Måla/lacka om ram

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Post by Prince of the rodeo » 25 Jun 2008 11:18

Avråder starkt att åka och köpa cans på biltema om du inte ska ha chrome eller guld. Highlights vid st: eriksplan eller Medis har ett väldigt brett sortiment på spray både matt och blandfärg.

Checka hemsidan!

http://www.highlights.nu/index.php?setI ... rch_brand=


Lycka Till!

freddis
Posts: 66
Joined: 03 Jun 2008 20:42
Location: Göteborg

Post by freddis » 25 Jun 2008 13:11

Schysst! Denna gången blir det nog pulverlack, men förhoppningsvis kommer jag inte tappa intresset utan sätta ihop fler cyklar!

Hur som helst... VERKTYG! Jag behöver ju få av allt från ramen. Det jobbigaste är ju vevpartiet. Pallar man ta med ramen till nån cykelaffär och be om att få låna?

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 25 Jun 2008 14:15

De flesta cykelaffärer lever ju på servicen så dom lär nog inte jubla...men fan, fråga.

Ska du bygga och joxa (har man väl börjat e det ju svårt att sluta) så rekommenderas att du köper verktyg när behovet uppstår, det handlar om fyra-sex schpezial-grejjer. Kedjepiska (kan man skita i om man bemästrar "kedjetricket"), låsringsdragare, vevpartiurputtare, och fast 15 nuckel och insex och ngn skruv mejsel och ngn tång kanske. Klart värt att investera i. Gör meckandet och laborerandet mer friktionsfritt, man blir klar snabbare och man behöver inte låna och krångla. Det handlar inte om mkt pengar och, nej, det är inte så mycket billigare på internetet, då de flesta säljer samma Biltema/Claes Ohlsson verktyg fast med en logga på.
The Blood I bleed is Black indeed!

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Post by Prince of the rodeo » 25 Jun 2008 17:54

Biltemas burkar suger ganska ordentligt och pigmentet är så lågt och utspätt. Skillnaderna på burkarna på HL är att goldburkarna är matta medans black är blank, personalen i butikerna är vänner till mig och sjukt trevliga och ger mycket bra råd ang. applicering och hantering!

freddis
Posts: 66
Joined: 03 Jun 2008 20:42
Location: Göteborg

Post by freddis » 25 Jun 2008 17:58

Hiwatt wrote:De flesta cykelaffärer lever ju på servicen så dom lär nog inte jubla...men fan, fråga.

Ska du bygga och joxa (har man väl börjat e det ju svårt att sluta) så rekommenderas att du köper verktyg när behovet uppstår, det handlar om fyra-sex schpezial-grejjer. Kedjepiska (kan man skita i om man bemästrar "kedjetricket"), låsringsdragare, vevpartiurputtare, och fast 15 nuckel och insex och ngn skruv mejsel och ngn tång kanske. Klart värt att investera i. Gör meckandet och laborerandet mer friktionsfritt, man blir klar snabbare och man behöver inte låna och krångla. Det handlar inte om mkt pengar och, nej, det är inte så mycket billigare på internetet, då de flesta säljer samma Biltema/Claes Ohlsson verktyg fast med en logga på.
Verkar som jag får ta en sväng till Claes Ohlsson så snart som möjligt då!

Jag vet ju inte ens hälften om en cykels uppbyggnad känns det som när man väl börjat pilla lite...

Post Reply