[Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010 - nu med premiärinfo

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Lukas » 16 Mar 2010 13:47

scand wrote:Alltså ingen start i Ystad. Är fortfarande pågatåg "bikefriendly"?
Ingen start i Ystad.

Man kommer kunna ta sig med Öresundståg till Höör som är mer cykelvänliga än Pågatågen. Kom bara ihåg att lösa cykel-/barnbiljett för hojen.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Fredde » 16 Mar 2010 15:42

http://www.pistamalmoe.org" onclick="window.open(this.href);return false;

border='0' :)

Vi ses!

/fredde

User avatar
jensrasmus
Posts: 144
Joined: 20 Sep 2008 17:59
Location: malmö
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jensrasmus » 16 Mar 2010 15:44

Betalt!

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by kajli » 16 Mar 2010 15:58

Jag fegar inte ur! Men jag kommer inte heller. Ölfestivalen i Winksele är en årlig tradition och håller tyvärr bara på 24-25 april.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Otto » 17 Mar 2010 08:38

kajli wrote:Jag fegar inte ur! Men jag kommer inte heller. Ölfestivalen i Winksele är en årlig tradition och håller tyvärr bara på 24-25 april.
Ta med festivalen till möllan!
Image

Funnen på den här domänen, http://www.mancavesite.org. Värt ett besök!

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Lukas » 17 Mar 2010 09:08

Otto wrote:
kajli wrote:Jag fegar inte ur! Men jag kommer inte heller. Ölfestivalen i Winksele är en årlig tradition och håller tyvärr bara på 24-25 april.
Ta med festivalen till möllan!
[img]följebil.jpg?[/img]

Funnen på den här domänen, http://www.mancavesite.org. Värt ett besök!
Nästan rätt, Otto. Det kommer ju bli en typ av ölfestival den 24 april också! Kanske får vi se en gigantisk öltunna som följebil, kanske inte.

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by kajli » 17 Mar 2010 09:24

Otto wrote:
kajli wrote:Jag fegar inte ur! Men jag kommer inte heller. Ölfestivalen i Winksele är en årlig tradition och håller tyvärr bara på 24-25 april.
Ta med festivalen till möllan!
Om jag bara kunde.

Förra året jag var där satt det ett gäng på 8-10 tjocka belgare (alla män i belgien är tjocka, har rakat huvud och har skägg) på festivalen i full lycra-mundering. Cyklarna stod lutade mot ett staket. Dom satt och åt hamburgare och drack öl i 4-5 timmar tills de var fulla som as, sen hoppade dom upp på LVG-hojjarna och trampade vidare.

User avatar
jensrasmus
Posts: 144
Joined: 20 Sep 2008 17:59
Location: malmö
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by jensrasmus » 17 Mar 2010 17:48

kajli wrote:
Otto wrote:
kajli wrote:Jag fegar inte ur! Men jag kommer inte heller. Ölfestivalen i Winksele är en årlig tradition och håller tyvärr bara på 24-25 april.
Ta med festivalen till möllan!
Om jag bara kunde.

Förra året jag var där satt det ett gäng på 8-10 tjocka belgare (alla män i belgien är tjocka, har rakat huvud och har skägg) på festivalen i full lycra-mundering. Cyklarna stod lutade mot ett staket. Dom satt och åt hamburgare och drack öl i 4-5 timmar tills de var fulla som as, sen hoppade dom upp på LVG-hojjarna och trampade vidare.
Haha, men du kan få uppleva en smal rakad men skäggbeklädd pistard på stålram, jag, -Pista Malmös kanske enda deltagande detta år(då de flesta andra verkar ha fullt upp med arr.) Tänkte också köra lycra och dricka öl, fast efteråt. Jag garanterar dock fult ös både på cykeln och med ölen. Kort sagt samma nöje men med fastnav och utan Belgare.

väl mött!

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by slint » 23 Mar 2010 23:11

Klart och betart!
Får jag inte cykla fort tar jag inget ansvar för mitt handlande.

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

EN MÅNAD KVAR IDAG!

Post by Pista Malmø » 24 Mar 2010 22:32

Image

Om en månad står vi där. Med vinden i ryggen eller ansiktet. Kissnödiga eller skakiga eller helt lugna. Det vi dock har gemensamt är att dagen kommer bjuda oss på en rejäl åktur genom det vackra och oförutsägbara Skåne. "Genom dalar, över åsar, vadandes genom bäckar" skulle poeten säga. "Då blir det åka av" säger Pista Malmø.

Och så lite praktisk information:
Den som tänker delta bör anmäla sig innan det utsatta datumet. Detta för att vi måste kunna ordna med mat, övrig förtäring och allmän logistik. Vi är supertacksamma om ni betalar i så god tid som möjligt.

Vi kommer även kunna servera er ett tillfälle som ni inte vill missa. På kvällen, efter miltals av cykling, otaliga skratt, droppar av svett och kanske en och en annan tår, kommer vi bjuda upp till dans. Detta i form av middag och prisutdelning på ett härligt ställe i Malmö.
Då maten kommer lagas av kockar och serveras av änglar måste vi ha din föranmälan senast 17 april (samma deadline som själva Girot).
Maten kommer kosta 150:-/person och det som bjuds är en välsmakande och stor buffé. Betalas görs det på morgonen, innan Girot, vid starten. Anmälan om mat görs till matpagirot@gmail.com innan 17 april.

Så vi blir tydligare än tydligast:
1. Vill du köra Girot: Betala 250:- via http://www.pistamalmoe.org/ senast 17 april.
2. Vill du äta middag och hänga på kvällen. Skicka ett mail till matpagirot@gmail.com senast 17 april och betala innan starten av Girot.

Vi längtar efter er,
Pista Malmø

Smira
Posts: 50
Joined: 26 Jun 2008 20:42
Location: Årsta, Sthlm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Smira » 26 Mar 2010 23:23

Nu har vi betalt och anmält oss till middagen :D
/Birgitta och Stefan

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Martin B » 27 Mar 2010 17:11

Smira wrote:Nu har vi betalt och anmält oss till middagen :D
/Birgitta och Stefan
Härligt! :D Vi välkomnar er till södern! Hojta till om ni behöver sovplats.

patchedkid
Posts: 332
Joined: 09 Mar 2009 18:28
Location: tromsø
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by patchedkid » 27 Mar 2010 18:30

Finns det någon gemensam buss/bilar från göteborg?
Som har en plats över*?
http://containerlivet.blogspot.com
- Rädda torneträskdelfinen-

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Fredde » 02 Apr 2010 22:38

Tycker det peppas dåligt... blir det något race eller?

:)

/Fredde

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Busken » 02 Apr 2010 23:27

Det är klart att det blir ett rejs fredde! Vintern har varit hård, så otroligt hård i år. Den isande vinden har bitit i alla våras själar, men nu har snön försvunnit, solen har hittat hit till södern och backarna är fyllda av snödroppar, vintergäck och vitsippor. Vi pistarder använder största delen av våran vakna tid till att kuska landsvägar fram och tillbaka för att hitta den optimala rutten, vi mejar sportdrycks fabrikanter, ordnar med bilar, pumpar, däck, slangar, mat, dryck, tröjor och storslagna målgångar. Vi har inte riktigt haft tid till att sitta här och häcka. Men vi kan lova dig att det blir ett rejs, det rejset kommer bli storslaget, episkt och underbart. Vi kommer cykla sida vid sida som bröder, vi kommer njuta av det dovt rasslande ljudet när 100-talet fastnavare susar fram över kullar och ner genom dalar. När solen skiner över våra axlar och vi för första gången i detta decenium cyklar med korta armar och utan knävarmare så kommer vi snegla på varandra och le. I det leendet så ligger vetskapen om att vi klarade det, om att vi överlevde vintern och att nu ligger det inget annat än en underbar vår fram för oss. I det leendet så ligger också vetskapen om att dagen vi har fram för oss kommer tvinga det sista ur våra kroppar, om att vi kommer pressa oss mot vinden som solen pressar sig mot ekvatorn i saharas öken. Att vi kommer lyfta varandra, cykla snabbare än vad vi någonsin gjort, kriga, kämpa och skratta tillsammans.

Du kan hoppa upp och sätta dig på att det blir något, när stockholm var täckt i snö och pinades av isande vindar hade vi redan lagt av oss vinterskruden och naturen såg ut så här:

Image

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Fredde » 02 Apr 2010 23:53

Busken wrote:poesi...
Det där var ju så vackert att man får en klump i halsen...

