i en någorlunda slapp klunga? Har läst så mycket om team solde i malmö och alla trådar på happy att det har stigit mig åt huvudet... Att jag har semster och det regnar är kanske också något som får det att klia i fringrarna. Hur om helst så skulle jag tycka det var kul om man styrde upp någon slags gemenskap...
Elmer wrote: Vi i tävlingsledningen kommer att se över lite möjligheter i ärendena, till dess;

http://www.kometbicycles.se/
Ett snabbt samtal till SJ har löst transport problemen, det är tydligen okej att ta med cykeln på tåget men jag skulle tydligen beställa i tid eftersom att "det är fan inte många platser för cyklar". Boende kan man säkert lösa, dock så är jag utan vänner eller bekanta i göteborg, misstänker att det är ungefär samma för många som tänker åka. Ett gemensamt boende för tävlande skulle i mina ögon vara guld! Tänk er ett par partier chicago på kvällen och spaghetti med köttfärssås till middag. Minnen från träningsläger med alpinklubben under första halvan av 90-talet sköljer nu över mig. Nåja, jag har tråden på happy bokmärkt och kometbloggen kikar jag på mer än ofta.


Nåja, jag borde kanske göra något av den här dagen, regn + semester + trasig fot = sinnessjuk inläggsfrekvens idag...

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 11 Jun 2008 10:40

RvR vore kul. Men jag tror jag är för lat för att bygga ihop en cykel som håller för skogen.

>> Dan

Vad har du för cykel? Bilder ?
Last edited by andy on 11 Jun 2008 11:00, edited 1 time in total.

mo
Posts: 90
Joined: 06 Nov 2007 21:47
Location: Rawsunda

Post by mo » 11 Jun 2008 10:56

andy wrote:
Vad har du för cykel? Bilder ?
Läskigt. Jag hade just en nästan identisk post på G när jag såg att du redan efterfrågat det jag ville se.

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 11 Jun 2008 11:01

mo wrote:
andy wrote:
Vad har du för cykel? Bilder ?
Läskigt. Jag hade just en nästan identisk post på G när jag såg att du redan efterfrågat det jag ville se.
:D

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 11 Jun 2008 12:06

[quote="andy"]RvR vore kul. Men jag tror jag är för lat för att bygga ihop en cykel som håller för skogen.

Skogscykling??? Här pratar vi grusväg och gamla hederliga lvg-cyklar. :wink:

User avatar
dan
Posts: 186
Joined: 26 Dec 2007 10:01

Post by dan » 11 Jun 2008 12:23

andy wrote:RvR vore kul. Men jag tror jag är för lat för att bygga ihop en cykel som håller för skogen.

>> Dan

Vad har du för cykel? Bilder ?
Det kommer bilder snart, som den ser ut nu är det inte någon vacker syn. Nedpackad och inkädd i skum-matriel. Fy hur den ser ut, dessutom sitter det väskor och flaskhållare på allt för många ställen. Ska lägga upp en bild så fort jag kommer hem.
Amores bicis!

Post Reply