Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by dtb » 30 Nov 2009 21:05

jag blir såååå förvirrad.
vad är en hipster?

och jag kan hålla med dig nils om personangrepp, det är aldrig roligt men ronny, du verkar inte ta det dåligt. väl är väl det.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Ronny » 30 Nov 2009 21:24

dtb wrote:jag blir såååå förvirrad.
vad är en hipster?

och jag kan hålla med dig nils om personangrepp, det är aldrig roligt men ronny, du verkar inte ta det dåligt. väl är väl det.
Det där var väl inget, bara ball :lol: Jag ger igen en dag :wink:
Мясо это убийство

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Jonas.F » 30 Nov 2009 23:09

Ronny wrote:Lugn Nils det har just börjat och jag måste ge dig en eloge för initiativet :wink:

Grabbarna tog mig på bar gärning och jag vet nu att jag är en av original hipsters. Min förebild är och förblir ...
ha ha den där killen börjar bli världskändis!
We are 138

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Busken » 30 Nov 2009 23:42

Lone Wolf 4-Evver!

Jag hoppas Ronny förstår att vi småkillar står och nafsar lite på hans enorma vadmuskler precis på samma sätt som lejonungarna nafsar lite på lejonhanens man! Det var ju inte menat som ett personangrepp utan snarare som lite skoj, jag skrev ju till och med i mitt inlägg att jag tycker det är dumt att vara taskig mot folk. Låt oss nu begrava denna urspårade och allt för nervösa tråd djupt i fg.se's hög av döda trådar. Låt den komma upp igen om ett par år och låt oss då skratta åt hur fåniga vi var när 00-talet led mot sitt slut!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by svennelainen » 01 Dec 2009 00:05

NEJ!!! Jag ska se till att den lever ända in på tiotalet!

http://en.wikipedia.org/wiki/Hipster_(contemporary_subculture" onclick="window.open(this.href);return false;)
(notera att fixed är viktigt)

User avatar
bruso
Posts: 12
Joined: 12 Nov 2009 13:46
Location: Stockholm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by bruso » 01 Dec 2009 08:41

"According to Time writer Dan Fletcher, "Hipsters manage to attract a loathing unique in its intensity. Critics have described the loosely defined group as smug, full of contradictions and, ultimately, the dead end of Western civilization.""

Det var väl ändå lite att ta i.

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by K-dregg » 01 Dec 2009 09:33

Ingenting om krypto i backfickan och budväskor? Jag får en känsla av att situationen mellan hipsters och ehm..västvärlden är lite mer polariserat i USA.. Är det kanske så att den homofoba suvkörande medelklassen betraktar dom flickbyxbärande cyklisterna som subversiva i sin antibilism? ergo ett hot mot den amerikanska drömmen? känns som att samma saker dyker upp flera i hipsterfilmer på nätet.. "Its my only transportation,i dont pay for gas..Cars are coffins etc.."

Här i sverige är det ju inte direkt ett jättepolitiskt statement att cykla liksom..

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by kajli » 01 Dec 2009 10:27

K-dregg wrote:homofoba suvkörande medelklassen ... flickbyxbärande ... subversiva i sin antibilism? ergo ett hot mot den amerikanska drömmen?
+1

SNAKEMAN
Posts: 37
Joined: 22 Apr 2009 20:21

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by SNAKEMAN » 01 Dec 2009 20:35

K-dregg wrote:Ingenting om krypto i backfickan och budväskor? Jag får en känsla av att situationen mellan hipsters och ehm..västvärlden är lite mer polariserat i USA.. Är det kanske så att den homofoba suvkörande medelklassen betraktar dom flickbyxbärande cyklisterna som subversiva i sin antibilism? ergo ett hot mot den amerikanska drömmen? känns som att samma saker dyker upp flera i hipsterfilmer på nätet.. "Its my only transportation,i dont pay for gas..Cars are coffins etc.."

Här i sverige är det ju inte direkt ett jättepolitiskt statement att cykla liksom..

Ja.. fast jag tycker mer att det är intermittent, adekvat, kverulera, antagonist, annullera, dystopi, proveniens, anticipera, kongenital liksom.

logear
Posts: 164
Joined: 09 Nov 2009 23:04
Location: GBG

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by logear » 01 Dec 2009 21:59

SNAKEMAN wrote:
K-dregg wrote:Ingenting om krypto i backfickan och budväskor? Jag får en känsla av att situationen mellan hipsters och ehm..västvärlden är lite mer polariserat i USA.. Är det kanske så att den homofoba suvkörande medelklassen betraktar dom flickbyxbärande cyklisterna som subversiva i sin antibilism? ergo ett hot mot den amerikanska drömmen? känns som att samma saker dyker upp flera i hipsterfilmer på nätet.. "Its my only transportation,i dont pay for gas..Cars are coffins etc.."

Här i sverige är det ju inte direkt ett jättepolitiskt statement att cykla liksom..

Ja.. fast jag tycker mer att det är intermittent, adekvat, kverulera, antagonist, annullera, dystopi, proveniens, anticipera, kongenital liksom.
+1
________________________
Putsar och skruvar på en:
Raleigh Grand prix
http://fixed.dusten.se/

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by 48/16 magnus » 06 Dec 2009 12:17

En liten tanke bara:
Bidra till forumet med det som du själv tycker är intressant och gillar.
Bromsa lite när du dissar det som andra tycker är intressant och gillar.
Jag tycker nästan alltid att det är kul att läsa om vad andra brinner för,
Och det är nästan aldrig kul när folk spyr galla.
Alla på forumet har olika uppsåt med med vårt cykel intresse, vi är allt ifrån 20 åriga hipsters i innerstan till medelålders cykelsports nostalgiker på landsorten.
Vi har alla lika stor rätt att uttala oss men det blir ett ännu bättre forum om vi är aningens mer toleranta och aningens mindre mästrande i tonen.

Peace/ dagispendlarsvettot 48/16

User avatar
Jojje
Posts: 39
Joined: 19 May 2009 14:25
Location: Majorna

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Jojje » 06 Dec 2009 12:55

Alla på forumet har olika uppsåt med med vårt cykel intresse, vi är allt ifrån 20 åriga hipsters i innerstan till medelålders cykelsports nostalgiker på landsorten.
Vi har alla lika stor rätt att uttala oss men det blir ett ännu bättre forum om vi är aningens mer toleranta och aningens mindre mästrande i tonen.
+2

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by K-dregg » 06 Dec 2009 13:20

Jag är forfarande confused..Jag har lite svårt att hitta hipsterdissarna och den mästrande tonen.. Tycker att det här är ett skapligt tolerant forum? men jag kan ha fel..har ju hänt förut..

Sen vill jag passa på att slänga ut en fundering.. Jag upplever att många inom "Fixiekulturen" har en väldigt klar bild av vad som är snyggt/bra/fel/dåligt? Och att många närmar sig cyklingen från ett annat håll.. Mindre fokus på träningstimmar och mer på shiny gear och färgmatchning..? Av vad jag kan minnas av MTB kulturen så var bara vita strumpor och barends på riser styren No-No`s..

Alltså ingen hipsterdiss, bara tänker högt.. :D

K-dregg/trailkeeper of erstaviken.

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Bratt » 06 Dec 2009 17:45

Innan cyklarna kom in i hipster världen så handlade det mesta om det yttre. Kläder, ytliga kontakter inom klubbvärlden and so on... Fast jag upplever ändå att vara hipster lite som en hobby, typ något jag pysslar med på helgkvällar och någon gång mitt i veckan liten som warhammer.

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by kajli » 07 Dec 2009 06:54

Bratt wrote:Fast jag upplever ändå att vara hipster lite som en hobby, typ något jag pysslar med på helgkvällar och någon gång mitt i veckan liten som warhammer.
Åh, så fint sagt :D

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by calavera » 07 Dec 2009 19:09


...absolut inte allt och alla i den här videon är helt åt helvete men... ja ja...

Älgen
Posts: 75
Joined: 20 Feb 2008 20:39

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Älgen » 07 Dec 2009 21:15

Nu ska jag passa på att citera lite från kommentarerna till filmen.

"LOL, even gay people are embarrassed...they're like "look at this faggot motherfucker" LOL... "

"sweden is the country where the lowest number of saddles is sold. those gay bastards all ride with the seatpost directly up their smelly asses. disgusting nancy boys."

"Sweden takes the title of most hipsterish country on youtube"

"Those dudes at that clothing store should replace the Brooks saddle with a big, pink dildo. Jesus... "

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Bratt » 07 Dec 2009 21:30

Så vad har dom här personerna emot homosexuella? Är dom nazister eller försöker dom bara krypa längre och längre in i sina garderober...

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Ronny » 07 Dec 2009 21:37

Мясо это убийство

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by carlhenrik » 07 Dec 2009 21:41

Älgen wrote:"look at this faggot motherfucker" LOL... "
Intressant det där hur homosexuell inte längre blir ett invektiv när det tas ut ur en amerikansk dude-kontext..

Hur som helst, en del förtjänar ett smädas. Om inte annat, så av rent estetiska själ.

Image

Post Reply