Men det peppas ändå dåligt...

Ska erik cykla på en icke-svart cykel? Kommer danskarna? Vad är det för underlag? Kan man köra utan aeroekrar bak? Kommer stockholmarna ha egen följebil? Har Arvid snyggast klädsel? Hinner man se något av myllan? Hur är status på fallafeln? Får man cykla hur fort man vill? Var går gränsen? Kommer ljudet av fem pers i täten som delar på 3 kvadratmeter i 45 blås vara lika mäktigt i år? Finns det toa på vägen? Ska jag köra med mitt fin-framhjul? Hur kommer vinden ligga? Vågar man gå under 3.0 i utväxling? Finns det möjlighet att bli full på kvällen?

/Fredde

macke1
Posts: 62
Joined: 12 Jun 2009 22:20

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by macke1 » 03 Apr 2010 10:00

Är sjukt peppad, de kommer bli djävulskt kul!
Fredde.se, du verkar ha kört hårt i vinter.
Jag sätter en slant på dej som vinnare.
Andra tips, på vinnare?

Nu blir det bornsjön runt.

/Macke

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by dtb » 03 Apr 2010 10:48

jag säger endast: tempoutväxling

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Re: [Un Giro di Sporco Sud] 24 April 2010.

Post by Martin B » 03 Apr 2010 11:53

Ska erik cykla på en icke-svart cykel?
Erik kommer cykla så jävla snabbt att vi förmodligen inte kommer hinna se vad han har för cykel. Men mina förhoppningar är att det blir svart.

Kommer danskarna?
Garanterat. Simon har rapporterat att intresset är ännu större i år! Alltså: hård strid i täten!

Vad är det för underlag?
Mestadels fantastisk snabb skånsk asfalt men även andra underlag kommer det bjudas på.

Kan man köra utan aeroekrar bak?
Definitivt! Men frågan är om du vågar?

Kommer stockholmarna ha egen följebil?
Det förutstätter vi. Allt annat kommer vara en besvikelse.

Har Arvid snyggast klädsel?
Ryktet säger att Arvid kommer i en nystruken tempodräkt. Vem kan slå detta?

Hinner man se något av myllan?
Våren har kommit till södern! Tätklungan kommer förmodligen inte hinna se någonting om man tänker på hur jävla snabbt det gick förra året. Men girot bjuder som vanligt på det finaste och vackraste landskapet som södern har att erbjuda.

Hur är status på fallafeln?
Falafeln mår prima. Haloumin har gjort sitt intåg som tillbehör och gjort succé. Priset ligger fortfarande på 25 spänn för en stor och 30 spänn för en extra stor.

Får man cykla hur fort man vill?
Ja

Var går gränsen?
Den här frågan förstår vi inte i Pista Malmø

Kommer ljudet av fem pers i täten som delar på 3 kvadratmeter i 45 blås vara lika mäktigt i år?
Synen av 67 pers med enbart fastnav som drar fram i vårsolen var helt jävla magiskt förra året. Tyvärr kunde jag aldrig ta del av denna upplevelse i täten. Det enda jag kan säga var att: fyfan vad det gick undan, glömmer aldrig när jag spurtade med en dansk under en etapp. Har aldrig cyklat så snabbt någonsin! Läs Hommus fantastiska rapportering från tätklungan: http://iloapp.kometbicycles.se/blog/club?Home&post=291" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns det toa på vägen?
Vi har hyrt naturen för detta ändamål.

Ska jag köra med mitt fin-framhjul?
Såklart

Hur kommer vinden ligga?
I ryggen. Som en stor jävla dragkrok

Vågar man gå under 3.0 i utväxling?
Se föregående inlägg

Finns det möjlighet att bli full på kvällen?
”På kvällen, efter miltals av cykling, otaliga skratt, droppar av svett och kanske en och en annan tår, kommer vi bjuda upp till dans. Detta i form av middag och prisutdelning på ett härligt ställe i Malmö. Maten kommer kosta 150:-/person och det som bjuds är en välsmakande och stor buffé. Betalas görs det på morgonen, innan Girot, vid starten. Anmälan om mat görs till matpagirot@gmail.com innan 17 april”

Image

Post Reply