Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by jon » 29 Nov 2009 16:52

Nils wrote:Tycker det är sjukt o-charmigt att slänga ut hipster dissar hit och dit. Vem fan är inte det på detta forumet?
Men ärligt talat hur ofta är det nån som lägger hipster-dissen här på FG? Och om någon för en gångs skull gör det så känns det som att det är med glimten i ögat. Fast det kanske är dom få gångerna som stör dig?
Jag tycker alla här känns som om vi ligger på mer eller mindre på samma harmoniska och vänliga nivå. Kan inte påstå att jag har märkt något uttalat hipsterhat här, vi känns definitivt mycket snällare än andra forum. Dock verkar du har öppnat någon slags dammlucka med denna tråd... :wink:
I Dalarnas djupa skogar..

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by euskadi » 29 Nov 2009 16:59

Älgen wrote:Lite svårt när de alltid är öppet mål :wink:
30 second to mars (med den där skådisen på sång) gör en fixed gear video. jag kan faktiskt inte komma på något att säga...

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Nils » 29 Nov 2009 17:03

Dock verkar du har öppnat någon slags dammlucka med denna tråd...

Ja det verkar så :wink:
Jag känner inte att jag själv blivit pikad och inte att det händer speciellt ofta heller, men detta forumet läses till stor del av folk som har ett ganska färskt intresse för cykelsport eller snygga cyklar eller både och. Tycker därför att det kan kännas lite "von oben" när just det uttrycket används.
Däremot uppskattas verkligen den enorma kunskap som bidras med av många insatta här på forumet.
Nu spyr jag på mig själv och kollar facebook istället :lol:

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by K-dregg » 29 Nov 2009 18:09

Men varför överhuvudtaget ta åt sig av en "hipsterdiss" om man inte ÄR en hipster? Känner man sig kränkt? eller är man rädd för att någon ska tro att det finns fog för anklagelserna?

(Nån får gärna PM:a mig och berätta exakt vad en hipster är..känner mig lite ute på tunn is..)

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Jonas414 » 29 Nov 2009 19:15

jag är allt: hipster, fakenger, wannabee...
kan nog med gott mod säga att jag inte är ngn cyklist heller...
Sweet!
Får jag vara med nu eller?

kaffeaffe
Posts: 273
Joined: 26 Feb 2009 08:48
Contact:

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by kaffeaffe » 29 Nov 2009 20:30

Älgen wrote:Lite svårt när de alltid är öppet mål :wink:

Image
http://affesmiddag.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Jonas.F » 29 Nov 2009 22:31

En skön animerad om hipsters och "det nya" Cykelkross!

http://www.xtranormal.com/watch/5684963/" onclick="window.open(this.href);return false;
We are 138

gorillala

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by gorillala » 30 Nov 2009 01:03

Jonas.F wrote:En skön animerad om hipsters och "det nya" Cykelkross!

http://www.xtranormal.com/watch/5684963/" onclick="window.open(this.href);return false;

Haha, guld!

eriksson
Posts: 151
Joined: 14 Jul 2009 19:50
Location: Skärmarbrink, Stockholm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by eriksson » 30 Nov 2009 01:31

Utan att vara för insatt i ämnet så känns hipsterkonceptet importerat och feltolkat. Att tighta jeans, tjockbågade glasögon, skrikiga färger och handrullade cigaretter anses gay i det homofobiska USA är väl en sak men att försöka applicera det i Sverige känns ju mer som en diss mot det aktuella modet, bortsett från handrullade cigaretter som alltid är coolt.
Tillhör själv den senaste vågen fixiecyklister i Stockholm och passar väl in på den svenska definitionen av hipster så som jag uppfattat den:

Killen som såg häftiga hojar på stan och byggde en egen färgmatchad hoj på nya komponenter efter att bara ha testat en fixed ett par tramp utanför Oddnumber.
Killen som inte kunde nånting om vare sig skidspots, pistastyren, alleycats eller det hädiska i att sätta ett aerospoke hjul tillsammans med en campagnolo trackdisk på en italiensk stålram.


Till 2010 så kör jag nog en helt svart cykel, ju tristare desto bättre! Köper ett par löst sittande 501'or och lasrar bort min tatuering... och slutar röka... nu när jag är med i gemet.
Typ såhär
Image
Mental confusion - it's like running naked, backwards, through a cornfield at midnight.

User avatar
ap-ungen
Posts: 411
Joined: 12 Apr 2009 19:27

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by ap-ungen » 30 Nov 2009 01:38

Proud hipster! :o

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by hedström » 30 Nov 2009 10:05

Vilken underbar tråd, alltid gött med lite koncentrerat hat (lite hårt ord att använda kanske)!
Angående dammluckan så är det väl bra om alla kan spy ut sina åsikter här och så håller resten av forumet även i framtiden hög standard!
Jag anser att det här forumet håller väldigt hög klass om man jämför med många andra öppna forum!

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Busken » 30 Nov 2009 17:10

Vad är det här för snack om hat? Jag tycker inte det har hatats så värst mycket i den här tråden, den är ju faktiskt väldigt svensk och timid. De flesta har uttryckt en åsikt om att hipsterdebatten är irrelevant och överspelad.

Dock så tycker jag att Ronny faktiskt förtjänar att smädas lite för sin fabläss för neonrosa cyklar, sin nördighet och sina glasögon. Typiskt hipsterbeteende! :twisted:

Många av oss här inne tycker det är härligt att cykla och tycker att det är bra så. Det är ju i det stora hela onödigt att försöka trycka ner, stöta bort eller göra sig av med folk bara för att dom inte är lika besatta av att trampa som någon annan. Jag cyklar för att JAG mår bra av det och det är mitt fokus. Om någon annan cyklar för att dom tycker att det verkar tufft, eller för att några typer i New York gör det så rör det ju inte mig i ryggen. Till syvende och sist så handlar ju det mesta ändå om att man ska försöka vara snälla mot varandra. Om man är världens bästa och mest insatta cyklist men inte har några vänner, hur roligt är det att cykla då?
Last edited by Busken on 30 Nov 2009 18:45, edited 1 time in total.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by svennelainen » 30 Nov 2009 17:15

Busken wrote: Dock så tycker jag att Ronny faktiskt förtjänar att smädas lite för sin fabläss för neonrosa cyklar, ...
Alltså, jag var väldigt nära att skriva samma sak för en liten stund sen. Men nu hann Busken före. Ronny måste vara mest hipster av alla. :lol:

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Jonas.F » 30 Nov 2009 17:47

Faktum är att jag träffat Ronny vid en katt ihållandes ett Hed3 och utan cykel, Kan det bli mer hipster! :twisted:
We are 138

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Busken » 30 Nov 2009 18:04

Jonas.F wrote:Faktum är att jag träffat Ronny vid en katt ihållandes ett Hed3 och utan cykel, Kan det bli mer hipster! :twisted:
Och han cyklade ju inte ens den katten! ÄNNU mer hipster ;)

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Sönke » 30 Nov 2009 18:21

Image

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by dtb » 30 Nov 2009 18:27

någon mer än jag som tycker att ovanstående påminner lite om kalles kaviar?

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Indurain » 30 Nov 2009 19:28

Hipster olympics
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Nils » 30 Nov 2009 20:24

Shit vad ett fredagsinlägg kan slå bakut! Tycker att debatten är intressant, men några personangrepp var absolut inte tanken.
Nu släpper vi detta och pratar aldrig mer om saken..
/ Nils

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Kan inte alla släppa hipster dissarna?

Post by Ronny » 30 Nov 2009 20:57

Lugn Nils det har just börjat och jag måste ge dig en eloge för initiativet :wink:

Grabbarna tog mig på bar gärning och jag vet nu att jag är en av original hipsters. Min förebild är och förblir ... Image
Мясо это убийство

Post Reply