Lastade cyklar

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: Lastade cyklar

Post by herr_brun » 02 Jan 2014 02:32

Kolla in gardasjön i italien, mycket fint, var där i somras men blev tyvärr inget cyklande, det är väldigt fint för cykling där, i södra delen av sjön finns mängder av annat man kan göra också, vindsurfning mm. Åkte dit genom fernerpasset i österrike, det var sjukt fint och men också väldigt backigt :D

ekdahl
Posts: 137
Joined: 11 Aug 2012 00:00
Location: Oslo

Re: Lastade cyklar

Post by ekdahl » 02 Jan 2014 03:06

herr_brun wrote:Kolla in gardasjön i italien, mycket fint, var där i somras men blev tyvärr inget cyklande, det är väldigt fint för cykling där, i södra delen av sjön finns mängder av annat man kan göra också, vindsurfning mm. Åkte dit genom fernerpasset i österrike, det var sjukt fint och men också väldigt backigt :D

hehe vaknade upp på stranden där efter att vi hade vart ute och slirat i milano på tågluff, finare och mer fårvånat uppvaknande har jag nog aldrig haft.

men är det någon som har bra erfarenhet med touringsykling, ca 3 veckor. har tänkt att köpa interrail för att ta mig nedån snabbt och smidigt samt kunna förflytta mig lite snabbt om man känner för det. blir väl att tälta på ställen som passar.
budget på sykkel runda släng 10.000.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Post by Jonatan F » 02 Jan 2014 19:17

Gillar eric nohlin på bicycling skarpt. Sök på "tidningen bicycling" klicka på bloggfliken.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

Re: Lastade cyklar

Post by matsa » 02 Jan 2014 21:32

ekdahl wrote:kul med lastat!

har tänkt att hojja lite europa nu till sommarn, någon som har tips på bra bloggar
Fixedgear.se :) tex den här tråden:
http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic ... g+cykeltur

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Lastade cyklar

Post by Gustav » 02 Jan 2014 21:45

Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Sv: Lastade cyklar

Post by Jonatan F » 11 Apr 2014 19:15

Köpte två bord, klarar mig fint utan fancy lastcyklar. Tog det ena, runt köksbord på axeln. Det andra knöt jag fast ett rep i som på en ryggsäck och låste remmarna över bröstet med en karbinhake. Tyvärr väldigt svårt att fota själv, det här är det som blev bäst...Image
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Lastade cyklar

Post by Jonatan F » 14 Feb 2015 19:10

Om man avskyr att åka spårvagn och inte har bil får en lösa det på annat vis.

Tog med ett hjul hemmifrån mina föräldrar (åkte tåg med det först)
Image

Det gick ju bra. Så jag köpte ett hjulpar.
ImageEn gnutta tungstyrt men eftersom hjulen satt som svetsade på cykeln kunde jag hålla i dem istället för styret, då var den extra tyngden inga problem.

Sedan har jag åkt otaliga gånger fram och tillbaka till cykelköket med det här projektet på ryggen (finns nu i "visa din växelcykel-tråden"). Ram, bakhjul, en påse full med olika delar. Allt fäst på min gamla ramryggsäck.
Image

Har även knutit fast en gammal cykelslang som avbärarbälte. Ger bättre stabilitet i sidled och håller ramen borta från mitt huvud. Tyngdpunkten har en tendens att hamna för högt och ramen tippa ned över huvudet något iom GT:ns sittställning.
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply