[Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010 - nu med premiärinfo

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Lukas » 03 Apr 2010 12:06

Förra årets Giro var en av de bästa dagarna i mitt 2009. Solen sken och värmde, vattnet från allehanda kyrkogårdar smakade härligt av kalk, kamratskapen var så fin så fin, danskarna var galna och roliga,
Det var så jävla bra. Och det kommer bli lika bra i år - om inte bättre.

Image
Image
Image

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jon » 03 Apr 2010 22:00

Bansträckningen premiärcyklades idag och tack vare många timmar framför Google- maps i vintras så måste jag nästan säga att vi överträffat förra årets bana...
Oavsett om du kommer för att rejsa eller bara vill ha en vacker cykeltur genom ett vårrusigt Skåne med gamla/blivande vänner så kommer du inte att bli besviken.
I Dalarnas djupa skogar..

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Fredde » 03 Apr 2010 22:10

macke1 wrote:Är sjukt peppad, de kommer bli djävulskt kul!
Fredde.se, du verkar ha kört hårt i vinter.
Jag sätter en slant på dej som vinnare.
Andra tips, på vinnare?

Nu blir det bornsjön runt.

/Macke
Hehe nää jag kan bara mutas neråt i resultatlistan... :D

Lurar på att ta blåmesen och mest fylle-cykla mig igenom dagen...

...eller inte :D

/Fredde

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Busken » 03 Apr 2010 23:15

macke1 wrote:Är sjukt peppad, de kommer bli djävulskt kul!
Fredde.se, du verkar ha kört hårt i vinter.
Jag sätter en slant på dej som vinnare.
Andra tips, på vinnare?

/Macke
Jag kan rapportera att dom danska buden har styrt upp sig till i år, inte bara ligger dom och köttar runt på gatorna 8h om dagen, det är även ett gäng som den senaste månaden har gett sig ut på träningsturer. Intervallträning upp och ner längs med strandvägen 2 gånger i veckan är det som gäller. Jag tror att labeet från dom gröna och Balder från mitt jobb på sin 6.5kg lätta alu-de rosa kommer att bli riktigt, riktigt farliga till iår!

Vidare kan jag berätta att banan kördes i motvind idag och var inget annat än helt fantastisk, böljande kullar, spegelblankt vatten, slott och herresäten är det som väntar er kära cyklister! Efter att ha kört hela banan med 23mm's däck med 8.5 bar så kan jag också berätta för er att ni har inget att oroa er för, de skånska vägarna har klarat vintern bra! De etapper som kommer att gå över lite "skojig" terräng gick som en dans!

väl mött!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jon » 03 Apr 2010 23:55

Och min röv och mina lår vill hälsa att 28mm Vittoria Randonneur med 5,5bar i inte är att föredra.

Väl mött!
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
jensrasmus
Posts: 144
Joined: 20 Sep 2008 17:59
Location: malmö
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jensrasmus » 04 Apr 2010 09:54

dtb wrote:jag säger endast: tempoutväxling
och vad är det i dina termer David, 60/11? ha ha.

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jp » 04 Apr 2010 13:15

Ohh.. jag säger bara en sak. Vinden!

Större wildcard finns inte, den kommer krossa folks utväxlingsval. :twisted:

Antingen är den i ryggen. Eller i ansiktet. Men den är där, lika säkert som koskitsdoften från bondgårdarna ni passerar.
Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by ArvidSvensson » 04 Apr 2010 13:38

jp wrote:Ohh.. jag säger bara en sak. Vinden!

Större wildcard finns inte, den kommer krossa folks utväxlingsval. :twisted:
....
Jag är sjukt aero efter gårdagens påskbuffé. Jag är immun mot vind!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by snarkus » 04 Apr 2010 14:39

ArvidSvensson wrote:
jp wrote:Ohh.. jag säger bara en sak. Vinden!

Större wildcard finns inte, den kommer krossa folks utväxlingsval. :twisted:
....
Jag är sjukt aero efter gårdagens påskbuffé. Jag är immun mot vind!

var finns tråden med bilderna på de där brittiska retrogubbarna med tempomage??

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by geschwindten » 04 Apr 2010 20:37

jon wrote:Och min röv och mina lår vill hälsa att 28mm Vittoria Randonneur med 5,5bar i inte är att föredra.

Väl mött!
Strongt jobbat Jon!
Nu blir man sugen på lite kött i "snygga komponenter" tråden.

En till sak har man förstått i den här. Girot kommer bli riktigt bra i år igen!

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by olebole » 07 Apr 2010 10:23

Bifogar lite bilder från förra vårens stora höjdpunkt för att trycka lite på en av girot och söderns stora dragplåster: Gemenskapen!

Image

Image

Image

Men självklart bjuds det även på lite blodigt allvar mitt i all samkväm:

Image


Väl mött i Skånes bästa vårskrud!

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by dtb » 09 Apr 2010 06:39

tjoho!!!
två veckor kvar nu.

User avatar
jensrasmus
Posts: 144
Joined: 20 Sep 2008 17:59
Location: malmö
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jensrasmus » 09 Apr 2010 09:35

Ja man är löjligt pepp!

Ok, vad blir det för utväxling? Vågar man satsa på det tunga artilleriet eller ska man köra på "säkra kort". Ska tempopinnarna och discen på och ska man ansa skägget enligt aerodynamikens lagar o regler? ...

Själv tänkte jag ta tio doser bricanyl och injicera kalvblod strax innan starten och hoppas på det bästa.

Vårens händelse numero uno är här!!! Vai Vai Vai!!!

...det blir episkt!

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by scand » 09 Apr 2010 11:23

snart.... :roll:

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by slint » 10 Apr 2010 12:08

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Alla former av aerobars borde banlysas.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by ArvidSvensson » 10 Apr 2010 12:26

slint wrote:Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Alla former av aerobars borde banlysas.
Jag ska bara ha tempopinnar, direkt på styrstammen. Eller nej föresten, jag ska ha en 550mm styrstam med lite linda längst fram bara.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by olebole » 10 Apr 2010 12:39

ArvidSvensson wrote:
slint wrote:Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Alla former av aerobars borde banlysas.
Jag ska bara ha tempopinnar, direkt på styrstammen. Eller nej föresten, jag ska ha en 550mm styrstam med lite linda längst fram bara.
Lite som en joystick!


Nej men allvarligt talat så är detta något vi har diskuterat i tävlingsledningen och jag känner att pinnar är en onödig risk vid tajt klungkörning och ingen blir väl egentligen särskilt ledsen om vi inför ett sådant förbud?

Sen är ju regler lite tråkigt iofs :)
Last edited by olebole on 10 Apr 2010 13:44, edited 1 time in total.

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Alex » 10 Apr 2010 13:00

olebole wrote: Lite som en joystick!
de e de som ger en power, de e naajs!

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by slint » 10 Apr 2010 13:22

Utöver detta ser det verkligen för jävla illa ut i såna här sammanhang. Det är mer en principgrej. Men självklart bör man inte bortse från säkerhetsaspekten. Om man nu tvunget vill sitta obekvämt på sin cykel och ha så lite kontroll över den som möjligt finns det andra sätt.

" onclick="window.open(this.href);return false;


Post Reply